hoi, ik heb last van x benen en heb er vroeger toen ik klein was veel problemen mee gehad omdat ik sneller struikelde over mijn eigen voeten. dat was erg lastig. nu merk ik dat mijn dochtertje er ook last van heeft. ze liep al met 10 maanden maar nu ze helemal goed stevig los loopt heb ik ook echte loop schoentjes gekocht maar ze struikelt constant over haar eigen voetjes. zonder schoenen gaat het wel goed met schoenen niet. nou ga ik volgende week naar het consultatie buro en zal daar even ernaar vragen. maar ben even benieuwd of jullie dt probleem ook bij jullie kindjes gehad hebben en wat er toen aan gedaan is. groetjes
hoi hoi, Hier net echt last van x beentjes maar wat wel opviel toen onze dochter voor het eerst schoenen aan had, ze had er ook last van en struikelde over haar beentjes. Zodra ze meer gewend was, ging het goed. Maar een goed plan om het op het CB na te vragen hoor! wup
X-benen is vaak ( niet altijd), een teken van verkeerde schoenen. Als je goede kinderschoenen koopt, zal het na verloop van tijd vanzelf bijtrekken.
Tymen heeft ook x-benen en heeft er nooit last van gehad. Wel het gewone struikelen bij het voor het eerst echte schoenen aan maar verder niet. Hij loopt nu heel goed. Ik denk dat ze er wel aan went. Overigens hebben baby's eerst o-benen en vanaf 2 jaar zijn het x benen zei de cb-arts tegen mij.
Hier zei de cb-arts ook dat de kinderen beginnen met O-benen en vervolgens een poosje X-benen hebben. Hier begon Marin ook te struikelen toen de schoentjes te klein werden. Op slofjes was er niets aan de hand. Als je kleine dus zonder schoenen goed kan lopen lijkt mij dat het probleem bij de schoenen ligt.