Hallo allemaal Ons dochtertje heeft het de laatste tijd steeds over een meisje wat bij haar komt spelen. (Er is natuurlijk geen meisje, tenminste wij zien haar niet) Meisje moet mee in bad, naar bed, mee eten(ze voert haar zelfs) moet ook een snoepje, was ook bij de oppas, moet mee op de fiets, heeft ook lekker geslapen, etcetc.. Ze heet Kakalila en komt uit Thailand. We doen heel gewoon hierover en als ze het over het meisje heeft zeg ik wel dat ik haar niet zie, maar dat ze er gewoon wel mag zijn. "Mag het meisje ook mee boodschappen doen?" "Tuurlijk", zeg ik dan. Wat denken jullie? Fantasie of (haar) werkelijkheid, kinderen zijn natuurlijk heel puur en 'open'. We hebben verder niks met Thailand en praten daar nooit over eigenlijk. Ik heb Kakalila gegoogled en het is een aziatische naam. Het meisje heeft ook een moeder en ik en mijn dochter waren erbij toen ze geboren werd!! (zegt mijn dochter) Gek he?! Ons dochtertje is net 2,5 geworden. Iemand soort gelijke ervaring? Lieve groet, Mirjam
Vreemd , geen idee wat je ermee aan moet ... hier wel vaker dat Sara het heeft over een meisje wat in de kamer staat maar als ik door vraag krijg ik er niet echt een antwoord op dus ik neem het niet zo heel serieus maar zoals bij jou dochtertje die naam en afkomst ook nog eens vermeld vind ik het heel wat anders ... En ik geloof best wel in kinderen die meer zien dan volwassenen dus wie weet of toch eens aankaarten bij cb wat je ermee aan zou moeten ... succes !
Ik weet wel dat als mijn dochtertje met zoiets zou komen dat ik er wel de kriebels van zou krijgen Mijn nekharenn gingen er wel eventjes van overeind staan toen ik dit las hoor.
Ik zou er gewoon in meegaan, kan werkelijkheid zijn of fantasie, kinderen zien eenmaal meer dan wij, omdat hun geest nog open is. Wij volwassenen hebben ons er voor afgesloten zeg maar Quinn ziet vaak ook iemand en heeft daar de grootste lol mee, maar in de nacht vind hij het eng, zeg dan ook vaak voordat hij gaat slapen, ze mogen over je waken maar niet plagen, en als je het eng vind stuur je ze maar weg. Van de week werd Quinn wakker omdat de hond van zijn oma (die is vorige week maandag overleden) in zijn bed lag op zijn kussen. Dus die hebben we weg gestuurd naar het kleedje in Quinn zn kamer, en toen was het goed. Wat ik wil zeggen, zolang je dochter het niet eng vind, lekker laten gaan. Hier op het forum is ook een topic voor dit soort dingen en vragen, staat ergens in de lounge misschien heb je daar wat aan
Het is in iedere geval HAAR werkelijkheid. Prima dat jij aangeeft dat jij haar niet kunt zien, zonder tegen haar te zeggen dat het niet waar is. Dit soort fantasie-vriendjes komen veel voor op die leeftijd en is niet zorgwekkend. Als ze ouder wordt, weet ze wel dat het fantasie is, maar zal Kakalila ongetwijfeld weer in beeld verschijnen als er snoepjes uitgedeeld worden.
Het is haar werkelijkheid, maar dat valt dus onder fantasie. Maar goed ... ik geloof niet in wel zweverig gebeuren dan ook Mirre heeft ook vaak dit soort dingen. Haar vriendje heet Bloe (naar een boekje van de Schuberts). Maar ze kan ook heel gelukkig worden van fantasiechocolaatjes. Een jeugdvriendinnetje van me heeft heel erg lang zo'n onzichtbaar vriendje gehad. Is heel normaal. Wat mij betreft betekent het dat je een kindje hebt met veel fantasie en ik denk dat dit duidt op een intelligente en creatieve geest (in de hersenbetekenis, niet als spook )
Ennuh ik heb kakalila ook gegoogeld en ik kom niet op een Thaise naam uit hoor. Wel op wat facebook dingen (oa Turks ... is ook aziatisch maar nogal anders). Dus stom toeval En kinderen pikken zoveel op. Wellicht heb je het zelf nooit over Thailand gehad, maar stond de radio toevallig aan en ging het over Thailand (daar is het nu niet zo 'gezellig' namelijk, dus is nog wel eens in het nieuws). Of heeft ze mensen in de bus over hun vakantie horen praten.
Zeer wss heeft ze dit van de tv opgepikt en het haar fantasie gemaakt. Is hartstikke kindeigen Zo heeft Milan al heel lang 3 vriendjes; Neffie en Beffie D). Zij rijden in een BMW en wonen even verderop hier in de straat. Hele avonturen beleven ze samen. En dan hebben we ook nog Slabbie. Die rent mee naast de auto en is verder vaak op vakantie in Spanje. Oja en Milan heeft een favo knuffel, Nijnie genaamd en nu had Milan het een paar weken terug over ene "Jan Bult" Dus ik vraag wie dat is..Dat is dus ook een konijn en wel Nijn z'n vader Misha heeft "Meissie". Daar speelt ze vaak imaginary mee. Als we weggaan is het van, "kom maar Meissie, ga maar mee"...Laatst reden we op de fiets en toen riep ze keihard, "PAS OOOOOOP". Ik schrik me eigen een breuk, knijp in m'n remmen en vraag wat er is (zag namelijk niks). Zegt ze, "Meissie sprong bijna in de sloot" Ik ga er altijd lekker in mee. Vraag vaak even aan Milan hoe het met Neffie en Beffie is en ze mogen gezellig allemaal mee als we een dagje weggaan. Heerlijk toch die fantasie, ik geniet er met volle tuigen van
Sinds deze week wordt onze zoon ook gevolgd door vrienden die wij niet kunnen zien. Ze wonen onder ons afdak en het heet daar duck stad. Zijn vrienden heten Donald, kwik, kwek en kwak In ons geval is het allemaal heel makkelijk te plaatsen want hij is gek op de filmpjes van donald duck (wel de oude filmpjes). Maar hij heeft soms ook dingen die voor ons niet te verklaren zijn. Zo wilde hij geen patatjes eten in een snackbar waar opa en oma hem mee naar toe wilde nemen. Ze hebben hem niet gedwongen en zijn gewoon naar een ander gereden en toen was het ook goed. (voor hem waren beide snackbarren onbekend) En toen opa en oma met hem naar de witte wieven wilde Uitspanning de Witte Wieven weigerde hij uit de auto te komen. Maar goed als je dit dan leest Witte wieven, sage dan denk ik , zal hij meer zien dan dat ik doe? Ook wil hij wel eens s'nachts wakker worden van een meneer op zijn kamer, die vragen we dan netjes om te vertrekken omdat Kylian last van hem heeft en dan slaapt hij wel weer verder. (heb het vermoeden dat opa of overgrootvader dan even komt kijken omdat ik dan sigarettenrook ruik en dat zijn de enige twee mannen die roken ) Groetjes Anita
Wij hebben een hele tijd een onzichtbare muis gehad, genaamd Max. Ze zag hem overal en hij moest ook mee boodschappen doen en mee naar bed enz. Dit heeft tot zeker 4 jaar geduurd. Nu is ze ruim 5 jaar en soms heeft ze het er nog wel eens over. Ik hoor het wel van meer ouders, gaat vanzelf over.
Grappig, ik vind dat altijd wel leuk dat kinderen nog zo in hun fantasie opgaan, heerlijk toch? Hier geen fantasievriendjes, maar een sterrenbal. Die bal moet ik ook regelmatig voor haar repareren. Dan frutsel in wat met mijn handen en gooi hem weer naar haar terug. Misschien krijgen we ook nog fantasievriendjes. Vroeger had ik een fantasievriendje en dat was een eend die uit Rusland kwam, daar beleefde ik vanalles mee en dat beest was ook overal bij.
Komt vaker voor. Is helemaal niet erg. Kinderen weten trouwens ook heel goed het verschil tussen echt en niet echt.
Toen ik klein was had ik het ook altijd. En nog, maar dan natuurlijk in een iets andere vorm. Ik heb in mijn beleving de hele dag een soort camera op mij gericht, alsof ik in een reallife soap over mezelf zit en daarom 'praat' ik de hele dag door over mijn eigen handelen. Niet hardop, want ik begrijp heus wel dat dat niet kan. Als kind had ik dus fantasievriendjes en huisdieren. Geen probleem van maken. Misschien wel opletten in de schoolloopbaan. Bij mij is nu vrij zeker (nog in onderzoek) dat ik ADD heb. En dat het daarbij hoort. Veel plezier met deze fantasievolle meid!
Leuk om te lezen! Hier ook een meisje met een levendige fantasie. Blokken zijn de meest lekker koekjes, kopjes thee en nog meer lekkers wat je niet kunt zien. Maar het leukste hier is toch wel 'paarse papa' Als echte papa naar zijn werk is, dan is paarse papa altijd wel thuis en dan mag ik bijv niet op de bank gaan zitten want daar zit hij dan. Verder zijn we bezig in ons nieuwe huis en daar duikt 'paarse papa' dan ook regelmatig op. Nienke is helemaal gek op alles wat paars is dus dat verklaart het wel een beetje. Verder is er soms ook een 'paarse mama' en vorige week was er ineens een 'paarse opa' Dus dat is echt haar fantasie. Maar vind het wel heel leuk hoeveel ze kunnen met fantasie en laat haar ook lekker haar gang gaan daarin.