Misschien een stomme vraag, maar ik wil zelf een verjaardagstaart gaan maken voor mijn zoontje. Nu wil ik het qua vulling simpel houden en niet met gelatine en eidooiers etc.etc. gaan werken. Maar wat ik me dus afvraag: kun je kwarrktaartmix van bijvoorbeeld dr.oetl☆l bereiden en hiermee een laag van de taart vullen? groetjes, willes
Dus de mix wil je bereiden en dan met die kwark de taart vullen?? Tja wasrom niet, een kwarktaart is in orincipe ook zo alleen zit er dan een bodem onder en jij doet de kwark ertussen.
Ja, dat kan! Maar je kunt het nog makkelijker maken: Ikzelf doe bijvoorbeeld vaak vlaaivulling aardbeien (uit een blik van hak) en Mona had vaak luchtige toetjes, aardbeienkwarktaartpudding, hiermee vulde ik mijn taarten, viel altijd erg in de smaak. De aardbeienvariant is er niet meer, volgens mij, nog wel de citroenkwarktaart pudding, ook erg lekker. Volgens mij zijn veel luchtige toetjes geschikt van Mona.
Let op dat er in bijna alle mona toetjes wel gelatine zit (omdat je zegt dat je geen gelatine of eidooiers wil gebruiken)
en dat als je hem wel zou bekleden met fondant/marsepein je eerst even een dijkje spuit van botercreme/genache als je mona toetje of vlaaivulling doet. ze gaan echt uitlopen nl. die vullingen .
oh wat een top idee zeg, ik ga komend weekend oefenen om een taart te maken voor mijn dochter dr verjaardag, dit ga ik zeker onthouden!