Illuminatie.

Discussie in 'De lounge' gestart door MommyA, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Overigens vind ik het wel interessant hoor.

Maar ik vraag me altijd af wat de beweegredenen zijn dat iemand dit doet geloven...( dus idd de plaatjes tekens cijfers etc etc.. )

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Omdat door 9/11 heel amerika geshokeerd was. Helemaal overstuur, emotioneel, op zoek naar een zondebok en gevuld met verdriet, woede, haat en de behoefte om wraak te nemen. En TADAAA! Daar was de dader!
    Dat zijn dus de argumenten van de Tin Foil Hatties. Niet van mij...

Ja. Of verzonnen...

Maareuh, preaching to the chior here... Ik geloof niet in die dingen. Volgens mij zat 'gewoon' Al Quaida erachter, en Bin Laden, en de Taliban en meer van die anti-westerse groepjes. Ik zoek er geen vergezochte dingen achter.

3. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Wij (moslims) worden ook voor Illuminati gewaarschuwd hoor, als je wilt kan ik je erover pmen. Het staat geschreven over 'hun' god die op de dag des oordeels zal komen :)

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat heeft voornamelijk te maken met aan de ene kant vriendjespolitiek, die al begint op de universiteiten, want zoonlief van familie A kan natuuuurlijk op universiteit X gaan studeren, want de directeur heeft in hetzelfde dispuut gezeten als diens opa... Veel van die familiebanden zorgen ervoor dat er traditioneel voorgetrokken wordt en mensen elkaar de hand boven het hoofd houden. Het is natuurlijk ook niet gek dat geld vaak in de familie blijft en dat rijke mensen makkelijker op invloedrijke plekken komen en daar ook blijven.

En aan de andere kant zorgt dat geld er ook voor, dat dingen gaan zoals die families willen... Bijvoorbeeld doordat zij een bepaalde politieke partij financieel steunen... dan verwachten ze ook dat er wat favours worden gedaan... Bouwvergunninkje hier, DUI laten verdwijnen, dat soort dingen...

Ik denk dat dat in Amerika heel erg veel gebeurd, maar ik denk een stuk minder in Nederland. Mede doordat de universiteiten niet zo elitair zijn en goed toegankelijk voor iedereen (die het niveau aankan).

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Weet je dat je nu iets aanhaalt wat eigenlijk precies hetzelfde is als waar de 'paranoïden' onder ons (ik spreek maar over ons, ik zou het mezelf niet bepaald noemen) het over hebben? Je plaatst het alleen in een ander perspectief.
    Je kunt de opvattingen van Illuminati op verschillende wijzen uitleggen namelijk en die van jou is de meest nuchtere / sceptische die er is maar je zegt eigenlijk hetzelfde. Macht en invloed, daar draait het om.

Ach tja.
    Soms moet je eerst inlezen alvorens iets te roepen denk ik dan maar.

6. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Als je wil mag je mij ook pm'en.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klopt dat dat dicht in de buurt komt. Het verschil is alleen, dat ik niet geloof dat het op zo'n grote schaal georganiseerd is en al helemaal niet wereldwijd. Het is heel natuurlijk in een samenleving, dat iedereen zijn eigen cirkel van invloed heeft. En bij de een is die groter dan bij de ander. Bij sommigen heeft dat te maken met charisma, of bekendheid, maar bij velen ook met geld.
    Ik ben er echter van overtuigd dat het niet een samenzwering is en dat ze niet als grote doel hebben om de hele wereld/alle mensen onder de duim te hebben. Ik geloof niet dat die cirkel van invloed daar groot genoeg voor is.

8. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    kan je mij pmen?

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mhoa ... ik vind een "bouwvergunninkje regelen" nog wel eens van een ander kaliber als "9/11 plannen" ... ;)

Vriendjespolitiek is al zo oud ... dat is echt niet iets van deze tijd en al helemaal niet uitgevonden door de Illuminati

10. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Zoals al eerder gezegd vind ook ik dit een erg gevaarlijk topic en hoop dan ook dat dit gesloten wordt om mensen te behoeden voor misschien wel een hele grote angst.

Je kan hierin geinteresseerd zijn en erg veel gaan lezen en erin verstrikt raken zodat logisch nadenken niet meer mogelijk is.

11. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ik vind het ook gevaarlyk onderwerp en niet zo geschikt voor bepaalde mensen , mrja ze bestaan we'll het is niet zo dat ze aantal jaren leven ..nee echt eeuwen lang al!!

En sorry maar je wilt we'll geloven all-qaida bestaast maar niet dat illimuntie? Echt hypocriet.
    Ik heb ook nooit van al-qaida gehoord tot dat media zo iets in ons hoofd wou proppen!
    Taliban vraag ik me ook af waar ze zijn? Ik bedoel het is 10 jaar geleden ofzo ..je kan mij niet wijs maken dat ze sterker zijn dan de mannen en vrouwen die hun leven moeten risken en veel profs zijn en goedd getrained zijn?!!! En niet te vergeten hoeveel landen daar we'll zijn!
    En krijgen we horen dt gozer bin laden in pakistan was!!!
    Trouwens die bin laden werkte vroeger met amerika...mischien is hij we'll op zn amerikaanse gezegd just a patsy ???

Wie weet , maar weet we'll dat iets niet klopt en dingen die wij niet weten!

12. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

#152 wasmachine, 9 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2012
    Ik heb nog niet alles gelezen. Ik vind het wel interessant, maar dat komt ook omdat ik het allemaal nog niet precies begrijp en aan elkaar verbind en alles nog niet op hun plek is gevallen. Ik blijf me alleen steeds afvragen hoe het komt dat mensen dit geloven, want wat in deze filmpjes en op sites e.d. wordt verteld, is toch net zo goed alleen maar een verteld verhaal als wat we van de media horen? Het zijn toch voor een groot deel dingen die moeilijk te controleren zijn door de doorsnee Nederlander.

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ook ik ben een tijdje me gaan verdiepen in deze materie en ook ik ben achter bepaalde dingen gekomen...maar ik werd echt down van het feit dat we waarschijnlijk geen zelfbeschikkingsrecht meer hebben of invloed op dingen!

We zouden vergiftigd orden dmv voedsel, om die reden koop ik liefst biologisch maar ja, we worden bespoten vanuit vliegtuigen, straks lopen we met n chip in ons arm die alles baalt, zelfs onze bankrekening en onze gedachten?

Ik geloof een heleboel van wat er beweerd wordt over illuminatie en dat soort elite groepen, de piramide, zelfmetselarij enz, maar ik moest stoppen met lezen want ik dreigde depressief t worden! Wel vind ik dat we wakker moeten blijven. De wereld gaat alleen nog maar om geld, banken, olie en die heel kleine groep steeds rijker te laten worden en wij onderdanen van die groep, doodeng!we worden regeerd door banken inmiddels en ook deze crisis is een voorbedacht plan van de new world order, zelfs Obama heeft het hierover....ik ben bang voor de toekomst maar wil ook genieten van de momenten dat het nog mogelijk is om vrij te denken en uiten wat j wil!

Ben blij dat meerderen op dit forum worstelen met dit onderwerp!

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Mooie film ook weer ongeveer over dit onderwerp is code 46...

15. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Helemaal mijn woorden!

16. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Sorry maar vind het echt grote onzin dat dit een gevaarlijk topic zou moeten zijn. Ik denk dat we met zijn alle volwassen zijn en dus zelf kunnen bepalen jn hoeverre je interesse hebt voor dit topic en of je erin verstrikt raakt. Als men erover wil gaan lezen en zich erin wil
    Verdiepen is dat eigen keus. Er wordt hier gesproken alsof TS en degene die erin geloven de niet gelovers "bekeren" oid. Kom op mensen doe even normaal.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik lig helemaal dubbel hier....ONZE familienaam staat er tussen! :D Zal toch eens aan Pater Familias gaan vragen of "we" aan het illumineren zijn....;)

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies....dat noemen de psychiaters paranoia. ;) Is een ernstige ziekte, moet je toch echt wel voor behandeld worden. ;)

19. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik vind het verhaal van bin laden juist vergezocht... vergelijkbaar met sinterklaas..

En het verhaal dat bush het heeft georganiseerd.. of iig zijn mensen.. ja dat lijktmij stukken waarschijnlijker!...

Bekijk farenheid 911 en als je die geheel hebt gezien... ben ik benieuwd of je dit nog steeds zegt.

Maar goed.. zoals mensen dit niks aan vinden en zichzelf te "nuchter" vinden.. geeft bij mij alleen maar aan.. dat mensen wetkelijk in een bubbel leven.. alleen bezig zijn met opstaan, werken, poepen, eten, kids naar school brengen, the voicekijken en dan begint de volgende dag weer.
    Zonder ook maar 1 keer verder proberen te kijken dan hun neus lang is.. ik geloof echt niet alles wat ik lees of zie.. en ik zit vaker in dr bieb dan op internet tegenwoordig... maarik verbreed er wel mijn horizon mee... en weet wat er zoal speelt in de wereld... en niet wat er in het dagelijkse nieuws komt, maar hetgeen daar niet wordt besproken.

En als jullie die hier zo naar lopen doen het niet leuk vinden, waarom dan reageren? Maar goed...

20. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere

Ja want er is ook maar 1 familie " de Vries" in nederland..
    Zo is jouw achternaam waarschijnlijk ook een orgineel... ;)

Deel Deze Pagina