Ik heb 01 oktober 2010 de implanon laten zetten en Ik heb 23 juni 2011 de implanon laten verwijderen. De eerste maanden heb ik er geen last van gehad maar de laatste 3 maanden wel mijn hormonen speelde erg op.Ik huilde om de stomste zinnen en minuut later was ik mega chagerijnig en dan weer boos en weer vrolijk. Echt heel verschrikkelijk en toen werd ik in de week 23/24 ongesteld de precieze week weet ik zo niet meer. Ik heb twee bijwerkingen gehad en dat was erg last van puistjes pff om niet goed van te worden en ik had geen behoefte meer aan het plezier op de slaapkamer om het maar even netjes te zeggen hihi... Dit allemaal bij elkaar hebben mijn man en ik besloten het staafje te laten verwijderen want een zwangerschap en baby is meer als welkom...dus het kwam goed uit. Maar het is nu zo: ik ben nog steeds niet ongesteld en vandaag is het precies 5 weken geleden dat ik het staafje eruit heb laten halen..Ik heb natuurlijk al wel onveilig gevreeen... Ik heb maandag twee testen gedaan en 1 redelijk duidelijk en heeeeeel licht positief uit.De ochtend erna weer 1 gedaan en hetzelfde verhaal..heel goed kijken en je zag het mooie tweede streepje...ik heb het ook gelijk aan mijn man laten zien en een vriendin en mijn schoonmoeder zodat die het ook zagen en ik me niks heb verbeeld...gisteren rond 18.00 uur een CB-digital test gehaald om te kijken hoelang zwanger want dat wouden we graag weten...en ik doe de test en de uitslag stond er na 3 min op en we zakten ff door de grond...Bah NIET ZWANGER...We baalden echt wat voel je dan ff kut...en wel misselijk en licht hoofdpijn...de kwaaltjes waren er wel...nu wil mijn man dat ik over 2 weken toch nog een keer test voor de zekerheid want hij vertrouwt het niet...ik weet toch wel dat het idd niet raak is maar voor hem doe ik het dan nog een keer...zo dat hij het ook gaat geloven...maarja op na de volgende ronde dan maar...Maar het probleem is gewoon dat ik nu niet meer weet hoe en wat met mijn cyclus wie heeft er nog meer ervaringen met dit soort dingen allemaal wat ik hier neer heb gezet... Liefs Melody
Melody, ook na het Implanon heb je de kans dat je eerst moet ontpillen voor je cyclus weer normaal is. Dit kan kort duren, dit kan lang duren, bij iedere vrouw is het anders. De klachten die je hebt kunnen ook van het ontpillen komen, ik heb ongeveer dezelfde klachten gehad toen ik mijn Implanon liet verwijderen. Ik zou gewoon volgende week voor de zekerheid een nieuwe test doen, dan weet je waar je aan toe bent. Als je niet zwanger bent, ben je waarschijnlijk aan het ontpillen. Maar als je het niet vertrouwt of vragen hebt, ga ff bij je huisarts langs. Succes en ik hoop dat het snel raak is!!
Bedankt voor je reactie...vind het fijn om te horen dat er nog iemand is met deze klachten...ik ben bij de huisarts geweest en heb een bloedtest laten doen...ik ben niet zwanger...dus idd wat jij zegt wel aan het ontpillen...ik moet aank woensdag weer naar de huisarts om dit ook te bespreken...ik hoop zelf ook dat het snel raak is maar dan moet mijn cyclus wel eerst weer op gang komen..dankjewel voor je bericht