Ik woon dan wel in Belgie, maar misschien dat iemand me toch kan helpen. Morgen gepland om te beginnen met bekleden en afwerken van mijn dochter haar verjaardagstaart. Voorheen kocht ik hier bij de Aveve altijd rolmarsepein, maar nu blijken ze die niet meer te hebben . Iemand enig idee welke belgische supermarkt het verkoopt? Ik heb hier de gb, delhaize en colruyt. Zit ook een hema maar is die marsepein echt zo slecht als ik lees op internet?? Zie trouwens wel veel marsepein met 50% amandelen, maar ik denk dat het helemaal niet zal lukken met bekleden, of toch?? Groetjes Soit
Ps verkoopt de nl supermarkt het eigenlijk wel?? Ik zou de grens over kunnen rijden, maar das dan wel ver voor een kilo marsepein..... Zit wel een ah, c1000, emte... Dus als iemand dat weet??
oei, als ze t niet in de aveve hebben vrees ik ervoor. Hier in Gent wel nog. En geloof dat ik hem overlaatst in de action gezien heb. De colruyt verkoopt ook blokken marsepein van 500gram. Maar of ze die in deze niet-sinterklaastijden nog hebben? Mss bij een bakker vragen of je er mag overkopen, ik kocht zo vroeger ook verse gist
Hier bij de colruyt hadden ze enkel pakjes van 250 gr., en dan de helft amandel... Idd de bakker, vrees alleen dat dat verschrikkelijk duur is...
Ikzelf heb marsepein en fondant van de hema gebruikt. Heb geen klachten gehad van de visite en vond het zelf ook erg lekker.
Ik heb het eigenlijk morgen nodig, vandaar Imensa; dankje voor je reactie, mss doe ik dat toch. Kijk morgen nog ff in de supermarkten hier en anders doe ik dat gewoon. Is mss geen super kwaliteit, maar het is goed om een positief berichtje te lezen!
in Ned. Kopen de meeste hun marsepein / fondant bij een taarten winkel. Hebben ze dat niet bij jullie? ik weet niet waar je de grens over gaat als je naar ned. gaat maar daar zit vast een taartwinkel in de buurt. Denk dat als he googled op taartenwinkel en het eerste plaatsje wat een beetje grote heeft dat je wel wat vind. meestal is dat goedkoper als Supermarkt en betere rol kwaliteit en meer zachte kleuren. In de supermarkt zijn meestal alleen felle kleuren. jumbo en ah hebben ook fondant in het assortiment, dus net wat voor jou makkelijker is en haalbaar is.
Geen jumbo, xenos of belgische ah in de buurt helaas. Bakwinkel is idd het beste, maar das 18 km verder en dat vind ik toch eigenlijk te ver voor een kilootje marsepein... Bedankt voor het meedenken!!
Ik zou sowieso fondant gebruiken ipv marsepein, dat rolt beter en blijft mooier/steviger. Die van de Hema is prima!
Hij is af! Heb marsepein bij de Action (!) gekocht. Supermarkt hadden ze niets, dus het was hema of action. hema was 1:5 en deze (bijna) 1:3, dus ben voor deze gegaan. Ik was van het ergste uit gegaan maar het viel me ontzettend mee, rollen, bekleden etc. ging moeiteloos! Dit is 'm (dochter heeft 'm zelf uitgezocht op het bekende taartenforum :
Hij is schitterend!! Bijna 1:3 dat is wel te verwerken inderdaad, fijn dat het gelukt is om het te vinden.