hallo, ik zou graag willen weten wat een "goed" ritme is voor een baby van 3 weken. ons dochtertje krijgt ongeveer om de drie a 4 uur een voeding van 110cc met 3,5 schep nutrilon. rond 12 uur en 16:00 na de voeding breng ik haar naar bed sinds gister ( had alleen het idee dat ze om 21:00 erg wakker was voor de avond slaap,ook was ze nog erg hongerig) kunnen kinderen op deze leeftijd ook te veel slapen waardoor ze in de nacht niet meer goed doorslapen? (na 00:00 bij laatste avond voeding sliep ze gelukkig wel goed door tot 05:00) groetjes,Diaan
Hoi Diaan, Een kindje van 3 weken slaapt over het algemeen nog tussen alle voedingen. Het is beter voor haar rust dat ze regelmatig op haar bed ligt, dus dat is prima dat je dat doet. Ze mag natuurlijk best een keer in de box, maar zorg er dan voor dat er niet teveel prikkels zijn, zoals geluid en steeds oppakken. De meeste baby's zijn 's avonds wat wakkerder dan overdag en 's nachts. Ze willen dan ook wat meer eten, de biologische klok zit er al vroeg in. Een baby van 3 weken kun je niet wakker houden, dus teveel slaap kan eigenlijk niet. De meeste baby's slapen pas rond de 6 tot 8 weken door s' nachts. Het aantal voedingen dat ze krijgt is verder prima hoor. Ik wil je wel aanraden om niet met halve schepjes te werken, maar 120 water te pakken met vier schepjes, en dan het beetje voeding dat er over blijft weg te gooien. Als je nog meer wilt weten, dan hoor ik het graag. Groetjes Adrienne