M is for the million things she gave me O means only that she's growing old T is for the tears she shed to save me H is for her heart of purest gold E is for her eyes, with love-light shining R means right, and right she'll allways be Put them together, they spell "mother", the word that means the world to me.... ------------------------------------------------------------------------------------- Tja, en nu het verhaal, kan het nu al niet meer droog houden en moet nog beginnen.... hier en daar had ik al wel wat gepost.... Mijn moeder en ik hebben een vage band, en mijn moeder had tijdens mijn jeugd heel veel problemen die ervoor zorgden dat ik als puber, me behoorlijk tegen haar afzette. Tijdens mijn relatie met mijn ex ben ik mijn ouders, broer en zus uit het oog verloren, omdat mijn ex niet goed in de familie lag, en ik het niet aankon om ertussenin te staan! Nu ongeveer een jaar geleden maakte ik de keuze om bij mijn ex weg te gaan, en heb ik het contact met mijn ouders weer terug gekregen! Ik ben zo goed door ze ongevangen, ze zijn zo lief voor me geweest, en alle leed uit het verleden hebben we diep begraven!! En nu....twee maanden geleden vonden ze een vlekje in mams long. Inmiddels weten we (sinds gisteren) dat het een grote tumor is (6x8 cm.) en zeer kwaadaardig. Ze kunnen haar niet opereren, haar longcapaciteit is te klein om het te redden met maar 1 long. Bestraling kan niet, chemo wel, maar dan alleen om het leven te verlengen en de kwaliteit wat te verbeteren. Ze zijn op dit moment nog meer aan het onderzoeken, maar volgens de resultaten uit een pet-scan is het ws toch ook uitgezaaid naar haar maag..... Volgens de artsen, ziet het er allemaal heel somber uit... Ik heb dr net terug, en nu ben ik haar weer aan het verliezen, en nu waarschijnlijk voorgoed!!! Mijn kleintje heeft straks geen oma meer....en ikke geen mams.... Ik ben er echt kapot van, woorden kunnen niet zeggen wat ik voel of wat er door me heen gaat....... Mam...ik hou van je!!!! _________________
meis, ik ben stil van je verhaal.... ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd...
ik begrijp je helemaal zit met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen. ik ben mijn moeder 2 jaar geleden verloren aan die rot ziekte. het enige wat ik kan zeggen is geniet van haar zo lang als het kan. je gaat een hele moeilijke tijd tegemoet. ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd groetjes summer
Ik krijg hele koude rillingen over me lichaam. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd
Ook ik krijg koude rillingen over m'n lichaam heen tijdens het lezen van je verhaal. Meid...wat vreselijk. Wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Probeer nog te genieten van de tijd die jullie samen zijn en hopelijk is dat nog heel lang.
Door ik wil je heel veel sterkte wensen! Probeer de tijd die je nog met je moeder heb zoveel mogelijk te genieten. Ik denk aan je! Chantal
Wat verdrietig, Door. Kan me voorstellen dat je nu pas gaat beseffen hoeveel je moeder voor je betekent. Ik ben ook heel zelfstandig maar ik met er niet aan denken dat één van m'n ouders overlijdt. Ik zou dit - hoewel je dat misschien normaal niet zo snel doet - ook tegen haar zeggen. Ik ben wat dat betreft ten opzichte van mijn ouders ook niet zo open, maar ik zou mezelf voor mn kop kunnen slaan als ik dat niet meer tegen m'n moeder zou kunnen zeggen, terwijl je het zo graag had gewild. ' Vorig jaar is mijn tante overleden. Toen heb ik met mijn nichtje dit gedicht uitgezocht. Vond ik zo mooi: Je leeft je eigen leven wat zij er ook van vindt Je bent al lang geen kind meer al blijf je ook haar kind Je wilt 'r over praten, maar niet op haar manier Je zult haar best verdriet doen maar niet voor je plezier Wat moet je nog met haar en met haar ouderlijk gezag En dan opeens dan is 'ie er, die dag De dag waarop je moeder sterft, dat jij wordt losgelaten En al haar eigenschappen erft, die jij zo in haar haatte. De scherpe tong, de bokkenpruik, de zure schooljuffrouw. Die zullen ze dan binnenkort herkennen gaan in jou. En hopelijk ook de andere kant, de aardige, de zachte Maar of je die hebt meegeërft valt nog maar af te wachten De dag waarna de rest een kwestie wordt van tijd en pijn De dag waarna je nooit meer kind zult zijn. Wat al die jaren fout ging komt dan niet meer terecht En wat je nog wou zeggen blijft eeuwig ongezegd De machteloze frasen van je genegenheid En dat 't niet haar schuld was en ook dat 't je spijt De dingen die je lang niet zeggen kon en zeggen wou En dan zo graag nog een keer zeggen zou De dag waarop je moeder sterft, de dag die al je dagen Van dan af aan wat grijzer verft, al hou je niks te klagen Je hebt je goeie vrienden nog, die staan je ook dichtbij En als je soms een minnaar zoekt dan staan ze in de rij Maar niemand zal meer weten hoe je met je pop kon spelen En niemand zal nog ooit je vroegste vroeger met je delen De dag waarna je nooit meer kwetsbaar wezen kan en klein De dag waarna je nooit meer kind zult zijn Karin Bloemen) Veel sterkte. Pim
jeetje wat erg!!! ik ben er helemaal stil van!!! ik wil jullie in ieder geval ongelooflijk veel sterkte wensen in deze moeilijke en onzekere tijd! ik ga heel veel aan jullie denken! sterkte!!!
Ik krijg het er koud van... Veel sterkte in deze tijd.. Hier zijn gewoon weg geen woorden voor.. Sterkte..
wat erg voor je heel veel sterkte ook voor je familie en probeer er toch nog een fijne tijd van te maken samen met je moeder ook al is het moeilijk nogmaals heel veel sterkte.
Heb kippenvel op mijn armen en krijg het ijskoud. Meid woorden schieten tekort, maar heel veel sterkte in deze zware en moeilijke tijd. Liefs kwebbel
heel veel sterkte meis geniet van elk moment met je mams en sla dat op in je koppie maak er samen nog iets mooi's van waar je straks aan terug kan denken veel sterkte ook voor je mams meis
Wat afschuwelijk, zit hier met een brok in mijn keel!!! Heel veel sterkte toegewenst, haal er nu alles uit wat er nog in zit!!!