Ikea trein zelfde als Thomas

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Schatjeboutje, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Hallo,

Weten jullie of de ikea houten treinrails passen op de treinen/rails van de Thomas de treinset (dus de houten versie)?

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja dat past

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Jups, en ook op eichhorn en brio..

Hier al die dingen door elkaar in 1 grote doos :)

Alleen er zijn 2 versie van die houten thomas treinen. Een grotere (opschrift = wooden railway + early engineers) en een kleinere (alleen wooden railway).

Die grotere passen hier niet onder alle tunnels door, en ik denk die van de ikea ook niet zo hoog zijn, dus dan kun je beter die kleine nemen!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Het past, en het past niet. Ik heb ook meerdere sets door elkaar, en ik moet toch even de stukken juist bij elkaar kiezen. Het ene stuk past toch lekkerder op het ene merk dan het andere... met een beetje wringen lukt het wel, maar dan krijg je het weer zo moeilijk los.
    Verder vind ik Ikea minder mooi; er zitten plastic verbindingsstukjes aan ipv dat het helemaal van hout is. Maar het is wel een fijne aanvulling op de treinset voor een beetje normale prijs!

En inderdaad, sommige treintjes passen niet door sommige tunnels. De ikea treintjes zijn lekker laag en smal; passen overal doorheen (tot nu toe dan).

5. Schatjeboutje

20 okt 2008
    75
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we dan toch gewoon voor de Thomas treinset gaan!

Deel Deze Pagina