Ronde 9. Ik trek het even niet meer.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stay calm, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Pfff ben het afwachten zo zat.
    Naar 8 rondes nog niet zwanger geworden.
    Mijn man en ik snappen er niets van. Ik ontspan mij meer. We hebben geen sex om de sex, maar om de fun en ontspanning. We genieten steeds meer van elkaar, maar worden maandelijks teleurgesteld door mijn menstruatie.
    De menstruatie lijkt nu weer wat regelmatiger te worden.
    Wel voel ik me totaal niet fit. Vlagen van misselijkheid zijn nog aanwezig en ook regelmatig hoofdpijn. Hoofdpijn heb ik al vanaf ronde 3. We dachten dat ik kwam van de stress van niet zwanger worden. Maar nu we 3 a 4 maanden verder en meer ontspannen is het nog steeds aanwezig.
    De huisarts vind dat ik mij nog geen zorgen moet gaan maken om dat we nog binnen een termijn van jaar zitten. Huisarts denkt dat mijn hormoonhuishouding even goed in de war is na 12 jaar anticonceptie gebruik. (ben nu 26).
    Dat geen zorgen maken, is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het lijkt wel of iedereen om mij heen in de kenniskring zwanger worden. Dit doet mij nog het meest zeer omdat wij dat ook heel graag willen. We gunnen het iedereen, maar willen nu zelf ook.
    Elke keer bij de maandelijkse frustratie spoken er weer gedachten in mijn hoofd van ontvruchtbaarheid.

:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x

Vannacht ook weer gedroomd over een kleine. Deze dromen komen afgelopen tijd steeds vaker voor. Hele mooie dromen. Jammer dat het geen werkelijkheid is.

2. ChantalvdPol

ChantalvdPol Actief lid

19 mrt 2014
    200
    0
    0
    Ik snap je frustratie.
    Hou wel in gedachten dat er gemiddeld een jaar voor staat gemiddeld dat een vrouw zwanger raakt.
    Je lijf moet ook even ontpillen.
    Wij zijn zelf pas na 25 ronden zwanger geraakt, terwijl we allebei niets mankeerden bleek uit verschillende testen.
    Soms word je geduld, helaas... op de proef gesteld.
    Blijf positief!!! Het komt goed.

3. tamt

tamt Lid

13 jan 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte! Ik herken veel in je verhaal ook al zitten wij in ronde 6....
    Maar goed dat je er wat meer ontspannen mee om gaat.... Ik merk dat ik het zelf een aantal dagen na mijn menstruatie meer van mij af kan zetten. Veel leuke dingen plannen en genieten van elkaar.
    Hopelijk ben je snel zwanger

xx

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik wil je gevoelens niet bagataliseren, want snap ze heel goed. Wanneer je graag zwanger wilt worden is elke maand die het duurt er 1 teveel. Ik denk echter wel dat je h.a. gelijk heeft en je je nog niet te veel zorgen moet maken. Het is niet uitzonderlijk wanneer er een aantal maanden over heen gaan voordat er een zwangerschap plaats vindt. Zeker wanneer je zo lang anticonceptie hebt gebruikt.
    Heel veel sterkte en hopelijk ben je snel zwanger!

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Je moet je echt nog geen zorgen maken. Gemiddeld is een stel na 6 rondes zwanger, jullie zijn pas 2 rondes verder... Ik snap dat het flink kriebelt, maar het is ook echt niet raar als je pas na ronde 13 of 14 ofzo zwanger wordt. Gewoon door blijven gaan en positief blijven. Er is echt geen enkele reden om nu al te gaan doemdenken.

Succes!

6. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Hoe hard, moeilijk en teleurstellend het vaak is, de cijfers zijn duidelijk: je zal toch nog wat geduld moeten hebben. Ik weet het, niet het antwoord dat je wilt horen, maar de statistieken liegen niet. Pas na een jaar kun je eventueel aan verdere stappen beginnen denken. Succes!

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik snap je gevoel! Heb zelf regelmatig zulke dagen. Wat betreft je huisarts, die moet ik gelijk geven. Een jaar is gemiddeld en er zijn genoeg stellen die daar echt overheen gaan. Dat is een zachte troost natuurlijk, elke maand extra is er een teveel.
    Succes!

8. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Iedereen heel erg bedankt voor jullie opbeurende reacties.
    We zitten er inderdaad even door heen. We zijn weer moed aan het verzamelen om er weer met volle moed tegen aan te gaan.

Lijkt me gewoon zo fijn om zwanger te worden en een eigen kleine op de wereld te zetten en zien op te groeien.

Doel komende tijd word: Niet opgeven, maar genieten en doorzetten !

9. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Heel veel succes en hopelijk wordt je gauw zwanger! Mijn nicht had precies hetzelfde als jij en precies toen ze op een punt zat dat ze er heel erg mee zat bleek ze ineens zwanger. (na 11 maanden) Het is lang maar zodra je zwanger bent vergeet je alles!

10. MBNN

MBNN Actief lid

26 okt 2013
    267
    5
    18
    Ik herken je verhaal heel erg! Ik heb ook echt zo'n keerpunt gehad.. ik zag het even helemaal niet meer zitten. Stom toeval waarschijnlijk, maar de maand erop was ik zwanger.. Probeer inderdaad positief te blijven. Op een dag komt het goed.. Achteraf bekeken vind ik dat ik mazzel heb dat het niet nog veel langer heeft geduurd.

Smnee: Ik hoop echt heel erg dat het voor jou snel en dan ook echt goed raak is. Een plakbeeb! Jou geduld is al veel te lang op de proef gesteld!:(

11. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    En ook ik snap je helemaal... En wil het ook ff kwijt.....
    Ik ben oktober 2013 gestopt met de pil...mijn cyclus is vanaf het begin hetzelfde. Ik spot vanaf januari elke maand cervixslijm... Alleen nu nog dat beetje geluk!
    Het dromen en denken aan onvruchtbaarheid komen hier ook voor. Vervelend!
    Komende ronde gaan we er gewoon weer voor en gelukkig zijn we echt niet de enige!

12. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Snap het helemaal hoor..! Zelf enorm lange cycli en daarom na half jaar pas ronde 5... Vandaag toch getest en spierwit, had ook even een inzinking.. Ben 32 en echt ie-de-reen om me heen is zwanger en vraagt aan mij: "moeten jullie niet eens..??" Dan zakt de moed je soms in de schoenen, ook al ben ik nog niet zo lang bezig... Dus voel met je mme! Hou je taai en ga vooral leuke dingen doen om de zinnen te verzetten....!

13. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    hier nog 1 die een baaldag heeft blegh vandaag de ongesteldheid begonnen :( word ronde 8 voor ons zit er aan te denken om ovu testen te gaan doen maar ga juni op vakantie ;) gewoon doorgaan dan maar zit ook nog niet aan een jaar dus hou nog de moed erin liefs

14. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Ik ben in ronde 10 (9 maanden) zwanger geraakt en ook wij deden vanaf ronde 1 alles volgens 'het plaatje'.. Echt, jullie rake ronde is om de hoek :cool:

15. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hier ook in oktober gestopt en ook nog steeds niet zwanger.... ik begrijp je gevoel echt heel goed ik denk dan ook vaak wat doen we verkeerd!!! Maar ind we moeten gewoon geduld hebben hoe moeilijk dat ook is. Hoop dat het wachten snel beloond wordt voor jou ;)

16. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Het is ook heel frustrerend en je gaat aan jezelf twijfelen. Ik had ook op een gegeven moment dat ik het helemaal gehad had. En die maand hebben we minder gemeenschap gehad en wat blijkt.. Een positieve test..

Of dat toeval is of niet, geen idee maar ook op het punt dat ik erdoorheen zat en met tranen mn laatste menstruatie kreeg is het daarna dus toch gelukt.

Het gaat echt wel lukken, voor je er erg in hebt.

Kop op en een positieve houding is veel bevordelijker, blijven proberen.

succes groetjes joyy

17. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Hi, hier ook aug 2013 gestopt met de pil en nog zonder resustaat, maar hoeveel stellen zijn en nu gelijk zwanger, van mij mag het nu ook wel gebeuren. Elke maand weeer ongedingest pfff weer niet raak, op naar volgende ronde. Ik heb zoiets van als het na een jaar nog niet gebeurd is dat we eens langs de huisarts gaan ofzo, ben dan ook al 35. Nu opt wachtbanje das nog irritanter. Hopen dat nu snel eens raak is, vior iedereen trouwens

18. Esselte

Esselte Niet meer actief

Juni 2013 gestopt... Nu nog niet zwanger :(

19. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Pfff er zitten inderdaad veel mensen met mij op hetzelfde wachtbankje. Aan de ene kant wel fijn waardoor mijn onzekerheid een beetje wegneemt, maar aan de andere kant voor iedereen even klote grof gezegd.

Mijn man en ik denken er nu ook over na om ovulatietesten aan te gaan kopen. Heb afgelopen maanden temp methode uitgevoerd en ik wordt daar niet echt wijzer van.

Liefs StayCalm.

20. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Het is frustrerend om te moeten wachten op iets dat je graag wilt. Ik zit ongeveer op dezelfde periode. En ja, soms is het even slikken als het weer zover is en je menstruatie doorbreekt, zeker als je de dag daarvoor hebt gehoord dat er wéér een kennis zwanger is.

Dat van die 6 maanden gemiddeld klopt niet precies. Hier even wat statistieken:
    20 will conceive within one month
    70 will conceive within six months
    85 will conceive within one year
    90 will conceive within 18 months
    95 will conceive within two years
    How long will it take to get pregnant? - BabyCentre

Geen wonder dat een arts geen dure processen in gaat zetten na zes maanden - een groot deel zal immers in de periode daarop nog zwanger raken. Maar dat betekent niet dat je geen recht hebt om zo af en toe even te gillen, te vloeken, of te huilen. Want statistiek is geen persoonlijk gegeven en het maakt dus helemaal niets beter. Wat je wel kunt doen is hoop houden: je zat niet bij de 70% die in het eerste half jaar zwanger was, maar de kans is altijd nog vele malen groter dat het binnen korte tijd gaat lukken dan dat het helemaal niet lukt. En je zult niet minder blij zijn met een kindje van maart dan met een kindje van februari.

Deel Deze Pagina