Heeft iemand van jullie ervaring met een cyste in de borst? Ik heb vorig jaar een knobbel ontdekt in mijn borst en dit bleek een cyste te zijn van 5 bij 3 ongeveer. (mammografie en echo gehad). Nu heb ik sinds een maand echt mega veel pijn in die borst, menstruatie inmiddels ook al gehad maar het wordt niet minder. Borst is helemaal opgezet alsof ik borstvoeding geef en vannacht niet kunnen slapen van de pijn ervan zodra ik op die kant ging liggen. Herkennen jullie dit van een cyste en hebben jullie hem leeg laten zuigen? Andere borst heb ik overigens helemaal geen last van. Heb overigens al wel een afspraak gemaakt bij de huisarts maar ben benieuwd of jullie dit herkennen...
Heb er al jaren eentje. Geen last van dus daar kan ik je hier bij helpen. Het leegzuigen valt erg mee volgens mijn moeder.
Ook al jaren eentje, meer last rondom menstruatie. De pijn die je nu omschrijft, herken ik niet. Succes bij de huisarts!
Ik heb er ooit 1 gehad in mijn pubertijd. Als hij niet vanzelf weg zou gaan zouden ze hem leegzuigen. Maar hij is vanzelf weggegaan. Nooit pijn aan gehad..
Ik niet. Mijn moeder wel. Heeft er diverse. Ook een aantal zoals jij omschrijft en deze zijn leeg gezogen.
Wat je omschrijft herken ik niet persoonlijk en heb een aantal cystes gehad nu. 1tje was een flink formaat (vulde bijna mijn hele borst op) en hebben ze operatief verwijderd. Deze deed ontzettend veel pijn, want kwam ineens op uit het niets, maar de borst zelf zag er aan de buitenkant niet anders uit ofzo. De borst vult zichzelf erna gewoon weer op. Heb kleintjes laten leegzuigen en moet eerlijk zeggen dat dat reuze mee valt ook. Het idee is niet fijn, maar het prikt wat en het is weer voorbij. Ze boden aan om evt verdoving te gebruiken als ik dat liever had, maar was echt niet nodig zoals het toen voelde. Dat ze me erna lieten zien wat eruit kwam, vond ik minder ha-ha. Ik denk dat je ha wel zal uitleggen wat je keuzes zijn of doorverwijzen etc. Maar vond persoonlijk wat ik zo heb mee mogen maken met de cystes mee vallen op zich. Een mammogram vond ik erger tot nu toe ha-ha, gek ding. Succes iig!
Idd heb ik ook laten doen, leeg laten zuigen, was zonder verdoving echt goed te doen. Ik zou teruggaan naar de ha met deze klachten.