Hoi hoi Femke is bijna 4 weken en ze heeft 'baby-acné'. Kan je hier ook iets aan doen? Bij mijn andere kids werden het alleen een paar bultjes maar Femke heeft het over haar hele gezichtje en sommige plekjes zijn ook echt rood, het trekt wel snel weer weg overigens. Vanmorgen had ze 5 luiers in tien minuten volledig verzadigd ondergepoept. Diarree lijkt mee en dat terwijl ze bv krijgt. Vaker aanleggen heeft bij haar geen zin, ze drinkt dan toch niet als ze geen honger heeft. Hoe voorkom ik dat ze uitdroogt? Ze heeft geen koorts maar waarschijnlijk is het een bijwerking van Zantac dat ze tegen reflux krijgt (dus er komt aan de bovenkant ook nog wat uit...) Ze heeft nog wel voldoende plasluiers. En wat zijn verder tekenen van uitdroging waar ik op moet letten? Ze heeft heel snel smetplekjes in haar nekje, denk ook omdat er wel eens wat spuug langsloopt. Hoe hou ik dit het beste schoon?
Hallo, Baby-acne is iets onschuldigs. Als ze er verder geen last van heeft zou ik er niets aan doen. Het ontsiert, maar meestal gaat het vanzelf weer weg. Kan goed door de Bv komen. Hormonen van moeders krijgt ze via de Bv binnen. Kan zo weer weg trekken, maar ook nog maanden aanhouden. Wat vervelend dat ze diarree heeft. Kan inderdaad een bijwerking zijn van de zantac. Plasluiers zijn in dit geval het belangrijkste. Biedt haar toch wat vaker dan gewoonlijk de borst aan. Alle beetjes vocht zijn meegenomen. Houdt goed in de gaten dat ze alert reageert en niet suffig wordt. Mocht je twijfelen....suffig, minder plasluiers dan direct een arts bellen. Smetplekken....maak regelmatig het nekje met alleen wat water schoon en houdt het goed droog. Check na elke voeding. Ik zou niet te snel iets gaan smeren. Zonodig iets van bepanthen gebruiken. Ilja