Ziekte van Crohn, ervaringen en tips gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Aroma34, 4 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar ervaringen en tips mbt Ziekte van Crohn en langdurige ziektewet.

Ik zal even kort onze gezinssituatie schetsen. We zijn een jong gezin, man 28 jaar, ik 25 jaar, 2 dochters, van 2 jaar en van 4 maanden. Mijn man werkt als verkoopmedewerker in een woon-winkel, en ik werk als doktersassistente in een huisartsenpraktijk.

2 jaar geleden is bij mijn man na vele onderzoeken de Ziekte van Crohn geconstateerd. Helaas krijgen we de ziekte niet onder controle. Hij heeft 3 verschillende soorten medicijnen gebruikt in tablet vorm in combinatie met prednison. Steeds bij het afbouwen van de prednison vanaf 30 mg gaat het niet goed. Als hij onder de 15mg prednison komt, komen de klachten van Crohn meteen terug, de klachten zijn dan; misselijkheid, braken, buikpijn, breierige ontlasting, extreem vermoeid zijn. In overleg met de MDL arts is nu de overweging als alle voor-onderzoeken goed zijn om te starten met infliximab. Dit wordt gegeven via het infuus. Hoe dit verder gaat weten we nog niet, aankomende donderdag hebben we een afspraak bij de arts.

Anderhalf jaar terug zijn wij verhuisd, vanwege ons inkomen kwamen we eerst niet in aanmerking voor een sociale huurwoning. Kopen konden we ook niet, daar verdiende we dan zogenaamd weer te weinig voor. We hebben toen zelf ervoor gekozen om ons inkomen te laten zakken zodat we wel een huis kregen. Omdat mijn man toen al ziek was, is hij ook vanwege zijn gezondheid minder gaan werken. Van Fulltime, naar partime.= (gemiddeld 22 uur per week, minimaal 22 uur, maximaal 30 uur) Achteraf hadden we beter naar de bedrijfsarts kunnen gaan, maar toen wilde we snel een huis krijgen, en hebben we overhaast beslissingen gemaakt.