Ikea stuva kast

Discussion in 'De lounge' started by SmurfjesMama, Aug 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een vraagje over de ikea stuva kast. Ik heb dat ding in elkaar gezet (128 cm hoog, dus de middelste maat). Ik heb daar 2 legplanken bij, maar als ik die monteer zoals in het boekje zitten ze strak aan de voorkant en heb ik een kier van ongeveer 2cm aan de achterkant. Hebben jullie dat ook?
    Ik kan ze wel als het moet naar achter verplaatsten (dus niet volgens het boekje) maar dan kijk je zo de lade in die er onder zit, lijkt me ook niet de bedoeling. Doe ik nu iets verkeerd? Volgens de aardige telefoniste van ikea zelf niet, maar het ziet er zo gek uit...

2. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Heb je de deurtjes er al in?

3. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jup, en daar zitten ze dus mooi strak tegenaan...
    Jij hebt het niet?

Als ik de boel opmeet zie je ook gewoon dat de plank 2 cm korter is dan de binnenruimte van de kast.

4. kleinliefje

Ik heb aan de voorkant wel iets van 1 cm. ruimte.

5. kleinliefje

Ik bedenk me nu, heb je de zijkanten niet omgewisseld? Dat ie nu als het ware op zn kop staat bij jou? Want die kier hoort echt aan de voorkant..

6. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    Ik heb ook zo'n kast en er zijn 2 verschillende methodes om de planken op te hangen, een waarbij je idd 1 cm van de voorkant af zit, dit is voor planken waar je gewoon kleding op legt, en als je de plank tegen de voorkant aan maakt dan kun je er lades mooi onder wegwerken. Beide manieren staan in je boekje, je moet even goed kijken welke je moet hebben.
    http://www.ikea.com/us/en/assembly_instructions/stuva-grundlig-drawer-without-front__AA-431431-7_pub.pdf

Heb jij het vastgemaakt zoals op plaatje 15 van bovenstaand pdf?

7. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL

hmmz, deze handleiding beschrijft een hele andere bevestiging dan dat wij hebben bij de plank.

De beschrijving van mamameer is inderdaad wat wij hebben en dat heb ik volgens mij opgevolgd. Je ziet dan dat de plank aan de voorkant strak tegen de kast aanligt. Met bijgeleverde planken komen wij dan aan de achterkant 2 cm te kort...

Heb er even een foto bijgedaan. Zijkanten verwisselen moet ik even over nadenken. Zou je dan niet juist problemen moeten hebben met de laatjes? die zitten namelijk perfect...

Attached Files:

8. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    Zo ziet het er bij ons ook uit, tja ze gebruiken dezelfde planken voor verschillende montages, t is jammer dat er een kier zit, maar ik heb er nog geen last van gehad ofzo.
    Dus volgens mij heb je ze helemaal goed volgens het boekje opgehangen!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    De onderste plank ziet er bij ons ook zo uit. De bovenste sluit wel goed aan.

10. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah ok, dus toch goed gedaan, dank jullie wel!

Had idd al wel een beetje door dat ze zoveel mogelijk generiek willen houden, overschot aan schroefjes en andere prutjes :)

Denk dat ik de onderste dan zo laat en die daar boven misschien nog met dat andere systeem probeer op te hangen volgens het boekje wat kleinliefje gedeelt heeft.

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    die kier hebben meerdere kasten van ikea
    dit is bedoeld om kabels van elektrische toestellen via achter te kunnen wegsteken
    bv een nachtlampje, wekkerradio of babyfoon
    wij hebben die kier namelijk ook bij onze kasten van ikea en dat was de uitleg erbij

Share This Page