dreumes eet slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minnimouse, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Hoi,

Ik zit met het volgende en hoop echt dat jullie tips hebben hoe we deze fase het beste door kunnen komen.
    Onze hummel, bijna 11 maanden, wil s'avonds niet meer warm eten, geen potjes, niet mee eten met ons, niet zelf eten (wel zelf in haar haren smeren of op de grond gooien) ze draait haar hoofd weg en gaat huilen als we haar willen voeren, maakt niet uit wat je haar geeft. De toetjes gaan er trouwens wel in ;).
    Normaal zou ik hier geen strijd van maken maar ze wordt snachts nu vaak wakker met erge honger, haar laten liggen is dan geen optie want dan slaapt niemand in ons gezin meer :(:(:(
    Hebben jullie tips???? Want wij worden er een beetje moe en chagrijnig van.

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    het toetje bij het eten neerzetten en een half schepje eten samen met toetje geven
    net zoals vroeger appelmoes gebruikt werd
    althans ik at als kind vaak appelmoes bij mijn eten

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik lees mee.. hier ook zo'n lekker eigenwijsje dat haar eten niet hoeft, er wel mee wil spelen, maar verder... :(
    En dan dus 's nachts de schade inhaalt... (en laten huilen werkt hier nou niet bepaald :()

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is ook een slecht etende dreumes. Vooral tijdens zijn sprongentjes momenteel de 18e maand sprong. Als hij niet wil eten en heb alles geprobeerd dan gaat hij wel eens zonder eten op bed... en tot nu toe zonder wakker te worden 's nachts. Wat hier wel goed werkt als hij in 1 van zijn fases zit is afleiden met een boekje onder het eten. Vooral speelgoedfolders (die we momenteel in overvloed krijgen haha) zijn erg in trek. En bij hoge uitzondering (als ik het echt zat ben) dan zet ik wel eens de kinderstoel voor de tv en doe bumba er voor ;) kweet heel opvoedkundig van mij maar dan eet hij wel... Dan kan ik doorlepelen nl. En zelf laten eten werkt ook goed, laat maar lekker knoeien ;) er komt dan meer in het maagje dan dat ik voer.

5. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ze gaan echt vanzelf weer eten
    mijn dochter heeft vanaf 11 maanden ook slecht gegeten tot bijna niks
    ze is nu bijna 15 maanden en gaat weer redelijk eten

6. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hier ook een koppig ventje dat al 2 weken moeilijk doet met eten, met brood smiddags en savonds groenten... om af en toe gek van te worden. dan maar een koekje (dat eet hij wel natuurlijk :) ) maar ten einde raad ja. graag goede tips.

tv vind hij niks, dan lezen ook niet. strengaankijken en nee zeggen helpt niet. niks......

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Dit is idd waar ze gaan vanzelf weer eten. Alleen als moeder wil je dat je kindje eet ook wanneer het niet eet ;) maar na deze fase gaan ze weer eten hoor, het is ff doorbijten nu :(

8. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    #8 Frieda, 15 nov 2009
    Laatst bewerkt: 15 nov 2009
    Het zou een fase of sprongetjes kunnen zijn of misschien zijn er ook tanden op komst. Maar wanneer kinderen weigeren te eten, is mijn ervaring, dat je daar weinig tegenin kunt brengen. Zoals gezegd, komt het op den duur vaak vanzelf wel weer, als de fase weer voorbij is.

Dus dan maar wat vaker yoghurt en wat wij wel doen, is daar wat pap aan toevoegen, zodat het meer verzadigd. En als de flessen opvolgmelk er nog wel goed ingaan, dan zou ik daar wat rijstebloem aan toevoegen voor meer verzadiging.

Wij hebben altijd het rijstebloempapje van Friso in huis en die dikt niet in in de fles en heeft een hele fijne structuur, waardoor hij prima te drinken is door een normale speen. Wij gebruiken de aventfles met een normale speen nr.3.

Oh ja, Noelle weigert tegenwoordig ook standaard de eerste hap eten en als we haar dan afleiden met speelgoed, hapt ze ineens wel toe en als ze het dan maar eenmaal heeft geproefd, eet ze de rest wel weer. Maar momenteel lukt het hier alleen als ze ondertussen aan het spelen is. Maar welllicht heb je dat al geprobeerd.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als ie niet wil eten, vooral laten. En tja dat ze dan s'nachts wakker worden omdat ze honger hebben is logisch. Ik denk dat er dan niks anders op zit om in de nacht een fles te geven.

Deel Deze Pagina