Ik ben op zoek naar succesverhalen na Total Fertility Failure. Wie heeft dat ook gehad en heeft bij een volgende poging wel bevruchtingen gehad? Mijn man en ik zijn sinds februari 2013 al bezig voor ons eerste kindje. In jan 2014 eerste bezoek bij de gyn gehad en de standaard onderzoeken bij ons was allemaal prima. In okt 2014 gestart met iui zonder hormonen. Door 2x griep met koorts van mijn man, zomerstop in zkh, tussendoor naar huis gestuurd omdat ik niet genoeg fm's had gehad en omdat mijn lichaam te goed reageerde op de gonal en de iui werd afgelast, duurde het allemaal behoorlijk lang. We hebben pas in jan 2016 de laatste iui gehad. En alle 8 zonder resultaat. Daarna gingen we door naar ivf en alles leek prima te verlopen. Op een met vocht gevulde eileider na. Twee dagen na de punctie moest ik zelf bellen en de uitslag deed onze wereld instorten. Er waren geen bevruchtingen van de 8 goede eitjes die ik had ingeleverd... Na een rustmaand gaan we nu door naar icsi. Ik hoop zo dat het met deze techniek wel mag gaan lukken. Maar aan de andere kant ben ik zo bang dat het weer mislukt. Dus ik ben gaan zoeken op internet naar eventuele oorzaken waarom het fout is gegaan. Hebben mijn eicellen wellicht een te harde schil? Zijn ze wel van goede kwaliteit? Doen de zaadcellen wel wat ze moeten doen? De onzekerheid maakt me bang, al hebben we nog wel hoop. Ik hoop graag succesverhalen te lezen van degenen die bij de poging na de TFF wel bevruchtingen hadden en wellicht ook zwanger zijn geworden!
Fishie, ik heb geen ervaringsverhalen maar wil je wel graag heel veel succes en sterkte wensen met de volgende ICSI poging. Ik ga hard voor je duimen dat je dit keer wel mooie bevruchtingen hebt die leiden tot die zo gewenste zwangerschap. Het is jullie zo gegund! Knuffel!
Hoi Goldfisie! Ik heb zelf geen succesverhaal, maar ik heb hier eens gelezen dat Kaila geloof ik wel zo een succes had! Ze had ook geen bevruchtingen omdat de eicel niet geactiveerd werd bij Ivf en Icsi in NL. Pas nadat ze in Gent was geweest hebben ze met een nieuwe techniek, die ze alleen daar uitvoeren, haar eitjes wel weten ze activeren en is nu al ruim over de helft van haar zwangerschap! Misschien kun je haar pmen en zal ze de rest zelf verder uitleggen Ik wens je heel veel succes en sterkte de komende tijd gold!
Klopt! Als je geen bevruchting hebt gehad bij IVF, is er echt nog een 'grote' kans dat het wel lukt met ICSI! Geef de moed nog niet op! En als het dan nóg niet lukt.... Wij hadden 10 eitjes bij ICSI, met geen bevruchtingen. In Gent hebben ze de MOAT uitgevoerd en kwamen erachter dat er bij ons inderdaad een eicelactivatieprobleem is, waardoor er nooit wat bevrucht raakt. Door middel van het toevoegen van calcium tijdens het bevruchtingsproces raakte een deel wel bevrucht! We hebben toen ICSI met AOA gedaan, 15 eitjes, 11 bevruchtingen en uiteindelijk 3 goede embryo's. Ik ben nu zwanger van de laatste Heel veel succes! Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.
Hier destijds 11 mislukte IUI's gehad zonder ook maar een enkel resultaat. Toen door voor IVF. 5 mooie eicellen. Slechts 1 bevruchting en niet zwanger. Toen ICSI. 26 follikels aangeprikt. Iets van 15 eicellen (weet het niet meer precies), 11 bevruchtingen en 1 TP. Aiden. Toen nog 8 embryo's over voor in de vriezer. 3 TP mislukt. 4e TP raak. Finley. Nu dus nog 4 over in de vriezer. Hoop dat voor jou ICSI ook de oplossing mag zijn. Ze injecteren dan toch de zaadcel in de eicel waardoor de kans op een bevruchting veel groter is.
Kaila: Dank je wel voor je bericht. Mag ik vragen of eicelactivatie ligt aan de eicellen of aan de zaadcellen? Want ik las vanochtend bij iemand hier op zp dat haar partner een stofje miste in zijn zaadcellen waardoor de eicellen niet geactiveerd/bevrucht werden. Wat is MOAT en wat is AOA? Wat hebben ze bij jou allemaal onderzocht? Was er nog verschil met onderzoeken in Gent tov NL? Is het toevoegen van calcium een teken dat je lichaam zelf te weinig calcium heeft? Heel fijn om te lezen dat je alsnog zwanger bent geworden na een poging zonder bevruchtingen!
Het ligt aan ons beiden. Mijn vriend is sterk verminderd vruchtbaar door een spatader in zijn balzak (die overigens geëmboliseerd is, maar zonder resultaat), maar bleek uit de MOAT wel in staat om een paar eicellen te bevruchten. Het defect zit dus ook deels bij mij, wat gewoon zorgt voor een funeste combinatie. Dat het activeren niet lukt, kan zowel aan de zaad- als eicel liggen. Het is namelijk een stofje uit het zaadje wat de eicel moet aanzetten om te gaan samensmelten en delen. Bij één van de twee gaat het mis. De MOAT en AOA worden alleen in Gent gedaan, niet in Nederland. Wij zijn dus gebonden aan dat ziekenhuis. In Nederland blijven ze maar volhouden dat het 'toeval kan zijn' dat we geen bevruchtingen hebben, terwijl ze gewoon een stuk minder ver zijn in alle onderzoeken. Dit staat op de website van het UZ Gent: Speciale technieken Het is niet zo dat ik te weinig calcium binnen krijg, het is echt een ei- of zaadceldefect.
Ja je verhaal is me altijd bijgebleven, zo een mooi hoopgevend verhaal vond ik het Succes nog met het laatste trimester!
Ik heb zeker een succesverhaal voor je! Bij ons ook met IVF geen bevruchtingen, of 1 matige, maar dat is waarschijnlijk een zelfdelende eicel geweest... Wat ik heb gedaan was de embryoloog te spreken vragen, dat was zoooo fijn, zij heeft mij toen uitgelegd wat er gebeurd is. De zaadjes konden niet aan het eitje hechten. Ik wist toen dus dat dit het probleem was en dat ik een goede kans had met ICSI, dit is een ander probleem dan als de zaadjes wel in het eitje gaan, maar de versmelting niet goed gaat wat Kaila heeft gehad, waar gelukkig ook een oplossing voor is. Dus dat zou ik je ook adviseren om vragen te stellen. Bij ICSI hadden we 8 eitjes, 5 goede bevruchtingen. De eerste is mijn zoontje. De eerste cryo was een vmk en nu ben ik 9 weken zwanger van de tweede cryo. Nu nog 2 in de vriezer. Ik heb in ieder geval 1 iemand na mij voorbij zien komen (Flower) met hetzelfde verhaal. Zij is nu zwanger van de eerste ICSI. Heel veel succes! En sterkte met het verwerken van deze tegenslag.
Be Happy: fijn dat het via icsi wel is gelukt! Kaila: ik ben bang dat poging 2 icsi in NL ook totaal mislukt, doordat we wellicht een zelfde soort probleem als jullie hebben. En dan kunnen we alleen nog naar Gent. Ik heb het idee dat ze in NL niet alles onderzoeken, maar dan wel makkelijk een poging weggooien omdat het dan niet is gelukt. En we horen nu al jaren dat alles prima is bij ons, maar ja, waarom lukt het dan niet?
Ninge: mijn gyn heeft de embryoloog gesproken, maar helaas waren er bij ons geen aantekeningen gemaakt. Alleen dat er geen bevruchtingen waren. Alsof ze op maandag alles in een schaaltje hebben gelegd en pas woensdag zijn gaan kijken of er iets was gebeurd ofzo. Zo voelt het ieder geval. Ze konden ook niets vertellen over de hechting van de zaadcellen met de eicellen. Heel fijn dat je nu een zoontje hebt en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik snap je zorgen ontzettend, maar geef ICSI een kans. IVF is écht een andere bevruchtingswijze dan ICSI. Er zijn heel veel mensen waar het dan bij ICSI wél lukt door verschillende oorzaken. Alleen al het feit dat bij IVF de zaadjes zelf naar binnen moeten zwemmen, tegenover dat er 1 uitgekozen wordt die handmatig naar binnen wordt gebracht... In Gent zullen ze ook niet onderzoeken uitvoeren zoals de MOAT zonder dat je überhaupt ICSI gehad hebt.
Wat raar inderdaad dat er geen aantekeningen zijn gemaakt. Ik neem toch aan dat het voor hun ook interessant is om te weten waar het mis is gegaan, met het oog op een verder plan... Ik zou toch vragen om de embryoloog. Alleen al om deze even te laten meedenken met jou. Bij het VU staat het nr gewoon op de website. Misschien kun je gewoon vragen naar de embryoloog. Niet geschoten is altijd mis... Succes! Volgens mij is het activatie probleem zeldzaam, dus ik zou ook ICSI doen en ik denk eerlijk gezegd dat jullie dan best goede kansen hebben... 9Maar dat zou ik dus ook vragen aan de embryoloog).
Ieder gavel heel erg bedankt voor het delen van jullie verhalen. Wellicht zijn er nog meer met een succesverhaal! Ik slik nu nog primolut en heb donderdag de startecho om te kijken of alles rustig is. Volgende week kan ik dan gaan starten met spuiten voor icsi. Heel erg spannend!