hallo, ik heb momenteel een lucht afvoer droger. maar in onze huidige woonsituatie is deze niet meer te gebruiken. ik heb hem al met een bakje omgebouwd tot condensdroger maar er komt nog zoveel vocht en warmte vrij dar mijn brandmelder er elke keer van af gaat. vannacht dus ook om 1:00:x nou vraag ik me af of een condensdroger nou echt zoveel scheelt. dan vooral om de warmte. ik heb geen afvoer mogenlijkheid dus als ik na elke keer het bakje moet leeg gooien vind ik dit ook niet echt handig. wat zijn jullie ervaringen. ik heb nog een optie om de droger te verplaatsen naar de douche en de slang daar uit het raam te hangen, maar ik heb de wasmachine op zolder staan, dus echt praktisch is dat niet.
Ik vind de condensdroger erg fijn. Ja, tuurlijk komt er warmte en wat vocht vanaf maar ik heb er geen last van verder. Het is niet zo erg dat daar een brandmelder van af zou gaan. Maar na 1 of 2 x drogen (meestal 1 x) moet je hem toch echt wel legen.
Ik heb ook een condensdroger en vind hem heel fijn. Maar ja je moet hem wel na 1, maximaal 2 beurten legen hoor. Maar dat is toch een hele kleine moeite?
Heb 't ook en stoort me niet dat ik de bak na 1 a 2 droogbeurten moet ledigen. Je kan het water dat je recupereert ev gebruiken als strijkwater. Al moet ik toegeven dat ik daarvan teruggekomen ben, want er zitten af en toe ieniemienie pluisjes in het water en heb geen zin om m'n strijkijzer naar de knoppen te doen...
Wij hebben ook een condensdroger en ik vind het erg fijn. Er zijn ook drogers die je kan aansluiten op de afvoer waar je de wasmachine ook op aansluit.
Hier ook een condensdroger, bevalt prima! Het bakje legen is een soort automatisme, net als dat je wasmiddel in je wasmachine moet gooien. Brandalarm is hier nog nooit afgegaan en die hangt maar 1.5m verderop. Maar als ik jou was zou ik sowieso nooit 's nachts je droger aan zetten! Veel branden in huis ontstaan door drogers waarbij een kleding stuk is vastgelopen...
Mijn moeder heeft ook geen wasbak of afvoer op de verdieping waar haar condensdroger staat. Zij heeft er een emmer naast staan waar ze het bakje in leegt. Eens in de zoveel tijd leegt ze dan die emmer. Weet niet precies hoeveel wassen die emmer mee gaat, maar volgens mij best veel.
ik heb een warmtepompdroger gekozen boven een condensdroger.. badkamer wordt nu stuk minder heet en vochtig.. en het scheelt nog hoop energieverbruik ook. Ook hier heb je geen afvoer nodig.. er zit een grote wateropvangbak bij die ik elke 3 wasbeurten even leeggooi
Wij hebben een wasmachine en droger in 1. Dat is dan ook een condensdroger maar dan zonder bakje, hij zit gewoon aangesloten op de afvoer. Ideaal! Wordt amper warm, geen bakje leeg gooien en niet overladen als je wil wassen en drogen. Natuurlijk kan hij ook apart. Wij moesten voor in ons nieuwe huis ook een condensdroger kopen ivm geen luchtafvoer en dit was vrijwel net zo duur. Ik ben er super tevreden mee!
ik heb net een nieuwe wasmachine dus een 2 in 1 aanschaffen word hem niet. het is een kleine moeite om hem leeg te gooien, dat weet ik. maar het is gewoon een beetje lastig, aangezien mijn washok op zolder verdieping is, waar wij ook slapen. ik moet het bakje dan legen in de douche maar dan kan ik net zo goed de droger daar neer zetten zodat ik geen andere hoef aan te schaffen denk ik dan. maar nu ik dit zo lees denk ik dat ik mijn andere gewoon verkeerd heb ingesteld. heb het bakje waar de slang op is aangesloten bijna helemaal vol met water, misschien wordt het daarom te warm zal eens kijken of het helpt om die wat leger te maken.
Wij hebben ook een condensdroger en ik ben er heel tevreden over Je moet hem inderdaad wel naar 1 of 2x legen, maar zelf vind ik dat geen probleem. Daar wen je ook wel weer aan.
Hier ook een condensdroger. Deze zit met een afvoerslang in de afvoerbuis van de wasmachine. Droger loost zn water dus vanzelf. Ik hoef geen bak meer te legen. Je kan voor de meeste drogers losse afvoersetjes kopen.
die heb ik, hij staat boven op de wasmachine en zijn afvoerbuis is dus gewoon aangesloten op de waterafvoerbuis van de wasmachine. Het bakje heb ik dus nog nooit hoeven te legen.
Ik heb een condensdroger waar 8 kilo was inkan...extra groot dus. Hoef het bakje nooit te legen, alleen als ie klaar is. Lees trouwens dat ej de droger snachts aan hebt..daar zou ik maar mee ophouden. Meeste woningbranden komen van wasdrogers...
Wij hebben een condensdroger maar hebben nu de slang die naar de opvangbak gaat aangesloten op de afvoer van de wasmachine. Dit werkt prima. Maar daarvoor ook heel tevreden. de bak leeggooien stelt niets voor maar ik zie dat je dan een verdieping lager moet gaan dan is het wel onhandig ik zou zeggen sluit de afvoer aan op de afvoer van de wasmachine of laat het een klusser doen ben je overal vanaf en je hoeft geen ander apperaat te kopen
ik heb ook een condensdroger,inmiddels al heeeeeel wat jaren oud ik was ook te lui om mijn bakje na elke droog beurt te legen nu boet ik daarvoor, want haal ik mijn was er niet per direct uit, maak ik alles leeg enz, dan krijg ik roestvlekken in mijn kleding gelukkig krijgen we binnenkort voor ons huwelijk een nieuwe droger en nu ga ik hem dus na elke beurt wel meteen netjes legen! voor de rest vind ik een condensdroger helemaal top! ik woon in een klein appartement waar ik maar 1 wasrekje kwijt kan aan de deur dus is het voor ons ideaal
Tis dat ik nog geen geld heb om de mijne te vervangen maar dat ongelofelijke K ding mag gratis afgehaald worden! Wat een onzin en niet werkend apparaat hebben we gekocht!!! Dus de meningen zijn verdeeld zullen we maar zeggen.
Wist niet eens dat dit bestond. Dat is wel ideaal zeg. Even off-topic... zag net je onderschrift... wat vreselijk wat jullie hebben meegemaakt. En wat verdriet zullen jullie nog hebben. Hopelijk hoeven jullie nooit weer zoiets mee te maken. Ik zie nl dat je 11 weken zwanger bent... gefeliciteerd.
ik denk dan weer zo, het maakt niet uit als ik dan maar thuis ben. ik slaap bijna naast de droger. we hebben een nieuwbouw met overal nieuwe (zeer gevoelige) brandmelders. als ik hem overdag aanzet dan duurt het even lang/langer voor ik door zou hebben dat er brand zou zijn aangezien hij helemaal op zolder staat. en doordat ik momenteel toch niet slaap, het eerste piepje sta ik ernaast met de brandblusser