Ikkie en Ella

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door ella27, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hoi lieve meiden!
    wat ontzettend lief jullie felicitaties!!
    bedankt!!!

Ikkie , wat een leuke berichtjes allemaal!
    wat leuk he dat je zo meeleefde...
    vond het verschrikkelijk , maar goed , hij is er!! en dat is het belangrijkste!!
    we zijn vandaag thuisgekomen. moet wel erg wennen hoor. en moet echt leren mn rust te nemen. Maar dat zal vast wel lukken!

Hoe gaat het met jouw??
    bijzonder he! nu zijn we beiden mama!!!!!!

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ella van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!!
    Geniet van hem:D

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hoi lieve Elif!!!
    dankje!!!
    kom je hier ook meeschrijven???? :)

ik ga nu ff slapen , kom snel wat langer kletsen op het forum!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ga maar lekker ff slapen lieverd.
    Want dat moet je goed bijhouden!
    Hoe is de bevalling gegaan.
    Ik ga eens op hyves kijken of er foto's van jullie prinsje staan:D
    Hij is vast prachtig:D

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    he elif , er staat een update over de bevalling/KS bij het andere topic waar ik schrijf! (de noorderlingen)
    vind je het heel erg als ik hier het hele verhaal niet nog een keer neerzet? ;)

heb ook nog geen foto's op mn hyves! ga dit morgen miss wel even doen, ok?

6. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    ooh Ella geukkig dat je er weer bent.. ga je verhaal zo lezen bij het andere topic.. Nogmaals ben heel blij dat het goed is allemaal.. heb veel aan je gedacht..

7. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    He meid,

Wat heftig zeg niet normaal.. En van die roze wolk dat herken ik hoor.. Toen Noah geboren is en samen met mijn man naar de kinderarts was en ik alleen op de verloskamer lag vond ik het echt niet leuk. Ik wilde gewoon naar huis om te gaan genieten van mijn verlof.. ik wilde dit helemaal niet. ( ik schaamde me wel daarvoor omdat je altijd van iedereen hoort dat als je hem eenmaal op je buik hebt je dan alles bent vergeten...en dat bij mij dus echt niet zo was) Ik had echt niet het idee dat ik moeder was. Ze zeggen toch altijd dat als je je kindje voor het eerst te zien krijgt je meteen op een roze wolk zit, dat had ik echt niet. Ik heb die week heel veel kraamtranen gehad en omdat we ook gescheiden lagen ik heel vaak niet het idee dat ik moeder was alleen als ik bij hem was en met hem kon knuffelen.

Meid het heeft zo'n impact op je gehad zo'n bevalling en alles erbij dat je dat gewoon moet verwerken het is niet niks allemaal. Het is zo emtioneel alleemaal en jke hebt je handen vol aan je eigen herstel. De moeder-zoon band met Evan komt echt wel en met gewoon groeien. Als je je dalijk wat beter voelt en de bevalling al wat langer geleden is dan kun je er helemaal van genieten. Het is echt heel goed om er over te praten dat lucht op. En het is echt niet zo van die roze wolk dat hoor ik van meer mensen.. ik weet zeker dat je een hele lieve moeder bent want je schreef altijd vol liefde over je zwangerschap en je doet alles voor je kindje en je bent naar ons hier op het forum ook altijd zo zorgzaam en meelevend.

Hoe gaat het lichamelijk met je? en met je man die heeft het natuurlijk allemaal gezien, dat is ook schokkend voor hem. Heb je nou nog kraamzorg thuis?

8. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Hoi meid,

Ik hoop dat je een beetje aan het genieten bent thuis.. druk he er komt opeens zoveel op je af.

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee Ikkie!

Ik ben idd wat meer aan het genieten! :)
    en er komt zoveel op ons af!
    We moeten er ook echt aan wennen dat we snachts niet meer lekker kunnen doorslapen haha
    Evan is rond een uur of 2200 ontzettend druk en huilerig.. hij gaat dan pas tegen half2 slapen. Dat is soms wel eens vermoeiend.
    Miss dat inbakeren een idee is , ik ga het as donderdag voorleggen aan de wijkverpleegkundige , omdat hij altijd wakker wordt van zn eigen handjes!

Ik heb idd gehoord van de VK dat die ''roze wolk'' er 7 van de 10 keren niet is idd...
    was toen wat meer gerustgesteld. De band komt steeds meer heb ik het idee.
    He dat lijkt me ook erg moeilijk hoor! dat je niet gelijk bij Noah kon zijn. Hoe gaat het met Noah?

Met mezelf gaat het redelijk.... moet echt nog rustig aan doen. En dat vind ik erg moeilijk ;)
    de wond doet nog wel zeer , maar vind dat niet zo erg hinderlijk. Ben nog wel snel moe. maar kan dan ook gelukkig wel goed slapen!

He ik ga zo ff liggen!
    zal snel even een foto plaatsen op mn hyves!! :)
    kun je hem even bewonderen!

Xx

10. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    ja ben heel benieuwd naar jullie mannetje.. Ben blij weer wat van je te horen. het is inderdaad een hele hectische tijd in het begin. Er kotm zoveel op je af en dan ben je nog halve nachten wakker. Lekker dat je 's middags even lekker kunt slapen, moet je echt doen kun je weer bijtanken. Fijn om te lezen dat wat beter met je gaat en dat je wat meer kunt genieten. Inderdaad rustig aan doen dan gaat het snel weer wat beter. Ben heel erg benieuwd naar je foto op hyves.

Met Noah gaat het heel goed. Gister weer naar het buro geweest en is weer een kilo gegroeid in 4 weken, het is echt al een stoere bink. Het is zo genieten thuis. Ik heb nog 3 maanden ouderschapsverlof, heerlijk.. moet echt nog niet aan mijn werk denken. Nou meid lekker slapen..

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat heerlijk dat je nog lekker 3 maanden vrij bent!!!
    En wat doet Noah het super!!!
    ik bekijk ook regelmatig je foto's . hij ziet er super gezond en zo lief uit!!!
    Leuke kleertjes heeft hij ook altijd aan!

Heb een aantal foto's op hyves gezet!

Ja ik vind het allemaal best wel vermoeiend haha!
    ben zowiezo nog snel moe van de KS. ben benieuwd hoelang dat nog gaat duren.
    En daarbij vind ik het soms wel lastig dat Evan zo moeilijk inslaapt.... overdag geen probleem.... maar savonds en snachts.. zijn we soms zo 2 uren verder! Hij maakt zichzelf regelmatig wakker met zn eigen armpjes..

Hadden/hebben jullie dat ook???

12. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    aah wat een kanpperd en mooie foto's joh, heel schattig. Fijn dat je wat meer kunt genieten.

In het begin was Noah 's avonds ook altijd erg onrustig en wakker dat is schijnbaar met heel veel baby's. Ik heb een keer gehoord dat ze het ritme van toen ze nog in de buik zaten overnemen. Dan worden babys ook altijd drukker als je zelf rustig op bed ligt. Noah was eigenlij altijd wel druk in mijn buik, Evan bij jou toch ook? Dat met zn handjes dat herken ik ook. Dat deed Noah ook heel veel, gelukkig krabde hij zichzelf niet dat vind ik altijd zo zielig. Slaapt Evan verder wel goed en drinkt hij een beetje goed, om de drie uur zeker? Verder slaapt Noah nog steeds heel veel. Wat voor maatje heeft Evan eigenlijk en ben je al een beetje gewend aan het verzorgen enzo? Hoe is het eigenlijk met je man?

13. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    He meid,

Hoe is het allemaal? gaat het elke dag een stuk beter? Doet Evan het goed? De kraamhulp is zeker al weer weg? Dat is wenenn zeker? Nou geniet ervan!

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hoi Ikkie!
    maar idd de kraamhulp is alweer bijna een week weg... ik miste haar wel in het begin hoor! maar vind het ook wel weer fijn dat we nu weer alleen zijn. We hebben maar kort kraamhulp gehad , want ging allemaal af van de dagen dat ik in het ziekenhuis lag!

mag ik je adres? :) weet zo niet meer waar ik je adres heb gelaten!
    kan ik je nog even een kaartje sturen!!

met evan gaat het goed! hij drinkt steeds meer :) En houdt erg van knuffelen... zo schattig!
    wordt nog maar 1x per nacht wakker!
    vannacht was het super! om 5 uur , en hij sliep om 6 uur weer en hij werd net wakker om 10 uur!!!!!! heerlijk he!
    Evan was in mn buik idd super druk!!! merk dat het nu ook wel een drukke baby kan zijn idd. Ben erg benieuwd hoe dat zich later ontwikkelt. haha
    Hij heeft maatje 50 qua truitjes. En 56 qua broekjes! maar soms verschillen die maatjes ook wel eens wat ben ik achter gekomen.
    Mn man is gek op hem , maar moet ook enorm wennen aan zo kleintje in huis. Maar dat zal iedereen wel hebben denk ik!

Hoop dat met jullie alles goed gaat???!!! Wanneer ging jij voor het eerst met Noah wandelen?
    Heb zo zin om komende week even een stukje te gaan wandelen.

he ik zal even naar beneden!

Fijne zondag!!
    Xx

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ikkie , geef jij nou borstvoeding of flesvoeding?
    ik geef FV , en we gaan vanaf vandaag over op voeding tegen spugen. Hopelijk werkt dat!
    zo zielig... ik verschoon hem soms wel 6x per dag.. en het komt dan vaak ook uit zn neusje. zo sneu!

16. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Aah dat is zielig zeg. Heeft hij er zelf ook veel last van? Ik geef FV. Wij hebben het geluk dat hij nooit spuugt en geen last heeft van zn darmpjes. Noah drinkt wel ontzettend snel binnen 5 minuten in zn flesje leeg dus haal ik hem er tussen door wel even uit.

Ik las dat je man weer aan het werk is en dat je nu helemaal alleen bent, dat is ook weer wennen he. Lekker dat jullie ook al gewandeld hebben, jullie treffen het heerlijk het wordt super lekker weer allemaal en lekker lente. Het is echt een knapperd ik kijk steeds even op je hyves!

Leuk zeg dat je een kaartje gaat sturen, ben erg benieuwd! Vind de naam zo mooi, hoe komen jullie daar precies aan want de naam hoor je niet zo vaak. Toevallig ik heb gister een kaartje voor jullie op de post gedaan.
    Fijn zeg dat hij maar 1 keer waker wordt en dat hij zo lekker kan slapen.. dan voel je jezelf ook al een stuk beter. In het begin is het echt heel erg vermoeidend. Ik dacht dat Noah nooit zou doorslapen maarr opeens toen hij 10 weken was slipe hij lekker door en nu zelfs tot 08.00 uur.

Gaat het verder goed met je??

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oo wat lief he dat je een kaartje stuurt!
    leuk hoor!
    wil je me nog wel even je adres mailen??
    heb overal gezocht , maar kan em nergens meer vinden!
    heb destijds ook mn mailbox geleegd... dus kan zijn dat ik je adres per ongeluk heb gewist.

oo hahaahha dus Noah drinkt ook zo lekker snel!
    Evan idd ook! maar daarna spuugt hij alles weer uit. Maar ook als ik tussendoor het speentje eruit haal , dan spuugt hij veel uit.
    heel zielig idd.
    hopelijk werkt die andere voeding beter!

ik had de naam Evan een keer gehoord en vond hem toen al mooi. Toen we hoorden dat het een jongen werd ging ik op zoek naar jongens namen. Ik had zo'n namen boekje. Toevallig kwam ik die naam weer tegen toen! En toen herinnerde ik me ook gelijk dat ik destijds die naam zo mooi vond.
    je spreekt het trouwens wel uit zoals je het schrijft (eevan) sommigen denken dat je het uitspreekt op zn engels.

ja lekker weertje he!
    verheug me er nu al op dat het mooier weer wordt en dat ik me ook weer wat fitter voel en dat we dan lekker kunnen wandelen!

oooh heerlijk dat Noah nu lekker doorslaapt!!
    daar verheug ik me ook al op! hahahha
    al moet ik zeggen dat het opzich wel te doen is voor mij hoor , ik ben natuurlijk gewoon nog vrij!

He welke luiers gebruik jij?

18. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ja dat is het voordeel als j vrij bent he.. Bij mij ging het ook wel.. ik kon natuurlijk 's ochtends weer terug naar bed. Ik liet mijn mannetje slapen want die maakt van die lange dagen en moet er ook altijd heel vroeg uit. ik had er niet veel last van alleen nu merk ik dat ik soms ' s avonds helemaal kapot ben terwijl ik nu juist an doorslapen, komt er denk ik soms uit. Verder hoort het er gewoon bij.

Ik gebruik Pampers new born 2 eerst altijd 1 en sinds kort overgestapt op 2. Drie dagen achter elkaar was Noah zn bedje nat, dus heb toen 2 gekocht. Soms is zijn rompertje nog steeds nat. Heb al van alles geprobeert maar soms lekt hij door. Een hele tijd gaat het goed en dan opeens is hij weer nat snap er niets van.

Ben je lichamelijk alweer een beetje opgeknapt? dat duurt wel veel langer met een keizersnee toch?

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hoi!
    oo wat vervelend zeg dat Noah dan zo nat is!
    ik krijg ook wel eens het idee dat als de luier helemaal verzadigd is , zeg maar , dat het dan omhoog kruipt??? want Evan is ook wel eens nat , als hij een hele volle luier heeft! En dan is net een stukje van zn rompertje ook nat idd.
    Slaapt Noah al goed in zn bedje?? Evan sliep in het begin wel goed in zn bedje , maar nu slaapt hij snachts ook nog in de kinderwagen bak.
    En ik baker hem sinds gisteren in..... een uitkomst!! :)
    hij slaapt nu veel rustiger in en door. Hopelijk blijft het werken.

De voeding gaat wat dat betreft goed , hij spuugt niet meer. Maar hij doet er nu langer als een uur over.... dat is veel te lang zeiden ze van het CB. (ik krijg nu nog huisbezoek van verpleegkundige) ik doe nu half om half. dus hij krijgt nu 2 soorten voedingen door mekaar.
    Welke voeding geef jij aan Noah? ik heb nu van dat A.R-voeding en normale voeding.
    Hij ligt nu eindelijk te slapen..... de hele ochtend en gedeelte van de middag was hij zo onrustig!
    moet eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment er een beetje gek van werd.
    tja je probeert alles he! en het was nooit goed....
    heb hem nog een flesje normale voeding gegeven en daarna ingebakerd en nu slaapt hij lekker!

ik ga zo ook nog maar even slapen. Merk dat ik nog erg snel moe ben en de wond begint ook weer wat pijn te doen.

Thanks voor je mail!
    ik wil morgen eigenlijk even wandelen naar de winkels. Ik post em dan ok?

wat rot dat je savonds zo kapot bent!
    maar het is ook best vermoeiend allemaal he.
    En idd , het kan best zo zijn dat je lichaam nu eindelijk eens wat tot rust komt!
    geef er maar lekker aan toe , als het kan!

Xx

20. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Fijn dat het wat beter gaat en dat hij niet meer spuugt. Nu hopen dat het nog wat sneller gaat maar dat komt vanzelf wel, het is ook niet niks voor zo'n kleintje, eerst zitten ze lekker in de buik waar ze eigenlijk niets hoeven te doen en dan moeten ze opeens van alles gaan doen. Wel fijn dat er iemand van de wijk langskomt.
    Noah krijgt Nutrilon 1 en dat gaat goed. Hij krijgt 5 voedingen per dag van ong 165 tot 180 om 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 uur. Hij houdt zich altijd netjes aan de tijd ha ha. Alleen vind ik de laatste tijd de laatste voeding een beetje lastig omdat hij dan zo heerlijk ligt te slapen en ik hem dan wakker moet maken. Meneertje is een echte slaapkont. Hij slaapt nog heel veel. Maar dat zal hij wel nodig hebben. Maandag waren we bij de fysio en we kregen hem amper wakker, was echt zielig moest hijw eer helemaal uitgekleed. Maandag moeten we weer naar de kinderarts.

Dat zal nog wel even blijven denk ik last van je wond vooral als je veel hebt gedaan denk ik. Ik heb soms nog steeds weleens een beurs gevoel aan de onderkant als ik heel veel heb gedaan. Ik vond dit best apart dus heb een keer aan de vk gevraagd of dit hoorde en ze zei dat dit logisch was en dat het tijd nodig heeft. Verder vond ik het niet etgenvallen, was best snel weer de oude. Gaat het bij jou ook elke dag een stukje beter?

Krijg je veel kraamvisite en lukt het een beetje zonder je man thuis?

Deel Deze Pagina