Consumentenrecht. Wie weet hier meer van..?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bellybell, 7 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    He hallo,

Even jullie expertise nodig. Ik heb online iets besteld bij een webshop voor 54 euro nog wat. Betaald met paypal.
    Heb mijn bestelling 23-04 ontvangen maar helaas waren 2 vd 6 artikelen niet juist (verkeerde formaat). Ik direct gebeld, zou direct opgelost worden als ik even een foto zou sturen. Direct de 24e gedaan.

De dinsdag erna, niks gehoord, gebeld, zou teruggebeld worden. De donderdag daarna, nog niks gehoord. Gebeld. Zou uiterlijk de vrijdag einde vd middag een oplossing krijgen en teruggebeld zijn. Vorige week vrijdagavond uiteraard nog niks gehoord. Dit waren de telefoontjes, heb tussendoor ook nog 2 keer gemaild voor een update of reactie.

Ik heb via Paypal verkoopbescherming aangegeven dat het niet naar wens verloopt en via hun reactie gevraagd. Opeens plots wél een antwoord terug... Ze hadden me een retourlabel gestuurd via DHL was hun reactie en moest het eerst opsturen. Nou niks ontvangen hoor, ook niet in spam, niks. Dit gemeld en kreeg reactie terug dat ze een nieuwe label gingen aanmaken. Opeens kreeg ik deze WEL door. Vreemd.

(dit alles op een enorm klantonvriendelijke manier, heb alle correspondentie bewaard, kan het nog steeds niet geloven)

Ik aangegeven dat ik het uiteraard graag retour stuur, maar graag eerst mijn bestelde en betaalde goederen wil ontvangen. Nadat ik hun dit 3 x heb gemeld via paypal-correspondentie, mijn klacht maar opgewaardeerd tot claim. Ik sta voor mijn gevoel in mijn recht. 2 weken later nog steeds niet binnen wat ik heb besteld. En hun manier van dreigend reageren ga ik er niet vanuit het bestelde ooit nog te krijgen als ik dit terugstuur. Hún hebben een fout iets opgestuurd.

Nja. Vandaag ging ik eens googlen op hun bedrijfsnaam en kwam op een reviewsite uit. Alleen maar herkenbare reviews. De ene slechte na de andere. Ruim 15% van de klanten gaf 1 ster met allemaal omschrijving; verkeerde gekregen, onvriendelijk, geen reactie, etc. Dus ik netjes (gewoon écht netjes, heb zelf jaren op een klachtenservice van een klantenservice gewerkt) beschreven wat mijn ervaring was.

Uur later een dreigmail van het bedrijf in mn mail. Ze reageren op trustpilot met mijn volledige naamgegevens (beste voor en achternaam) en dat ik niet de waarheid spreek. Ze gaan naar de rechtbank, ik pleeg diefstal, weet ik het wat.

Is het zo heel vreemd dat ik eerst mijn bestelde waar (waarde 14 euro :roflmao:) wil ontvangen na ruim 2 weken??? Wat zijn mijn rechten en plichten??

Ik heb nooit aangegeven dit te willen houden of wat dan ook. Heb meerdere keren verteld dat ik hetgeen wat fout is geleverd graag retour stuur, zodra ik het juiste heb ontvangen.

Dit is inmiddels een principekwestie geworden voor mij. Dreigen met de rechtbank voor je eigen fout, daar moet ik alleen maar mee lachen. Maar wil gewoon weten hoe dit zit..,

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou ze sowieso vriendelijk verzoeken jouw voor en achternaam te verwijderen bij trustpilot. Heel naar dat ze dat doen.
    De goederen verder retourneren en je geld terugvragen of eisen via paypall. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt :eek:

Gewooniemand en Bellybell vinden dit leuk.
  3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    Dat ze vragen het foute eerst terug te sturen vindt ik eigenlijk niet heel onredelijk eerlijk gezegd.

Dat ze je naam publiceren wel heel slecht.

Vergeten, Leesteken, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Ik ook niet, en had ik normaal ook gewoon gedaan, mits er normaal wordt gecommuniceerd. De dreigende manier die ze hanteren in de mails, vind ik weinig goeds voorspellen. Heb de eerste telefoontjes etc ook gewoon netjes gedaan, maar werd niet teruggebeld, niks. Na 3 x loze beloftes moet ik zeggen dat ik zelf ook wat minder lief heb gereageerd (wel gewoon netjes, maar wel laten merken dat ik boos was).

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Nee dat gebeurt wel vaker.
    Omgekeerd moeten zij anders maar afwachten of je het echt nov terug gaat sturen (bij wijze van;)).
    Verder is de afhandeling inderdaad niet erg klantvriendelijk.

Bellybell vindt dit leuk.
  6. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Het is al even geleden dat ik het vak consumenten recht had. Maar de twee zaken staan eigenlijk los van elkaar. Jij hebt iets ontvangen waar jij niet voor betaald hebt en dit moet je terug sturen. Zij hebben iets niet geleverd en dat moeten zij leveren. Beide mogen niet dreigen met niet nakomen van de afspraak als de ander niet de gemaakte afspraak nakomt (leveren van artikelen of terug sturen van artikelen). Ik zou het geld terug vragen en zeggen dat jij de artikelen opstuurt. Of gewoon de artikelen terug sturen. Dan doe jij het wel “netjes”. Boven aan staat natuurlijk dat dit bedrijf zich ontzettend klantonvriendelijkheid opstelt en ik daar dus nooit meer iets zou bestellen.

Huismuisie, Novi en Bellybell vinden dit leuk.
  7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    Snap dat het een principekwestie wordt.

Mijn vader zei altijd dat gelijk hebben niet gelijk staat aan gelijk krijgen en het soms beter is om af te wegen wat het je waard is en wat het je kost.
    maar begrijp heel goed dat je dit pissig maakt hoor!

olleke en Bellybell vinden dit leuk.
  8. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Dat klopt wat je zegt. Maar ik denk dat ik genoeg pogingen heb gedaan om het netjes op te willen lossen. Ik heb iets gekregen wat niet van mij is en ik niet heb betaald, klopt, maar dit is niet mijn schuld/fout. Had het ook echt gewoon netjes teruggestuurd als ze uberhaupt hadden gereageerd maar was gewoon radiostilte, TOTDAT ik via paypal verhaal ging halen.

En hoe ze het nu doen met politie en rechtbank? Sorry maar serieus? Ik zit al voor de deur te wachten.. Idd puur principe, ze mogen hun spul ergens stoppen waar de zon niet schijnt. Maar ik ga me niet laten bedreigen en online voor diefstal uit laten maken?

Het betreft ook nog eens geen kleintje. Het is schijnbaar een érg grote webshop/naam in België.

9. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Maar je hebt het toch wél ontvangen?

2 dingen verkeerd oke, stuur dat retour (al zou ik nu alles retour sturen) en krijg je geld terug lijkt me?

10. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Ze blijven reageren met screenshots van gesprekken van ons dir ze naar de politie gaan sturen.

Heb een laatste mail gestuurd dat ik wil dat ze binnen 24 uur mijn persoonlijke gegevens van het internet afhalen ivm AVG. En dat ik niet meer ga reageren op emails, dat ik het oordeel van paypal/politie/rechtbank ga afwachten.

Indien paypal aangeett dat het bedrijf in hun recht staat, stuur ik het gewoon terug. Maar dan heb ik wel een poot om op te staan om mijn geld ook terug te krijgen...

11. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Het lijkt me logisch dat je het verkeerd gestuurde artikel terug moet sturen voordat je je geld terug krijgt..

brownielover vindt dit leuk.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Als ik jou was zou ik nog 1 keer mailen, kan je direct vragen om je volledige naam te verwijderen. Daarnaast zou ik in de mail zetten dat het je laatste poging is en dat je de zaak anders doorzet naar je rechtsbijstandverzekering.
    Dan heb je dat tenminste allemaal zwart op wit staan mochten ze weer iets beloven of ergens mee dreigen als antwoord.

Bellybell vindt dit leuk.
  13. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    De andere 4 heb ik in gebruik genomen, want die waren wél goed.

Het punt is dat ik er een hard hoofd in heb dat ik het geld ooit terug ga krijgen.. Gezien hun reacties en de slechte reviews..

14. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Wat een goeie tip. Heb idd gemaild, zie hierboven ;)

15. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Ja.. maar wil mijn bestelde artikelen! Heb daar toch voor betaald? Ik kan er niks aan doen dat hun niet het juiste opsturen? En heb nooit gezegd dat ik weiger terug te sturen ofzo...

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Ik begrijp helemaal dat je het niet eens bent met de gang van zaken maar ik vind ook dat je het onnodig op de spits drijft.
    Ik zou gewoon de spullen retour sturen en dan vragen en hopen dat ze alsnog de juiste artikelen sturen. Zo niet dan zou ik er verder geen energie meer aan verspillen voor €14

Zomerbloem vindt dit leuk.
  17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heb je trustpilot al gevraagd je gegevens te verwijderen?

Als de webwinkel het niet doet, kan de beheerder van trustpilot het waarschijnlijk wel voor je doen.

18. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Je zegt eerst dat je ze niet hebt ontvangen. Dat heb je wel alleen verkeerd.

19. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Nee, heb niet het goede product ontvangen, ik heb een heel ander iets ontvangen. Dan heb ik toch niet ontvangen waarvoor ik betaald heb?

20. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Dan stuur je het toch terug? Maar dat doe je ook niet?

Ik snap dat het heel vervelend allemaal is. En ze hebben zeker steken laten vallen door niet te reageren. Ook is diefstal vreemd wat je hebt er al voor betaald. Ze hebben idd zelf verkeerde dingen opgestuurd. Maar nu zijn er 2 partijen boos, jij wilt de goede spullen(terecht!) Hun willen de verkeerde terug(ook terecht).

Het had imo zoveel makkelijker op gelost kunnen worden

Deel Deze Pagina