Ikea

Discussie in 'De lounge' gestart door CherryAyden, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik heb ook de ektorp bank + hokker + stoeltjes..
    Echter hebben we de kussen van de bank opnieuw laten opvullen
    en een stukje korter laten maken, ze staken namelijk over. Nu zijn ze erg stevig. Het zelfde ook laten doen met de kussens uit de bijpassende stoelen..

2. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Wij hebben niet zoveel van ikea. De dingen die ik heb ben ik wel erg blij mee. Het keukentrapje van een 10tje en een paar lampen hier en daar. Voor de rest vind ik dat ze leuk speelgoed erbij hebben zitten.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier kasten, tv kast, eettafel, keukenspullen+2 kastjes, peuterbed, babykamer,en nog tig woondecoraties, gordijnen, trapje, enz. enz.o en niet te vergeten de bekende ikea kinderstoel..

Gister speelkleed gekocht,kledinghangers, nieuwe handdoeken,nieuwe vitrage o.a. gekocht

en zijn er errrrg blij mee, Ik vind het zo prettig dat je alles kan voelen, het allergoedkoopste is soms goed, soms niet, moet je echt even voelen.

Ik zou gewoon lekker spulletjes gaan halen en goed voelen.

wat betreft parkeren met aanhanger, das geen probleem, je zet hem inderdaad op 2 plaatsen achter elkaar, inladen dan rij je naar het inlaad gebied. Gewoon op de normale parkeerplaats, want je bent een normaal voortuig, 9 van de 10 winkels hebben geen speciale plekken voor een aanhanger. Bij een "gewone " winkel zonder inlaadplek. zet je hem ook op 2 plaatsen neer en dan is het handigst om je voorkant auto op de normale plek te laten uitkomen omdat je dan het meeste laadruimte hebt met een aanhanger..

Denk je om een net voor de aanhanger en genoeg touwen om lading vast te maken EN om het net vast te maken.

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Eens even zien, wat hebben we niet van de Ikea...
    Onze slaapkamer, die moet nog vervangen worden.
    Boven staat alles vol met Ivar, grootste gedeelte is al 30 jaar oud(!).
    Beneden staat vol met Liatorp en Lack.
    (lacktafeltje kost €5,- en ik kan er met mijn volle gewicht op staan!!En ik heb veel gewicht :p)

Dus ik vind dat IKEA best kwaliteit levert!
    (en lekkere patat met ballen, of hotdogs :p)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben ook de Ektorp bank en 1 fauteil. Ik vind hem prima zitten, na 4 jaar nog steeds, en handig dat je zelf de hoezen kunt wassen.

Ook hebben we een bed en nachtkastjes van de Ikea, uit de Hemnes serie, ik vind het nog steeds mooi maar het bed is niet echt van geweldige kwaliteit (en was toch niet echt goedkoop), het kraakt heel erg en mijn man heeft er al tig keer naar gekeken, maar de constructie is gewoon niet geweldig.

Verder een Malm 4-ladenkast die dienst doet als commode/kledingkast voor mijn dochtertje, helemaal goed, niets over te klagen.

En een tafel (die je aan twee kanten kunt verlengen) en stoelen, basic maar helemaal goed.

6. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Mijn hele babykamer is van IKEA, ik was voor ledikantje, matrasje, commode en paxkast 300 E kwijt. Alles was in de aanbieding :D Daar ben ik serieus zo gelukkig mee. Kon ik weer wat meer geld uitgeven aan leuke lakentjes en prulletjes.

Verder hebben wij matras, slaapt heerlijk. Bed ergens anders vandaan want wij wonen niet zo heel groot en kon geen bed van 180 breed met veel opbergruimte vinden. Van die klapstoeltjes omdat we nog steeds geen leuke eetkamerstoelen kunnen vinden maar ze zitten prima en kosten geen drol. Verder veel keukenspullen, prul voor in de huiskamer etc. IKEA is gewoon leuk winkelen en de service is super. Ik had nog spullen liggen die terug moesten maar het kwam er steeds maar niet van. Na een half jaar zonder gezeur nog steeds terugnemen en ik had de bon ook niet meer. Wel even je legitimatie meenemen.

7. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij hebben hier best wel wat van ikea

tv kast benden,
    boven hebben we er een boekenkast van een dvd kast maar ook de hele babykamer en onze eigen linnenkast deze kast is inmiddels dik 10 jaar oud en al 4 keer verhuisd en binnenkort gaat die naar de kamer van onze zoon omdat die voor ons te klein wordt, maar is nog steeds super wiebelt niet eens.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hier ook een Ikea gevuld huis :D Wij hebben onze dure meubels vervangen voor Ikea meubelen om meer ruimte te maken voor Damian om lekker te spelen. Wij zijn er erg tevreden over :) Vind vooral de accessoires leuk van de Ikea :)

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben al bijna 6 jaar ons Aspelund bed, geen klachten over hoor...

10. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ik denk dat de ektorp-bank ook echt te zacht voor me is hoor, het is de eerste bank die ik ooit zelf heb aangeschaft en had nog niet zoveel ervaring met het kopen van een voor mij goede bank. Daarnaast gaan we naar de kerst ons huis uitbreiden (JOEHOE!!!!) en hebben we ruimte voor een 3zitter. Die komt er dan dus ook. ;)

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wij hebben ook best veel Ikea.. in de woonkamer onze kamerkast en vitrinekast zijn ervan, ook een grote 1 persoons loungestoel beneden is ervan. 3 dvdtorens. Bevalt allemaal prima! Op de babykamer heb ik een stoel van de Ikea en op onze slaapkamer een klein kastje. Ik weet alleen niet meer van welke serie het allemaal was??? :(
    In de badkamer heb ik die zwarte ijzeren rekjes staan een aantal.. weet ook de serienaam niet meer hoor.. bevalt ook goed!

Ook is ons beddengoed ervan.. de overtreksets. Blijven lekker zacht en mooi van kleur in de was! Prima spul!

Ook hebben we een heel servies, donkergrijs.. alles hetzelfde. Wat hebben we veel zit ik me net te bedenken.

Wij kopen meestal dingen van de middenklasse daar. De echt goedkope dingen zijn echt minder van kwaliteit. mijns inziens..

Wij kunnen er ook altijd lekker eten! :p

12. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

hier echt heel veel van de ikea in huis.

het tv meubel besta burs.
    een salontafel van lack. voor 17 euro(als er krasjes ofzo op zitten koop ik gewoon weer een nieuwe:D)

kledingkasten
    peuterbed
    bjursta dressoir
    en nog een expedit kast met bakken voor het speelgoed

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij komen regelmatig bij Ikea! Is voor ons ook maar 20 min rijden via de autobaan..

Maargoed, dat was de vraag niet. Aanhanger is geen probleem, hebben ze geen speciale vakken voor maar je kunt gewoon zonder problemen 2 vakken pakken.

Meubels heb ik niet echt ervaring mee.. We hebben wel ons ledikant daar gekocht en die kwaliteit is aardig goed in verhouding met de prijs, hij gaat al bijna 2 jaar mee!

Mijn moeder heeft er voor een half jaar geleden haar eettafel gekocht, was nog best prijzig voor een ikea tafel maar de kwaliteit is echt likmeversie. Lak is aan vele kanten van te tafel gewoon al helemaal versleten en dat terwijl mijn moeder maar in haar eentje is, dus de tafel word ook niet intensief veel gebruikt ofzo.

Vind ikea vooral leuk voor de hebbe-dingetjes zoals inrichting, keukengerei en dat soort dingen..

14. Chloe Jasmine

Chloe Jasmine Niet meer actief

Ik heb ook de ektorp hoekbank besteld. Hebben jullie ook de hoekbank versie of de kleinere?

Heb ook het hemnes tv meubel, maar ga er dan wel weer andere knopjes op zetten om het toch een beetje eigen te maken :p Vind die standaard zwarte knopjes, persoonlijk, niet zo mooi.

15. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Wij hebben ook Ektorp banken (2 en 3 sits) en een hocker.
    Bevalt ons super goed, en als je een ander interieur wilt kan je zo andere hoezen kopen! :D
    Verder nog een keuken+apparatuur, badkamermeubel, met wasbak, kasten, eigenlijk alles :p Je kan het zo gek niet bedenken. I love Ikea!

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier ook wel Ikea. Boekenkasten, bureaus, lampen, keukengerei, textiel, opbergers, fotolijsten en dat soort spul.

Bedden zou ik daar nooit kopen, ik ben rugpatient en die matrassen vind ik echt geen goede kwaliteit. Heb er gekeken naar een peuterbed maar vond de matrasjes niet goed en die afwijkende maten vind ik irritant. Als je daar dus een bedombouw koopt, moet je het matras er ook kopen.
    Het dons van Ikea komt van zeer dieronvriendelijk geplukte eenden.

17. Hier ook dat hemnes tv meubel op het oog, wil ook andere knopjes erop zetten! Doe ik ook met de hemnes kindermeubels.

zogelukkig, dat is handig om te weten dat dat niet diervriendelijk is gebeurd.. gelukkig heb ik geen dekbedden van de ikea maar die komen er dus ook niet.

maar is die boxspring ook niks?

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat weet ik niet! Ik heb een auping met spiraalbodem, dus zocht destijds losse matrassen.;)

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    op de bank na komt nu heel onze inboedel in de woonkamer van ikea. wilde wat nieuws en met 2 kleine kinderen in huis ga ik geen duizenden euros uitgeven. bedoel eerste strepen van de stiften staan al op de eettafel :)

kwaliteit is erg goed en krijg veel complimenten over onze tv kast :).

20. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Jaa dat heb ik dus ook!
    Ik ben zo snel uitgekeken op meubels dat ik gewoon bij de Ikea steeds andere dingen koop hihi..

En die hotdogs.. halelujah!:)

Deel Deze Pagina