Ik doe toch niks geks?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poohbear82, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Zoonlief is nu ruim 4,5 maand en komt de meeste nachten nog 1 keer voor een voeding. Meestal wordt hij rond hetzelfde tijdstip wakker, ongeacht hoe laat hij een papfles krijgt. het lijkt dus een soort routine. De laatste tijd hoest hij zichzelf ook vaak wakker rond dat tijdstip.
    Nu krijg ik al langere tijd, ongevraagd, het advies van verschillende personen om hem s nachts te laten huilen zodat hij leert doorslapen.
    M'n gevoel zegt dat dat onnodig is, maar ik begin nu te twijfelen.
    Tuurlijk is het lekker als hij doorslaapt, maar danplaats ik toch mijn belang bovenzijn belang?
    Ik wil het advies ergens gewoon negeren, maar dat zoveel verschillende personen dit tegen me zeggen brengt me aan het twijfelen. Ik doe toch niks geks? Of wel?

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik zou jouw eigen moedergevoel volgen. Ik heb me nooit wat aangetrokken van dat soort maffe adviezen. Het gaat om een baby!

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben er persoonlijk geen voorstander van..
    Sta ook absoluut niet open voor dat soort adviezen..
    Ik sta echt niet bij ieder huiltje naast hun bed, maar een baby leren huilen door 'm een nacht (of veel meer nachten) te laten huilen heb ik altijd bizar gevonden en daar blijf ik bij..

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je verwoord het zelf al prachtig, laten huilen om te laten doorslapen is egoïsme. Je kindje is gewoon nog klein. Naar mijn mening worden kindjes rond dezelfde tijd wakker, deels wel uit routine, maar ook omdat ze dan even de slaap een soort van 'uit' hebben. Hier was de dame ook altijd om 3 uur wakker, hoe laat de laatste fles ook was.

Sinds een week slaapt ze door..... uit zichzelf! ;)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Met vier maanden en 1 voeding per macht? Daar zou ik een baby absoluut niet om laten huilen. Met vier maanden trouwens ook niet met vier voedingen per nacht.
    Vanaf een maand of 9 denk ik dat gewenning wel een rol gaat spelen. Als onze zoon dan dusdanig veel nachtvoedingen nodig heeft dat ik het niet meer trek, zullen wij deze keer denk ik eerder de keuze maken om toch maar te laten huilen. Bij de oudste hebben we daar lang mee gemaakt en daar werd het absoluut niet makkelijker van.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wat vervelend dat je die adviezen van mensen krijgt, gelukkig heb ik niet zoveel adviserende mensen in mijn omgeving ;) gewoon van je afbijten hoor, het is jouw kindje. Als jij het gevoel hebt dat hij nog een voeding nodig heeft, prima toch? Hier hebben we vorige week de laatste fles van 23 uur laten vallen en slaapt ze van 20 uur tot 7 door. Ze geven zelf wel aan of ze eraan toe zijn en dat afdwingen dmv huilen vind ik echt totaal onnodig.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Niet laten huilen, daar is het nog veel te klein voor. Kleine baby's huilen niet voor niets, dus laten huilen kan gewoon echt niet. Doorslapen gaan ze vanzelf, je 'manipuleren' dmv huiltjes komt ook wel een keer, maar nu heeft je kindje je gewoon nog hard nodig 's nachts. Je doet het hartstikke goed!

8. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hier rond die leeftijd ook te horen gekregen dat nacht voeding niet meer nodig is. Wij zijn toen begonnen met het geven van de speen als ze wakker werd. De voeding had ze inderdaad niet meer nodig :) en door doorslapen doet ze trouwens nog niet, ik mag er regelmatig uit om de speen te geven.
    Vooral doen wat goed voelt. Jij bent de moeder, jij weet wat het beste is voor je kind.

9. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Je doet helemaal niets geks hoor :)! Je baby is nog zo klein en als hij ervoor komt dan zal hij het op deze moment ook wel nodig hebben :). Wat je eventueel kan proberen is eens proberen te sussen met een speentje etc. en zien of hij dan lekker verder slaapt. Hier sliep ze ook van de ene op de andere moment door, terwijl ze eerder ook altijd ongeveer rond hetzelfde tijdstip kwam 's nachts. Hier wordt ze geregeld 's nachts ook nog wel eens huilend wakker, maar een speentje en het is opgelost ;). Als ik een fles zou geven ben ik er zeker van dat ze hiervan ook zou drinken, maar dan helemaal niet van de honger. Dus probeer het even zo, is hij met het speentje ofzo niet tevreden, dan is het waarschijnlijk echt wel honger :D.

Succes!

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je denkt en doet het perfect.
    Het is nog helemaal normaal dat je kleintje wakker word dus blijf je gevoel volgen.
    Je kan een speen proberen maar als je kleintje honger heeft gewoon een flesje geven. Zeker niet laten huilen.

Ik zal die mensen compleet negeren als ze er over beginnen en als ze vragen waarom je niet antwoord gewoon antwoorden "leuk he als ik je negeer, moet je je voorstellen hoe dat voor een verdrietige baby midden in de nacht is" ;)

11. Mimime

Mimime Niet meer actief

Volg je eigen gevoel hoor!

1 misschien gekke suggestie, kun je de papfles niet een paar dagen smorgens geven? Hier slaapt mijn dochter namelijk niet goed snachts als ze savonds pap heeft gehad.
    Gisteravond toevallig weer eens 2 schepjes erdoor gedaan in de avondjes, en gelijk weer gedoe vannacht, terwijl ze normaal heel regelmatig is in haar nachtritme!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Je doet het juist goed en blijf je eigen gevoel volgen!

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Inderdaad wat de rest al zegt, volg je eigen gevoel! :)

14. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik ben blij om te lezen dat ik niks geks doe :) de (ongevraagde) adviezen begonnen me echt onzeker te make, terwijl ik eigenlijk heel tevreden ben met hoe meneertje het doet.
    Speentje ga ik binnenkort eens proberen, maar meestal weigert hij de speen, heb er al verschillende geprobeerd.
    Op dit moment ben ik wel even blij dat hij s nachts komt, hij drinkt al 2 dagen overdag heel slecht door een verkoudheid

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind ook dat je niks geks doet. Echter is hier het slaappatroon weer ver te zoeken, dus ik ben waarschijnlijk niet de juiste persoon voor advies (het ging zo goed, nu is het weer huilen met de pet op).

Wat ik je wel wil meegeven is een stukje van mijn ervaring. Op het moment dat ik mijn kleine man 'laat huilen', raakt hij daarvan zo de kluts kwijt en overstuur, dat hij daarna nog ruim een uur/anderhalf uur wakker blijft. Dus ik bespaar mezelf de moeite, stop er 's nachts nog een flesje water in en dan slapen we allemaal meestal weer na een klein kwartiertje.

(jammer alleen dat hij dit zo'n 3x herhaalt per nacht, maar okééééé ;))

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Laten huilen om maar door te laten slapen, zou ik zelf ook niet doen, maar ik weet niet of je al geprobeerd hebt om gewoon eens te troosten? Kijken wat er dan gebeurt? Als hij daarmee wel door gaat slapen, is dat natuurlijk wel hartstikke fijn ;)

17. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee niet laten huilen inderdaad! Ik zou niet bij iedere jengel naast z'n bed gaan staan (doe je vast ook niet) dit word wel gewenning op een gegeven moment. Maar laten huilen is nergens voor nodig, mijn ervaring is dat ze het zelf goed aangeven!
    Ik zag een advies over een speen, persoonlijk zou ik dat nooit doen. Dan kun je 10x op een nacht heen en weer. Haha

18. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Dit. Laten huilen zou ik bij zo'n kleintje echt never nooit niet doen, hij huilt niet om jou te pesten maar omdat hij iets nodig heeft. Of dat per definitie een fles is, kun je uitvinden door te proberen hem te troosten zonder. Lukt dat niet? Dan lekker een flesje geven. Rond deze leeftijd schijnt een nachtvoeding nog heel normaal te zijn. Hier geen ervaring ermee, dochter kreeg al vanaf 7 weken geen nachtvoeding meer, ze wilde em gewoon niet :)

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dit deden wij ook. We gaven een speen en keken af ze daar tevreden mee was.
    Was het binnen 15 min weer huilen gaf ik een flesje.
    Vanzelf kwam ze steeds later,waardoor de nachtfles uiteindelijk samenviel met de 1e fles 's morgens.
    Geloof dat ze vanaf 16 weken geen nachtvoeding meer kreeg/ hoefde.
    Tot 7 maanden moest ik wel bijna iedere nacht 1 a 2 keer mn bed uit om die speen te geven, daarna kreeg ze door dat ze die ook zelf kon pakken.
    10 keer eruit moeten is dus erg overdreven. ;)

20. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft al een paar keer gehad dat ze doorslaapt, opeens paar weken later wel weer nachtvoeding nodig heeft. Soms hebben ze het wel nodig soms niet, dat kunnen ze heel goed aangeven. Altijd naar je eigen gevoel luisteren! Zo had ik geien dat juist als ik haar wakker maak voor een voeding laat in de a ond (in de hoop dat ze niet midden in de nacht wakker zou worden). Dat ze tot in de ochtend zou doorslapen, maar toen werd ze juist nog een keer wakker in de nacht. Terwijl als ik haar geen fles gaf sliep ze juist door van acht tot vijf/zes

Deel Deze Pagina