ik kan niet slapen omdat het achter in mijn keel zo'n pijn doet en zo rauw en droog aanvoelt. die rotneus werkt ook niet mee en mijn kussen stoort me ook mateloos tijdens mijn ziekbed! ik lig voor ik naar bed ga al te stomen in bad om mijn neus/keel verbinding open te maken, verder slik ik de hele dag paracetamol en zuig ik op strepsils.... eet vaak een lepeltje honing met citroensap erdoorheen maar niets helpt en het breekt me nu echt op....mijn zoontje is ook ziek en ik moet fit zijn voor hem. nu heb ik dat medicijn met die lange naam oscilo....(nog iet) en daar net het eerste buisje van ingenomen en heb het gevoel dat dit wel helpt...maar mensen ik heb vannacht echt mijn slaap nodig dus als je nog tips hebt GRAAG!
Er is een neusspray dat heel veel verlichting geeft. Weet alleen de naam niet meer staat bij de zoutoplossingen. Je mag het niet langer dan een week gebruiken want dan kan het verslavend zijn. Werkt bij mij altijd heel goed.
IDD neusspray, misch vicks smeren voor je naar bed gaat dan heb je ook het idee dat je meer lucht krijgt. En : een opengesneden ui onder je bed leggen. Het klinkt heel stom maar dit deed mn oma vroeger ook al en het helpt echt. Beterschap!!! Liefs mij
kippensoep helpt ook goed tegen de griep... als je last van keelpijn hebt dan is heel warm... of juist heel koud goed voor je keel, ( soep of ijs )
bedankt voor de tips...ik ga alles doen, neusspray uit de kast halen, ui opensnijden en onder me bed leggen, vicks smeren, en een ijsje eten in bed en hopelijk mag ik vannacht weer slapen.. tnx dames
Je moet niet de zoutoplossing spray halen. Er is nog een andere. xylometazoline is de werk stof. Je hebt volgens mij 0,5 mg voor kinderen en 1 mg voor volwassenen, die moet je hebben. Gewoon bij de drogist. En let op dat je de spray neemt en niet de druppels.
De meest bruikbare tips heb je al gehad! Misschien helpt het ook om wat onder je matras te leggen,zodat het iets verder omhoog staat.. Ik wil je beterschap wensen!!hopen dat je weer snel op de been bent!