Raf - om de verwarring met Ralph te voorkomen bij Raph - en misschien dat mensen bij Raph nog wel denken dat het ' Raaf' uitgesproken wordt, omdat het een afkorting kan zijn van Raphael, dat heb ik bij Raf -gek genoeg- veel minder (ondanks Rafael) .
Raf Ik las bij Raph meteen RaLph en dacht heel even, dat zijn toch niet dezelfde namen. Dus zeker Raf
Vind Raf een superleuke naam, had hem ook op ons jongensnamenlijstje staan, totdat ik erachter kwam dat het een afkorting was: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rote_Armee_Fraktionind Met dit in je achterhoofd zou je Raph kunnen overwegen. Maar desondanks vind ik Raf de leukste spellingswijze en heb daar dan ook op gestemd. Gr. Kussentje
Absoluut Raf. Ik vind Raph er maar raar uitzien, net alsof er een "L" mist en 't eigenlijk Ralph moet zijn. Ik denk trouwens ook dat er mensen zijn die Raph uit gaan spreken als Rap (ja 't klinkt raar, maar ik hoor wel vaker rare uitspraken ).
Ik zou voor Raf gaan. Misschien ter variatie of om je nog meer aan het twijfelen te maken : drie weken geleden is er een jongetje bij ons in de straat geboren en hij heet: Raff (dus met dubbel ff).
Bedankt allemaal! Ik vind raf zelf ook het makkelijkst. Anders krijg je altijd vragen. Ik hoop dat iik manlief kan overtuigen.
ik heb raph gestemd, omdat ik raf persoonlijk wat simpel eruitvind zien, maar ik vind raff nog leuker, zoals eerder vermeld is.. maar je moet toch zelf kijken wat je t leukste vind, das het belangrijkste toch? succes!
Raff vind ik inderdaad ook een leuke variant van Raf. Net wat minder simpel, maarja, tis natuurlijk net waar je van houd