i'm not calm, i want a baby!!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anita85, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heel lang van niemand de vraag gehad of en wanneer we aan kinderen gaan beginnen. Tot 2 weken geleden van mijn schoonzus. Mijn man was onverwachts alleen bij zijn zus langs gegaan en toen vroeg ze of ik soms zwanger was omdat ik er niet bij was. En gisteren van een oude vriend van ons. Dat was via de mail dus dan is het niet zo direct. Gelukkig nog nooit rechtstreeks aan mij weet ook niet hou ik dan zou reageren.

Het komt misschien ook wel omdat er een heleboel mensen zijn die er vanuit gaan dat wij geen kinderen willen. Mijn man is een stuk ouder en heeft natuurlijk al kinderen. Krijg regelmatig te horen dat mensen er niet aan moeten denken om op de leeftijd van mijn man nog een kind te krijgen.

2. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    Het lijkt soms of mensen het 'ruiken' als je ermee bezig bent he
    Eind vorige maand kreeg ik van 4 verschillende mensen in één week tijd de vraag of de opmerking 'je bent toch niet zwanger he' of 'heb je al kinderplannen'. Vind het op zich niet erg, je weet als je een bepaalde leeftijd hebt, huisje boompje beestje, dat die vragen komen. Maar weet nooit goed hoe ik me eruit kan lullen.

Mijn moeder bv zegt steeds, als ik verteld van 'oh die is zwanger en die al een tweede' , dan zegt ze: ja jullie wachten maar hoor. Je hebt nog genoeg te klussen in jullie huis (vorig jaar gekocht nog wel het e.e.a. te doen).
    Ze moest eens weten!

3. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Bah, gisteren met Moederdag ging t stroef, had m'n NOD ook gisteren, had m toch wel voor 12uur verwacht (18 dagen na ovulatieopwekker)
    Maar niks, wel duizelig, soms gevoel dat ik moest braken
    Negatieve zwangerschapstest

En dan om 22:20 toen ik bed in wilde stappen was daar de eerste helderrode bloeddruppel, en de rest volgde natuurlijk snel.
    Wat een stomme timing, hele dag in de rats gezeten, om de 2uur controle gedaan op wc, hele dag moeten verhullen voor de mensen bij wie we allemaal langsgingen

4. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Heeft er iemand nog nieuws? Het is zo stil!!!

Hier wachten op uitnodiging voor het amc. Volgende week vakantie. Dan gaan we onze woonkamer opnieuw verven. Heerlijk die afleiding.

5. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    #325 linnie88, 14 mei 2014
    Laatst bewerkt: 14 mei 2014
    @ Anita85 het is heel stil idd!
    Waarvoor moet je naar het AMC als ik vragen mag?
    Leuk hoor wat in huis aanrommelen. Geniet alvast van je vakantie!

Hier heeel wat symptomen sinds de laatste dagen..
    Gevoelige borsten, het koud hebben, pijn in bovenbeen, aardbeien smaakte gisteren anders, een uur na avond eten had ik alweer honger, gisteren voor het slapen gaan een beetje helderrood bloed verlies en daarna ongi achtige krampen, de hoofdpijn die ik 2 dagen had was daarna wel weg. Ik heb zelden hoofdpijn en nooit zo lang..
    Vanmorgen maagzuur met het bukken..

Maar ik weet mijn NOD niet ivm lange onregelmatige cyclussen.
    Eind deze maand maar eens testen mits de rode duivels niet doorgekomen zijn. Die houdt ik wel in mijn achterhoofd om teleurstelling te voorkomen.

6. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Spannend Linnie!
    Succes met het andere klussen Anita :D

Hier gister ongesteld geworden, dus aan mogen melden voor IUI en ze hebben aankomende periode plek voor ons, dus over een week krijg ik de eerste echo (FM) en dan rond 27 mei de eerste IUI, spannend! :)

7. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik meld me ook weer even :)
    teveel babynieuws om ons heen en af en toe trek ik dat echt niet, vandaar ook even wat minder hier om er niet zo mee bezig te zijn.

wij moeten vanmiddag om half 4 in het ziekenhuis zijn en krijgen dan alle uitslagen (bloed en chromosoomonderzoek). krijg nou wel beetje de zenuwen haha.

@4dogs82: wow fijn zeg, en ook al zo snel :)

8. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    We moeten naar het zh voor IVF/icsi. We hebben 6 iui's gehad maar dat werkt niet.

Wat spannend die symptomen en wauw respect dat je zo lang kunt wachten voor je gaat testen. Ik had al bij de kruidvat gestaan. :D
    Ik ben ondertussen heel hard aan het duimen voor je. ;)

9. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Hé bah ongi niet fijn. Wel fijn dat ze plek hebben! Wat voor hormonen moet je spuiten en hoeveel?

10. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Owh bijna je afspraak ik ben hard aan het duimen dat alles goed is.

11. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    #331 4dogs82, 15 mei 2014
    Laatst bewerkt: 15 mei 2014
    Ja wel fijn, ook wel dubbel.. maar we gaan vol goede moed aan dit traject beginnen :)
    Snel vond ik het niet gaan, ik had liever al een half jaar geleden begonnen :) maar ze zeiden dat we tot 2jaar zelf moesten proberen, daarna waren de kansen om spontaan zwanger te worden zo gedaald dat we IUI mochten. Ze gebruikten daar de "kans berekening" van Freya voor, pas als je onder de 30% komt krijg je IUI bij het VUMC.
    Maar wel fijn dat we bij de eerste aanmelding in het behandel centrum meteen mochten beginnen, soms moet je nog een extra maand wachten omdat ze dan te druk zijn, dan wordt je wel sowieso de volgende maand/cyclus geholpen.

Je bent als het goed is nu al in het ziekenhuis geweest, zeker erg spannend, hoop dat het allemaal goed is en dat jullie gauw weer zwanger zijn en dat het dan allemaal goed mag gaan!! ;)

Zeker fijn, ik zat al een beetje te balen dat ze misschien te druk waren, want ik zou tussen 14 en 16uur terug gebeld worden en ze belde pas een paar minuten voor 4 :) ze hielden het spannend :)
    Ik hoef mezelf alleen met Ovitrelle (Pregnyl) te injecteren, 42uur voor de inseminatie.

Mag ik vragen (misschien heb je het al ergens verteld, sorry dan) of jullie van jullie zoontje zonder behandeling zwanger zijn geworden? Wel spannend dat jullie nu het IVF traject in gaan, dat is wel een stuk intenser/zwaarder dan IUI.. hebben ze bij jullie iets gevonden waarom het nog niet is gelukt? Wij zijn "onverklaard verminderd vruchtbaar", dus alle onderzoeken zagen er goed uit.
    Succes en sterkte!!

12. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Anita, ik las net op blz. 1 dat je met IUI zwanger bent geworden van je zoontje :) heel vervelend dat het dan nu niet weer zo lukt :(

13. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    alle uitslagen waren goed..echo gehad en was prima. nu even wachten tot mijn volgende menstruatie en dan moet ik bloed prikken en word er gekeken naar de hormoonhuishouding en schildklier. eind juni afspraak voor de uitslag en als alles goed is dan wil ze mijn cyclus gaan verkorten dmv clomid heet dat geloof ik. in ieder geval dan elke maand een kans ipv nu 1x in de 6 weken. was in ieder geval een fijn gesprek en blij dat we niet weer nog een jaar moeten aanmodderen

14. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Owh das fijn als je meer kansen gaat krijgen!

15. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Jeez ik heb een afspraak gekregen voor het zh. Maar het duurt gewoon nog een maand :$. Wat nou u bent meteen aan de beurt er is geen wachttijd. Grrrrr :x

16. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hier duurt het ca een jaar om daadwerkelijk aan de beurt te zijn bij een ziekenhuis.

ik mis de Nederlandse gezondheidszorg

17. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik snap de frustratie, maar helaas zijn er best wat vrouwen die hulp nodig hebben bij de gyn.
    opzich is een maand denk ik wel gemiddeld, iig bij het ziekenhuis die ik heb had ik ook +/- maandje wachttijd.

Veel succes over een maandje voor je :)

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Zo dames.. Had dit topic ff gemist, mijn abbo was weg :(
    Ik ga ff terug lezen en vanaf nu reageer ik weer mee haha.

19. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Welk land zat je ook alweer?

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ierland;)