Een paar weken terug had ik een klein aftje (denk ik) binnen op mijn lip, nu heb ik een hele grote blaas/blaar van ong een halve cm op mijn tandvlees en daaromheen is het helemaal rood Voelt er onprettig, als ik google zie ik vooral dat aften klein zijn, is dit dan wel een aft? Of kan het iets anders zijn? En wat doe ik eraan?
Kan prima een aft zijn. Mijn vriend heeft er regelmatig last van en de grootte bij de aften die hij heeft verschillen van zeg maar 3 mm tot 1 á 2 cm. Pyralvex (geel doosje, rode letters) helpt er perfect bij! Ik heb het heel zelden, maar gebruik altijd Pyralvex en het is zo weg. Als je dat middeltje erop smeert (met een kwastje), komt er als het ware een wit laagje overheen tegen verdere bacteriën.
Ja dit werkt perfect gebruikt mn moeder ook altijd. Ik denk overigens ook dat dit gewoon een aft is, vertrouw je het niet ga dan gewoon naar de HA daar zijn ze voor en ben jij van je ongerustheid af
Klinkt wel als een aft hoor, maar vertrouw je het niet dan even langs de ha. Pyralvex grappig maar oei wat prikt dat, echt geen pretje hoor, of zou dat gekomen zijn door de grote hoeveelheid aften. Vroeger gebruikte ik ook kamilosan maar helaas was dat nergens meer te vinden.
Kinkt te bekent in mn oren. Ik denk ook een aft, inderdaad dat gele doosje werkt echt super. Het is even doorbijten want het bijt heel erg maar gaat sneller weg.
Ok, ik had eerder nooit last van aften (wel veel koortsblaren) Kan dat zo ineens komen dan? Ik zal iig opzoek naar het gele doosje!
Ik heb weleens gehoord dat aften het gevolg zijn van vitamine c tekort. Maar das er wel eentje uit grootmoederstijs. Maar vaak kloppen die spreuken wel.
weet je zeker dat het geen abces is? Door een ontsteking.. Kan ook zonder direct heel veel pijn te hebben
Het klopt hoor, dat het middeltje wel erg kan bijten. Maar ja, het is in principe een desinfecterend middel. Dus heel gek is dat niet. Het is even doorbijten, maar dan ben je er wel gauw van af. Succes!