Beetje eng om zo hier te schrijven... Na lang zoeken kwamen we op de naam die wij echt heel leuk vinden. Lola May. Waarschijnlijk willen we beiden namen als dubbele voornaam maar dan zonder streepje, zodat de keuze blijft om haar gewoon Lola te noemen. De reacties in onze omgeving zijn wisselend. Ik heb gehoord ; kinderachtig, associaties met dame van lichte zeden( echt, dat werd gezegd!) , niet geschikt voor volwassen vrouw. Er werd ook gezegd stoere , hippe naam, aparte naam. Ik denk dat we de naam gaan gebruiken, ben over drie weken al uitgerekend en dit was de enige naam die wij beide leuk vonden. Maar de vraag is, doe ik ons meisje zo iets vreselijks aan om haar zo te noemen??? Mijn partner zit er niet zo mee, die zegt als wij het maar mooi vinden maar ik ben niet zo zeker. Helpppp, in hoeverre trek je je iets aan van de mening van anderen??
Onze dochter zou eigenlijk Lola gaan heten, ook een dubbele naam maar dan met streepje: Lola-María zou het worden. En dan zouden we met de roepnaam gewoon kijken hoe het liep. Misschien bleek Lola-María als roepnaam te lang en zou het toch roepnaam Lola worden. Van meningen van een ander trek ik me weinig aan maar van mijn eigen twijfel wel. En ik twijfelde of Lola wel een serieuze naam is. Voor een peuter of kleuter vind ik het een superleuke naam maar wat nou als Lola later graag advocaat wil worden? Word een advocaat die Lola heet wel serieus genomen? Of het zo is en wat anderen ervan vinden maakt me weinig uit. Over iedere naam is er wel een ander die wat te zeuren heeft. Maar het feit dat ik zelf twijfelde heeft ervoor gezorgd dat we een andere naam hebben gekozen. Je moet toch zelf 100% achter de naam staan vind ik.
Ik vind Lola een erg leuke naam, ook als iemand ouder wordt. Dubbele namen ben ik zelf minder fan van, maar dat is een persoonlijke smaak. Wat betreft de associatie met een dame van lichte zeden, mogelijk komt dit uit het liedje: Wahtever Lola Wants (Whatever Lola Wants - Wikipedia, the free encyclopedia) Wat ik overigens ook een heel vrolijk en leuke melodie vind. Of vanwege het boek Lolita van Nabokov? Lolita (roman) - Wikipedia
Die associatie komt denk ik eerder van Lolo Ferrari. Ik vind Lola een erg mooie naam en ook voor een volwassen vrouw. Je zou haar inderdaad ook Lola May kunnen noemen zodat ze later zelf kan bepalen welke naam ze liever heeft als roepnaam.
Leuke naam hoor, Lola! Vind het ook voor later helemaal niet gek! Juist leuk, als ze straks 60 is en zo'n hippe naam heeft Nee ik zou zeggen, gewoon doen! Jullie vinden hem leuk, niet gaan twijfelen over wat anderen zullen zeggen
Ik vind Lola een super toffe naam. Het zou hier een goede kanshebber zijn geweest voor een 3e, ware het niet dat mijn broertje zijn hond Lola genoemd heeft .
Ik moet meteen denken aan het liedje: 'Her name was Lola, she was a showgirl'. Maareh, Lola kan prima hoor, niks mis mee. Toevallig dat iemand er over gezongen heeft, maar voor hetzelfde geld wordt er pas een dergelijk liedje uitgebracht na de geboorte. Dan ga je je naam ook niet veranderen voor een of ander liedje. Gewoon lekker doen!
Ik moest ook gelijk aan een liedje denken, Maar persoonlijk vind ik het ook geen leuke naam, Maar als jullie het leuk vinden moeten jullei het gewoon doen
Bedankt allemaal !! Fijn dat er toch ook mensen zijn die de naam wel leuk vinden Ik werk zelf al twintig jaar in de kinderopvang en heb zoveel samen voorbij zien komen dat het heel moeilijk werd er een te horen waar mee ik nog niemand kende. Dat vond ik leuker. Daarentegen zijn er dus ook namen die ik heel veel heb gehoord. Maar nogmaals heel erg bedankt !
"Lola"- The Kinks - YouTube Ik denk dan weer direct aan het liedje The Kinks, heet ook Lola (maar gaat over een travestiet). Op zich een leuke naam maar snap wel dat er veel associaties zijn inderdaad!
Ik vind Lola ook wel lief. Denk aan de film Lola rennt en het dochtertje van schrijver Ivo Victoria heet ook zo. Ik had eerst ook een beetje die 'hoerig'-associatie, maar die slaat gewoonweg nergens op. Het is gewoon een leuke naam!
Bij de naam Lola denk ik gelijk aan een lolita, een jong meisje dat ouderen mannen aantrekt, dus de associaties met dames van lichte zeden, kan ik goed begrijpen.
Dat is waar ik meteen aan dacht. Best een leuke naam, maar ik associeer hem dus ook met vreemde 'zaken'
Ik denk ook aan een dame van lichte zeden. Maar als jullie het een mooie naam vinden dan moet je dat natuurlijk gewoon doen
Haha, dirty minds hier.. Tegen de tijd dat Lola May rechten gaat studeren zijn de mensen die zich Lolo Ferrari herinneren zeldzaam aan het worden