I'm back (+ afspraak gynaecoloog)

Discussion in 'Zwanger worden' started by Leen82, May 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Hi,

Wel raar dat we beide een ander behandeltraject hebben.
    Ik kon er voor kiezen om nu al medicijnen te nemen om de menstruatie op te wekken, maar dat wil ik niet.

Ik verwacht ongeveer over een week of 2 (of langer natuurlijk) mijn menstruatie. Op dag 1 moet ik het ziekenhuis bellen. Dag 3 t/m 7 moet ik Clomid slikken. Dag x moet ik bloedprikken. Dag x en dan om de zoveel dagen inwendige echo en daarna weer bloed prikken. Ik noem het even dag x, want weet uit mijn hoofd niet exact welke dagen. Staat in de papieren.

Dus dat worden heel wat tripjes naar het ziekenhuis. Als we mazzel hebben slaat het meteen aan en tel ik meteen aan. Geen idee hoe het gaat lopen. We'll see.

Kan het bij jou niet vanzelf over gaan als je die paar kilo afvalt? Lees veel op internet dat door afvallen bij veel vrouwen PCO 'verdwijnt' en dat de cyclus weer goed op gang komt. Zou helemaal mooi zijn. Maar bij mij is dat geen optie helaas. Zou het liever zonder medicijnen doen, maar ja.

Ik heb een kuur voor 3 maanden. Mocht het niet aanslaan heb ik geen idee wat ze gaan doen. Wellicht eerst de Clomid ophogen. Heb nu 50 mg geloof ik.

Ik ben er wel van geschrokken en ben een paar dagen sip geweest. In die zin: het wordt ineens een ander verhaal met behoorlijk wat retourtjes naar het ziekenhuis. Maar mocht het hiermee lukken dan knijp ik echt in mijn handjes. Respect voor mensen die hele andere behandeltrajecten nodig hebben.

Ik ben benieuwd naar je uitslag en stappenplan over 4,5 week. Spannend!!

Keep me posted. Mocht ik niet op tijd reageren, stuur me even een privé berichtje.

x

2. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

Mar 24, 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hey Leen,

Logisch dat je geschrokken bent! Je hebt natuurlijk ook tijd nodig om het een plekje te geven. Er was voor jou natuurlijk ook geen aanleiding om aan PCOS te denken, omdat je geen 'symptomen' had.
    Ben je (mentaal)klaar voor de behandelingen? Heb jij afgelopen vrijdag ook een inwendige echo gehad? Heb je ook vochtblaasjes net als ik? Kan je eigenlijk wel aan de Clomid als je vochtblaasjes hebt? (wel een goede vraag voor de gyn)

Sorry ik heb je met vragen gebombadeerd, maar het is wel prettig om ervaringen te delen met iemand. Maar knap van je dat je je menstruatie niet wilt opwekken. Ik lees bijna overal dat ze daarvoor kiezen, omdat ze dan sneller met Clomid kunnen starten. Pfff ik krijg ook net als jij een abonnement op het ziekenhuis. Vermoedelijk moet ik ook vaak heen en weer. Alleen ik weet het allemaal niet zeker, omdat ik na afgelopen vrijdag niet veel wijzer ben geworden. In juli heb ik dus mijn vervolg afspraak en dan weet ik waar ik aan toe ben. Het is alleen frustrerend dat ik (waarschijnlijk) net een week voor mijn afspraak mijn menstruatie zal krijgen. Dat betekent dat ik dus weer zeker 4 weken moet wachten op de volgende. Dus dan kan ik pas in augustus aan de Clomid. Ik vind het echt zonde van alle tijd, allemaal gemiste kansen!

Mijn cyclus zal waarschijnlijk regelmatiger worden als ik afval, maar dat neemt niet weg dat de PCOS aanwezig kan zijn. Ik menstrueer nu bijvoorbeeld wel, maar ik heb geen eitjes. Ik heb de afgelopen jaren ook gemenstrueerd, maar ik heb werkelijk geen idee of ik dan wel eitjes heb gehad.

Moet je trouwens tijdens het slikken van Clomid naar het ziekenhuis om te zien of je eitjes groeien?

Het is weer een verhaal geworden! Je mag me ook gerust privé berichtjes sturen! (Heb je toegevoegd als vriendin)

Liefs,,

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Hi,

Ja ik heb vrijdag een inwendige echo gehad en ik had inderdaad ook allemaal vochtblaasjes. Wat Clomid precies gaat doen weet ik niet. Of daar de blaasjes van weg gaan of er in ieder geval een poging wordt gedaan zodat eitjes gaan groeien en springen... don't know.

Als ik mijn cyclus krijg dan moet ik die dag 3 t/m 7 gaan slikken.

Ik wil geen medicijnen om mijn cyclus op te wekken omdat ik toch nog enigszins de natuur zelf zijn werk wil laten doen... uiteindelijk word ik dan een handje geholpen. Het zou fantastisch zijn als het meteen werkt en dat we gelijk zwanger raken. Maar even zien hoe het loopt... ben benieuwd. Spannend wel.

Waarom heb jij nu meteen bloed moeten laten prikken en heb je geen Clomid mee naar huis gekregen om mee te beginnen als je weer een cyclus hebt?

Beetje raar inderdaad.

Maar ach, zomer is ook de tijd van terrasjes en in mijn geval een wijntje, dus daar moeten we dan nog maar even extra van genieten. Als er een beeb in de buik zit wordt het water en thee ;)

Ik moet, als ik dag 3 t/m 7 van mijn eerstvolgende menstruatie geregeld naar het ziekenhuis om bloed te prikken en inwendige echo's. Dan kunnen ze goed volgen of de Clomid z'n werk doet bij mij.

Ik heb je uitnodiging geaccepteerd.

Keep in touch!

4. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

Mar 24, 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hey meid,

Super dat jij wel direct Clomid mee hebt gekregen! Kun je direct starten! Pfff het wachten maakt me wel gek! Als ik het goed heb begrepen hebben ze bloedgeprikt, om mijn hormoonwaarden te zien. Ik merk het in juli wel weer. Regelmatig krijg ik de neiging om het ziekenhuis te bellen om te vragen of mijn afspraak wat eerder te plannen. Stiekem weet ik wel dat ze dat niet zomaar zullen doen. Geduld tonen is echt moeilijk!

Momenteel ben ik bezig met het afronden van mijn jaarstage, dus dat zorgt wel voor afleiding :). Na de zomervakantie ga ik afstuderen, maar ik hoop dat ik echt dat ik met een grote buik mijn diploma in ontvangst mag nemen!

Liefs,,

5. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    #25 Tessel30, Jun 6, 2013
    Last edited: Jun 6, 2013
    Ik ben inmiddels ook bij de gynaecoloog geweest voor een echo,en het is PCOS.Volgende week moet ik (met mijn vriend) naar het ziekenhuis en hoor ik meer. Mijn huisarts was verbaasd dat het PCOS was,ze had het niet verwacht bij mij omdat ik (net zoals Leen) de symptomen niet heb. Dus ik ben blij dat ik zelf een beetje achter een echo aangezeten heb.
    Ik ben benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren,maar baal er wel van.Het wordt dan meteen zo'n project.....

6. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

Mar 24, 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hoi Tessels,

Jij had het waarschijnlijk ook niet verwacht? Ik neem aan dat je menstruatie opgewekt zal worden. Het wordt idd een heel project/traject, maar samen met je vriend zal je er zeker door heen komen. Heel verstandig ook om een echo te willen, want ik lees dat je sinds september vorig jaar niet ongesteld bent geworden.

Laat je weten hoe het volgende week is gegaan? Succes meid!

Liefs

7. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik had het niet verwacht,ik weeg 53 kilo! Geen acne,of overbeharing.En me lichaam stelt me ook wel teleur,ik ben nooit ziek,heb nooit wat,leef gezond..en dan valt dit je toch wel tegen.Al zit ik er ook weer niet heel erg mee ofzo.Nog niet in ieder geval.. ja het zal inderdaad opgewekt moeten worden,want er is al bijna 9 maanden niks van ongesteldheid hier. Ik laat het nog wel weten.Jullie ook dan ?! Groetjes

8. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

Mar 24, 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hoi Tessel,

Hoe lang heb je de pil geslikt? Had je daarvoor al last van een onregelmatig cyclus? Heb je ook direct een afspraak gekregen. Het zal een opluchting zijn als je weer menstrueer..

Ik hou jullie ook op de hoogte!

Liefs

9. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 13 jaar de pil geslikt,en vaak ook wel een maandje doorgeslikt.Maar volgens de dokter heeft het daar allemaal niet mee te maken.En voor die tijd was mijn cyclus wel normaal.Al ben ik niet erg lang ongesteld geweest voordat ik aan de pil ging.Ik heb de vorige keer bij de gynaecoloog alleen een echo gehad en de afspraak die ik hierna heb,is uitgebreider met vragenlijsten,vriend mee (voor zaad denk ik?) en ik denk dat ik dan te horen krijg hoe of wat...

10. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey tessel, ik ken je van een ander topic en vroeg me af hoe het met je ging. Zag toevallig dat je hier gereageerd hebt. Wat vervelend zeg. Voor vele dames hier trouwens! Succes en sterkte allemaal...

11. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel..Ja is inderdaad vervelend,maar aan de andere kant ook wel fijn dat er wat gaat gebeuren nu.Hoe is het met jou?

En Leen,ben jij er zelf ook nog ;) ?

12. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wel fijn dat je weet waar je aan toe bent..maar wat het is is dan weer niet fijn...nu weer wachten op de vervolgstao voor je. Met mij alles zijn gangetje, zit alweer op dag 30 ongeveer volgens mijn ovulatietestjes nog zonder eisprong dus ben benieuwd hoelang de cyclus nu weer gaat duren.... Hoop niet veel langer meer, anders ga ik denk ik ook maar eens naar de huisarts.

13. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja moet je gewoon doen hoor en dan hopen dat jij er eentje hebt die wel mee wil werken,want dat is ook bij iedereen anders.

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Hi Tessel!

Yes, hier ben ik dan :). Zit niet dagelijks op het forum.
    Vervelend om te horen dat je hetzelfde hebt. Zeker ook omdat je verder geen symptomen o.i.d. erbij hebt.
    Aan de andere kant: je weet nu wel wat het is en dan kun je er mee aan de slag.

Hebben ze jou wel wat meer tekst en toelichting gegeven hoe het kan dat jij het ook hebt? Of was het meer van: aangeboren. Punt. Hier mag je het mee doen?

Ik snap dat je er voor kiest om je menstruatie op te wekken. Ik wil dat niet omdat ik toch nog wel íets van een cyclus heb.

Ga je hetzelfde behandeltraject krijgen als ik?

Mijn vriend heeft ook zijn zaad in moeten leveren. Als mijn cyclus begint moet ik aan de Clomid, bloed prikken, echo's en dat hele rataplan. Op het einde hebben we een '20 minuten gesprek', waarin we ook de uitslag van het zaad te horen krijgen en hoe de eerste behandeling is gegaan...

Ben ook niet zo'n fan van het hele behandeltraject, maar aan de andere kant: een beetje hulp heb ik blijkbaar toch nodig. Ik ben helaas mijn baan verloren dus ik heb er nu gelukkig alle tijd voor :). Ieder nadeel heeft z'n voordeel hahaha.

Alleen... stel dat de behandeling goed aanslaat... ga maar eens zwanger solliciteren...! Jaiks. Doemscenario. Doe je niets aan :S.

Share This Page