Massageapparaat voor rug, kan dat kwaad?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kaartje, 27 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Sinds jaar en dag gebruik ik voor m'n rug en nek een massageapparaat (zgn. klopmassage met 2 'bollen' die hard trillen). Ik was laatst weer eens bij mijn chiropractor en omdat ik zwanger ben (toen nog 10wk) gebruikte ze geen massageapparaten zoals gewoonlijk, maar deed ze alles handmatig. Ze wist niet zeker of het kwaad kon met een apparaat, maar dat doet gewoon altijd met haar 'zwangeren'.
    Heeft iemand enig idee of deze trillingen - en dan vooral in de onderrug - kwaad zouden kunnen? Of misschien alleen in het begin van je zwangerschap?

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb idd ook wel eens gehoord dat je dat beter kan laten
    net als een wirllpool (bubbelbad) schijnt ook niet goed te zijn als je zwanger bent

ik heb ze altijd onweken tijdens mijn zwangerschappen :)

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik werd op mijn oude werk elke week gemasseerd, de drukpunten massage was dat. die vroegen altijd of ik zwanger was want dan mocht dat niet. maar het gaat om bepaalde banen in je schouders en nek die afval afstoten als je daar gemasseerd wordt. een prille zwangerschap zou daardoor afgestoten kunnen worden. verder heb ik gehoord als je 12 weken of verder bent dat een massage geen kwaad kan.

mijn mannetje doet het regelmatig bij me, heeeerlijk!

misschien kun je het even aan de fabrikant navragen of aan je VK.

Deel Deze Pagina