Bijwerkingen pil na lange tijd zonder (Yaz 24+4)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nen87, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi dames,

Op 1 mei ben ik begonnen met de yaz 24+4 na zo'n 9 jaar zonder hormonale anticonceptie (ivm migraine 2 -3 keer per week). Door een vriendin met een goede ervaring met de yaz raakte ik getriggerd en durfde ik het toch aan om te proberen.
    Al vrij snel, denk dag 2 of 3, merkte ik dat mijn lontje wat korter werd. Mijn reacties werden feller en mijn irritatiegrens was een stuk eerder bereikt. Maar na een dag of 5 lijken de hormonen helemaal een loopje met me te nemen; ik ben heel snel emotioneel en ook om de meest domme dingen. Ik voel me ontzettend down en ik heb zelfs het idee dat mijn libido wat verandert. Ohja, niet te vergeten dat mijn gezicht weer richting dat van een 15 jarige gaat...

Ik zit nu enorm in dubio wat ik moet doen. Aan de ene kant denk ik dat ik even moet doorzetten. Mijn lijf moet na lange tijd zonder kunstmatige hormonen natuurlijk ook kunnen wennen aan wat ik er nu in stop. En daarbij zie ik ook andere voordelen (niet zwanger worden en regelmatige cyclus). Maar aan de andere kant heb ik helemaal geen zin om me zo te voelen als nu. Ik ben helemaal niet opgewekt en gezellig zoals normaal.

Wie heeft er ervaring en of tips? Ging het bij jou na een lange tijd zonder pil ook zo? Wordt het weer beter of zal het alleen maar erger worden?

Liefs

Deel Deze Pagina