Klinkt weer heeeel fout maar wil ff weten of ik (we) overdrijven. Einde straat aan de overkant heeft al de hele avond en tot nu toe Live muziek en zanger aan.. Iedereen schreeuwt mee.. Het is net een kroeg. Geen briefjes bij buren of aangevraagd. Politie had nog 4 meldingen en dan gingen ze er heen. Vraag dingen snel zelf maar al die zatlappen in en om de tuin.. Ik kan gewoon niet slapen met die herrie dus wou ff klagen....Dus hadden jullie gebeld?
Hmm, als er een keer een feestje is ga ik niet meteen klagen als ik een nachtje niet goed kan slapen. Kijk, als het nou elke week is, is het wat anders. Dus nee, ik zou niet klagen.
Nee... Laat mensen gewoon lekker een feestje vieren! He zal mij nooit horen zeuren om zoiets. Als er nou elke avond overlast is, maar om hiervoor te bellen, pffff, ben blij dat wij niet zulke buren hebben. (Die bij feestjes gaan zeuren, klagen en de politie bellen)
Wij zijn in juni verhuisd. (zelfde dorp, andere straat) Hier is het elke week muziek, maar wel steeds bij anderen. Nee, ik ga niet heen, maar vind het wel raar dat mensen niet rekening houden met anderen. Wij doen de ramen dicht en vallen (uiteindelijk) in slaap.
Nee. Als dit gewoon een keertje is, dan zou ik niet bellen. Als dit vaak voorkomt zou ik de mensen eerst aanspreken, op een ander moment, dag erna of zo.
Als het een incident is zou ik er niet heen gaan. Hier in de buurt nodigen we gewoon alle buren uit voor het feestje, hebben ze ook geen overlast als dit dagelijks of wekelijks bij dezelfde mensen gebeurt zou ik wel eens met die mensen in gesprek gaan maar niet op een beschuldigende manier.
Niet als dit gewoon een eenmalig feestje is. Als ze elk weekend een feest hebben wordt het wel anders. Hoop dat je uiteindelijk lekker hebt kunnen slapen!
Nee, bij een enkele keer ga ik niet klagen. Als ik het ook allemaal kan plaatsen qua geluid, dus niet een ondefinieerbaar geluid, val ik vaak ook redelijk snel in slaap.
Wij hadden zelf niet gebeld hoor maar mn buren en overburen wel.. en meerdere maar dat weet ik niet. Tot half 5 door gegaan maar viel tussen door wel in slaap.. Deden wij in ons oude dorp ook met alle buren maar hier waren dan ook geen enkele buren.. apart..
Bij een enkel feestje ga ik niet klagen, een paar keer per jaar maakt me dat niet uit (meestal van verschillende mensen). Heb zelf naast van die aso's gewoond die dagelijks een ware discotheek qua geluid hadden, toen wel de politie gebeld, werd er knettergek van, kon ook werkelijk nooit in het weekend om een normaal tijdstip naar bed anders en overdag hadden ze dagelijks van die herrie.
Ja dat snap ik dat je toen belde. Ik ben gewoon een lastige slaper en irriteer me zelf heel snel dan en dat weet ik ook. Maar goed heb zelf niet gebeld dat scheelt al weer
Pffff ik zit me hier ook al 3 uur lang kapot te irriteren aan m'n onderburen. De onderbuurman dacht vanochtend om 7:45 'Kom, laat ik mijn slijptol pakken em lekker ijzer gaan slijpen op het balkon'. Dacht je lekker onder het genot van een kopje koffie in het zonnetje te zitten op je balkon.
Ik had ook niet gebeld. Ik had overigens wel zelf gaan klagen, maar meer omdat ik jaloers ben dat ik niet ben uitgenodigd Ik hou wel van een feestje af en toe. Lekker mensen kijken en het feestgevoel vieren. Maakt mij dan ook niet uit wie er jarig is of een jubileum heeft of geslaagd is Ein-de-lijk een feestje in de buurt, waar ik dus niet 2 uur voor hoef te rijden (iedereen woont op afstand - en de bekenden/familie/vrienden in de buurt feest niet zo uitbundig ) en ik lekker lol kan maken. Als ik niet uitgenodigd zou worden, zou ik wel bellen Flauw hè?
Ik zou er ook niet van gediend zijn. Ookal is het maar een enkele keer, ik vind dat je wel rekening met elkaar moet houden en dat het op een gegeven moment klaar moet zijn met de (harde) muziek. Een feestje prima maar er zijn grenzen. Ik zou me ontzettend ongemakkelijk voelen bij het idee dat een ander last heeft van mijn lawaai, en niet door zou kunnen slapen.
Als ik OOK niet zou kunnen slapen met oordopjes. Dan zou ik bellen. Zijn ze nou helemaal gek geworden. Als ze het van te voren melden aan de buren / buurt en overleggen over tijden, zou ik er geen problemen mee hebben. Het is een kwestie van rekening houden, en als iemand rekening houdt met anderen, doe ik het ook met hen. En als je het van te voren weet, kun je er al rekening mee houden dat er gefeest gaat worden. Mensen die dus gewoon ongegeneerd de buurt wakker houden, of het nou vuurwerk, feest, of blaffende honden zijn, hebben dikke pech. Gelukkig weten de buren dit al van mij intussen, sinds ik gebeld heb komen ze het toch netjes melden van te voren. Dat is wel zo prettig. Andersom zou ik dit ook doen.
Ja ik voel me dan ook een zeikerd maar ook dat het voor niemand was in de buurt, kijk wat muziek prima maar overal boxen en live zanger? Zeg het dan ff dat is al heel anders. En ik zelf zou het ook zeker vervelend vinden als andere last van ons zouden hebben . Maar daar aan de deur nee dankje , rond om het huis dronken mensen en schreeuwen en ruzie maken, voor t zelfde geld komen ze ons weer lastig vallen en daar pas ik dan voor. Maar ach t is weer afgelopen dus hoef ik niet meer te zeuren
Eenmalig of niet, toch vind ik dat er grenzen zijn.. Zeker in een woonwijk of in de buurt van huizen. Huur dan ergens iets af als het een avond/nacht vol lawaai en muziek gaat worden. Maar kan ook te maken hebben met dat ik een ander nooit tot last wil zijn en er daarom zo tegenaan kijk.