Zwanger!!! (en nu?)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linn84, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hoi hoi,

Ik ben zwanger!!! Na drie positieve testen en heel veel reacties op mijn twijfels hier op het forum weet ik het zeker; we krijgen een kindje!

Natuurlijk zijn we harstikke blij, maar daarnaast ook wel overrompeld, nooit gedacht dat het zo snel zou gaan allemaal!

Dus eigenlijk niet goed voorbereid :) Ik ken niemand die zwanger is/kleine heeft, dus heb geen idee wat me te wachten staat! Wat moet ik nou doen? Huisarts bellen? En wanneer? Eerst nog mijn NOD (aanstaande zaterdag) afwachten?

Liefs Linn

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou idd even je nod afwachten, er is namelijk nog een grotere kans dat het misgaat dan na je nod.

verder kun je de ha op de hoogte brengen, maar je moet vooral de vlos bellen, en achter kraamzorg en vooral kinderopvang aangaan.
    (dat klinkt absurd he, is het ook! maar de wachtlijsten hier zijn vaak anderhalf jaar, dus hoe eerder, hoe beter)

3. Elevi

Elevi Lid

11 okt 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Van harte meid met de zwangerschap !! Wat ik bij allebei de keren heb gedaan is bij 4 weken zwangerschap gelijk de verloskundige gebeld en een eerste afspraak gemaakt... Dan hoor je verder wel wat je allemaal moet regelen en heb je wat meer zekerheid.... Ik moet zelf nu 6 december, en kan niet wachten, als ik het hartje heb zien kloppen.... En nu voorlopig zou ik er lekker van genieten...

groetjes

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Oke, maandag bellen dus :D

Moet ik dan direct al alles regelen? Jeetje...haha...

Weet dat ik er niet van uit moet gaan, maar wat als het dan over een tijdje alsnog mis gaat?

5. Elevi

Elevi Lid

11 okt 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja in de grote steden moet je voor week 15 de kraamzorg en zeker de kinderopvang geregeld hebben.. Ik zelf wacht hier wel mee tot ik bij de vk ben geweest...enne ja het kan altijd mis gaan maar daar moet je maar niet vanuit gaan... in het rotste geval moet je alles afzeggen... maar beter alles op tijd geregeld dan dat er geen plek meer is... Succes meid !!

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Bij ons was het in ronde 2 raak, en ik herken wel wat van je gevoel.
    Je kan en mag inderdaad gelijk de verloskundige bellen. Ik zou ze gewoon opbellen en dan plannen zij een intake/echo met je.

Je krijgt niet bij alle verloskundige een echo gelijk, soms pas met 10-12 weken. Sommigen krijgen er al een met 6 weken, verschilt heel erg.

Verder kan je inderdaad vast een kraamzorgbureau zoeken (let op of je verzekering die ook vergoed)

Kinderopvang kan je inderdaad ook niet vroeg genoeg regelen, als je dit tenminste nodig hebt straks.

Huisarts kan je bellen, maar daar hoef je niet heen. Alle controles enzo gaan via de verloskundige.

Ben je al aan foliumzuur? Anders moet je daar zo snel mogelijk mee beginnen!

Verder moet je je houden aan de richtlijnen voor voeding van het voedingscentrum, en je niet gek laten maken door wat anderen je wijs willen maken.
    Zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten

En, genieten van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina