Ik wil zo snel mogelijk weer aan de anticonceptie, ik heb al met me Gyn erover gesproken wat me opties zijn. hier een beetje voorgeschiedenis. Ik heb endometriose en een dubbele baarmoeder en ik ben allergisch voor veel medicijnen, en ik reageer heftig of juist helemaal niet op hormonen. En nu moet ik dus echt gaan kiezen. De pil: ik ben niet heel secuur met de pil wil hem nog wel eens een paar uur te laat in nemen. Ik wil hem continu door blijven slikken om geen menstruatie te krijgen en de endometriose kans te geven om te gaan woekeren. Ik heb 1 pil gehad die mijn pijnklachten goed onderdrukte, dat was trigynon. Helaas kan ik deze niet continu doorslikken. Prikpil: is ook nog een goede optie. Maar mijn voorkeur gaat uit naar een anticonceptie waar ik gewoon een paar jaar geen omkijken naar heb Spiraal: Er moeten 2 spiraaltjes geplaats worden, dus krijg een dubbele dosis hormonen. De Gyn denkt niet dat het kwaad kan, ik denk er anders over omdat ik nogal heftig kan reageren op hormonen. Maar ik wil het wel overwegen. Spiraal ervaringen zijn meer dan welkom. Implanon: Weet er eigenlijk weinig van alleen informatie die ik weleens op tv voorbij heb zien komen en algemene info op internet. Ervaringen/suggesties zijn meer dan welkom😉
Wat ik kan vinden over een koperspiraal is dat de menstruatie cyclus blijft bestaan, en ik dus gewoon ongesteld zal worden. En dat wil ik echt zoveel mogelijk voorkomen
Maar dat is bij de andere ook geen garantie dat je niet meer ongesteld word. Een hormoonspiraal geeft maar een minimaal hormoon af omdat het plaatselijk werkt. Dus dan zou ik daar voor kiezen
Het is natuurlijk nooit 100% garantie. Maar bij een koperspiraal blijf ik menstruatie sowieso gewoon krijgen. Maar wat je zegt over een mirenaspiraal is wel logisch het werkt plaatselijk dus waarschijnlijk ook beter dan bijv de implanon. Weer een plusje erbij voor het spiraaltje. Het is echt wikken en wegen😁😊
Ik heb gewoon mijn eigen cyclus, inclusief vruchtbare periode, PMS, menstruatie en ook menstruatieklachten... (zie ook banner). Het 'platleggen' van eigen cyclus is in principe ook niet de manier waarop mirena werkt... Bijsluiter noemt dat bij 'sommige' vrouwen ook eisprong onderdrukt wordt. Het enige verschil voor mij met 'puur natuur' is dat menstruatie iets minder heftig is qua bloedverlies, maar wel (stuk) langer duurt. Ik weet niet precies hoe het zit met endometriose, maar ik wil even gezegd hebben dat je als je hoopt op geen ongesteldheid je met mirena spiraal je (flink) teleurgesteld kunt worden.
Kache: ik hoop indd op geen ongesteldheid (of iig zo min mogelijk). Maar wat apart dat jij ondanks je mirena toch ongesteld wordt. Ik was echt in de veronderstelling dat de mirena de cyclus platlegt. Maar goed om te weten dat het dus niet perse zo is.
Als je bijsluiter goed leest, dan worden er 6 manieren of zo genoemd waarop mirena werkt. Het onderdrukken van eisprong is de laatste en komt dus maar bij een deel van vrouwen voor. Ja, ik had eigenlijk ook gehoopt dat mijn cyclus met mirena plat zou komen te liggen (al mijn kennissen die mirena hebben/gehad, waren niet meer ongesteld...), in mijn geval vanwege flinke pms (en het feit dat ik geen pil mag gebruiken, ernstige bijwerking in verleden). Helaas pindakaas... Ik moet nu dus met mijn hormonale klachten leren leven ...
Als je er geen omkijken naar wil hebben valt de pil mi al af. Prikpil is 1x per half jaar, dus veel omkijken heb je er ook niet naar. Persoonlijk zou mijn voorkeur naar het spiraaltje gaan. Ik denk dat er uiteindelijk maar 1 de keus kan maken en dat ben jij!
Vanmorgen de Ha even gebeld, ik ga eerst de prikpil proberen het is een Depo van 3 maanden. Spiraaltje valt voor mij af aangezien er 2 geplaatst moeten worden en ik bang ben dat ik heftig ga reageren op een dubbele dosis hormonen. Dus ga eerst de prikpil proberen en misschien in de toekomst toch naar de implanon.
Moeilijk is deze keuze he? Ik heb nu even geen anticonceptie en vandaag of morgen moet er wel wat gaan gebeuren daarin (nu wel met condoom en de vruchtbare dagen proberen te vermijden ) Pil is voor mij geen optie meer,en heb vorig jaar voor de mirena gekozen maar dit bleek helaas ook geen succes deze is er ook alweer uitgehaald Ik lees dus ook even mee,maar ik denk dat ik me volgend jaar laat steraliseren (onze kinderwens is vervuld) Heel veel succes!
Lastige keuze hoor. Ik heb ook een baarmoeder waar twee spiraaltjes in geplaatst zouden moeten worden, vriend is allergisch voor condooms (echt handig. Not.), ik ben overgevoelig voor oestrogenen, dus de pil/prikpil valt ook af... Uiteindelijk ben ik nu aan de minipil, en ik moet zeggen dat het best bevalt. Ik kan er borstvoeding bij blijven geven, er is geen stopweek, bloeding blijft inmiddels weg en ook geen vervelende bijwerkingen zoals bij de "gewone" pil. Je moet alleen echt erom denken hem iedere dag te nemen, want de marge is, anders dan bij andere pillen, maar 12 uur.
Ik heb al jaren een mirena spiraaltje gehad. De 1ste keer 5 jaar en de tweede keer 3,5. Ik ben super tevreden! Ik heb dan ook geen ongesteldheid, en ook geen last van de hormonen die het spiraaltje afgeeft. Nu weet ik natuurlijk niet hoe dit zal zijn met 2 in je lichaam. Als ik moes kiezen zou ik voor 2 mirena spiraaltjes kiezen Hoe bevalt de prikpil tot nu toe? Ik vind het el heel apart hoor... 2 baarmoeders... Heb je dan ook elke maand 2x zoveel kans op een zwangerschap? En kun je dan ook echt dubbelop zwanger zijn? Dus in elke baarmoeder een kindje hebben?