Immuunsysteem

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anique, Apr 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ja dat heb ik ook wel eens gehoord inderdaad..... lastig hoor al die tegengestelde verhalen... :(

2. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik zal dan wel weer een uitzondering zijn :)...mijn moeder heeft bij mij de borstvoeding 5 jaar volgehouden en ik heb me toch een allergieën hahaha :)...

3. 12309

12309 Niet meer actief

Ik gebruik voornl weleda en een beetje zwitsal.
    Anique: als het goed gaat met zwitsal zou ik het gewoon blijven gebruiken, weggoien is zonde, een kind kost genoeg en jij als mama merkt gauw genoeg of je kindje er last van heeft. Ik volg als het om mijn zoontje gaat gewoon mijn eigen gevoel.

4. 12309

12309 Niet meer actief

frederike: borstvoeding zegt ook niet alles he. Volgens mij heb je de allergieën al vanaf de geboorte. Ik heb als baby ook borstvoeding gehad en een hele verzameling. mijn zoontje heeft geen borstvoeding gehad en heeft tot nu toe nergens last van!

5. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Hier een kindje met een vader die stikt van de allergien en een moeder met een gevoelige huid. Onze ervaringen zijn de volgende:

1. Borstvoeding geven.
    2. Géén Zwitsal producten kopen. Informeer bij de apotheek naar producten voor de gevoelige babyhuid en gebruik die voor je kindje.
    3. De huid van je kindje goed vet houden. Niet elke dag in bad doen maar bijv. om de dag. Badderen en douchen droogt de huid ontzettend uit.
    4. Neutral wasmiddel gebruiken.
    5. Kleertjes laten dragen van 100% katoen.
    6. Sinds ik aan het werk ben en Yara twee dagen per week bij mijn ouders was, was haar eczeem enorm toegenomen. Mijn ouders hebben hun huisdieren (parkiet en cavia) de deur uitgedaan. Sindsdien gaat het veel beter.

Op dit moment is haar huid rustiger dan het ooit geweest is, gelukkig! Want een kindje met eczeem is niet leuk kan ik je vertellen. Veel huilen, slechte nachtrust en een onrustige baby. We komen nu weer aan genieten toe.

Ik hoop dat je verder komt met deze tips.

6. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Dat kan natuurlijk ook. Borstvoeding is nooit een garantie. Maar wel een antwoord op de vraag van de topicstartster: 'Wat is goed voor het immuunsysteem van mijn baby?'

7. Mar78

Mar78 Lid

Apr 14, 2007
    20
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik lees sinds ik zwanger ben op dit forum mee en heb nog niet eerder de behoefte gehad om te reageren. Als ik lees 'geen huisdieren' krijg ik toch een vreemde indruk.
    Ikzelf ben zeer allergisch voor huismijt en ik heb hooikoorts. Ik heb dan wel meer dan een jaar borstvoeding gekregen. Bij mij zei dit dus niets...
    Tijdens mijn zwangerschap las ik een onderzoek waaruit bleek dat blootstelling van moeder tijdens haar zwangerschap aan honden en katten, het risico vermindert op een allergie hiervoor bij haar ongeboren kind. Ik zelf zelf 2 katten en die heb ik niet de deur uitgedaan toen ik zwanger bleek te zijn. Mijn moeder heeft een hond, die Thijmen als begroeting een lik over zijn wang geeft. (wat hij niet mag, maar toch doet...) Thijmen geeft nog geen signalen van een mogelijke allergie voor een hond of kat. Misschien dat hij dit alsnog op latere leeftijd ontwikkelt, wie weet. Maar ik ga er zeker geen huisdieren voor uit de weg. Het lijkt mij dan ook meer dan logisch wanneer een kind nooit met dieren in aanraking komt, hij hier heftig op kan reageren.
    En over te schoon zijn: volgens mij klopt dit ook. Tegenwoordig gaan kinderen elke dag in bad en loopt moeder er achteraan met een doekje. Dit deed mijn moeder overigens ook... Zou ik daardoor allergisch zijn ;)
    Ik denk dat je met bepaalde aandoening gewoon geboren wordt. Als je eenmaal ergens allergisch voor blijkt te zijn, is het vroeg genoeg om je huisdieren de deur uit te doen! Ik moet er zelf trouwens niet aan denken!

groetjes Mar

8. 12309

12309 Niet meer actief

mar: ik ben het helemaal met je eens! vrienden van ons hebben een zoon die allergisch is oor honden, maar zo af en toe passen ze op onze honden. Dat gaat wel goed.

9. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Je hoeft ook niet uit voorzorg je huisdieren de deur uit te doen. Dat kan als je merkt dat je kindje er allergisch voor is. Dat hebben mijn ouders ook gedaan. (Volgens mij waren ze dolblij met dit 'excuus' :rolleyes: :) om de huisdieren de deur uit te doen, aangezien mijn zusje nooit voor ze zorgde).

10. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    in en in triest! :(

ik lees het zo vaak dat het als excuus gebruikt wordt

11. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Waarom in en in triest?
    Dat begrijp ik niet?!?

Ik vind het verdrietig dat mijn dochtertje thuis kwam met rode ogen en onder de huiduitslag en dan 's avonds hysterisch huilend wakker werd. Dát vind ik triest. Niet dat de de huisdieren nu netjes een andere eigenaar hebben.
    En dat als 'excuus', bedoelde ik als een soort van grap (niet goed aangekomen waarschijnlijk). Zijn vonden het gelukkig (!) niet erg om hun huisdieren te verkopen.

12. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    Ja maar ik kan er niet om lachen dat mensen hun huisdier weg doen en dan allergie zien als een mooi excuus. IN dit geval zal het zeker waar zijn maar er zijn zoveel mensen die het ineens lastig vinden als het een kind komt dat er ook nog een huisdier is om te verzorgen en het huisdier dan onder de noemer allergie weer weg doen...

13. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Een huisdier zit er echt niet op te wachten om "verkocht" te worden of van eigenaar te veranderen. Een huisdier wil gewoon bij zijn baasje blijven.
    Als je kind agressief naar een dier doet, doe je je kind toch ook niet weg?

14. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Sorry hoor, maar dit vind ik echt geen vergelijking!
    Ik geef in dit topic tips over hoe je om kan gaan met een kindje die een allergie heeft van (eventueel) een huisdier. Als ik dan moet kiezen tussen mijn kind die onder het eczeem zit of een huisdier dan hoef ik daar geen seconde over na te denken.

Het is mij duidelijk dat jullie geen ervaring hebben met een baby die gek wordt van de jeuk en het eczeem, want dan schrijf je dit soort dingen niet. Het kwetst mij enorm.

Ik geef hier met goede bedoelingen tips. Dat er dan zo extreem word gereageerd op het feit dat mijn ouders een cavia en een parkiet verkocht hebben, omdat mijn dochtertje daar na één dag onder het eczeem van thuis komt.... Sorry, maar dat kan er bij mij echt niet in.

15. 12309

12309 Niet meer actief

Je kan toch ook eventuele aanpassingen doen bv stofkappen e.d. schoonmaken e.d. Ik neem toch aan dat je ouders eerst van alles hebben geprobeerd om de dieren te houden bv buitenverblijf voor de cavia en parkieten?

16. 12309

12309 Niet meer actief

ik kan het mij wel enigzins voorstellen denk ik als je kindje gek is van de jeuk en eczeem.

17. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    als mijn dochter onder de jeuk en de eczeem zou zitten omdat ze allergisch is voor ons huisdier of dat van mijn ouders dan zou ik eerst de hele wereld afzoeken naar een oplossing. Is dier er niet, dan is herplaatsing pas een optie bij mij.

Als mijn ouders een dier hebben waar mijn dochter allergisch voor is dan kan dat dier toch wel even naar buiten of een andere kamer als ze er is?

Het was niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen, maar het doet mij ook veel pijn om te zien met welk gemak dieren aan de kant worden gezet. Mensen denken dat ze alles maar kunnen maken en dat vind ik echt niet kunnen!

18. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    jij vindt het geen vergelijking... Wat ik nu ga zeggen klinkt heel hard, maar dat jij het geen vergelijking vind zegt al genoeg over de brute manier waarop met dieren omgegaan wordt. Ik ben namelijk net zo goed voor mijn huisdier als mijn dochter. Als mijn dier iets van huidproblemen heeft vind ik dat ook vreselijk.

Niet bedoeld om te kwetsen of te veroordelen, gewoon even ter illustratie, zodat je ziet hoe het ook kan!

19. Samama

Samama Niet meer actief

Ik wil één keer mijn mening geven over dit onderwerp, en daar laat ik het bij.

Wij hebben een hond van 8, een kat van 2 en een kat van 14 jaar oud, en als bljkt dat mijn dochter een allergie zou opbouwen wat komt door de huisdieren, is er nog geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn huisdieren de deur uit te doen.

Mijn huisdieren betekenen ontzettend veel voor me, en het zou heel erg zijn voor mijn dochter, maar er zijn genoeg andere oplossingen dan gelijk voor de makkelijkste te gaan en je huisdieren weg te doen.

20. Juul76

Juul76 Bekend lid

Nov 20, 2006
    768
    297
    63
    Voor zover ik weet voorkóm en genees je allergieën inderdaad door juíst in aanraking te komen met die stoffen.
    Ik ken iemand die een ernstige (lees: dodelijke) wespenallergie had. Gedurende 5 jaar kreeg hij wespengif toegediend in het ziekenhuis. Eerst wekelijks een heel klein beetje, dat langzaam opgebouwd naar elke 2 maanden een flinke dosis. Is nu "ge-desensibiliseerd", en niet meer allergisch. Door de stof waarvoor je allergisch bent in te spuiten, bouw je weerstand op, waardoor je er op termijn resistent voor wordt.

Share This Page