implanon er uit...gelijk eisprong?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door lara, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lara

lara Lid

17 feb 2006
    65
    0
    0
    Hallo,

Ik (wij) wil (willen) errug graag een kindje krijgen. Ik heb om die reden mijn implanonstaafje laten verwijderen. Nou zijn dat een stelletje hormonen die je eisprong onderdrukken, net als bij de pil. Wanneer je op het verkeerde moment de pil vergeet, kun je zwanger worden, omdat er alsnog een eisprong komt. Dat kan toch ook het geval zijn wanneer je het staafje laat verwijderen? Dat het als het ware verwijderd wordt vlak voordat er een (onderdrukte tot dan toe) eisprong op de loer ligt? Men spreekt op alle informatiesites over 'snel weer vruchtbaar' worden en dan heeft men het over een week of meer. Maar waarom weken?
    Er rommelt vanalles in mijn buik en ik denk zelf dat de boel als het ware weer 'geactiveerd' wordt (ik zal mn eisprong dan nog wel krijgen), maar moet ik de mogelijkheid van bevruchting die eerste dagen na verwijdering uitsluiten? (Mocht je de onttrekkingsbloeding van een paar weken geleden als 'menstruatie' tellen, dan waren het wel de dagen dat ik vruchtbaar zou zijn....)
    Ik weet dat ik op dit moment niets heb dat op een eisprong lijkt, maar die eerste dagen na de verwijdering wel....

Wie denkt er met me mee? Op internet is geen antwoord te vinden...

2. lara

lara Lid

17 feb 2006
    65
    0
    0
    Ik krijg het vermoeden dat het gelijk raak kan zijn...;)

3. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik zou het niet weten!
    Het lijkt me dat er inderdaad eerst een onttrekkingsbloeding moet komen en vervolgens wordt daarna het eitje gekweekt ;)
    Dus ik denk dat het toch anderhalf a 2 weken minimaal zal duren tot er weer een eisprong kan komen na verwijdering.

Toen mijn 2e implanon eruit ging kreeg ik na 3 weken mijn eerste menstruatie (onttrekkingsbloeding?) en daarna werd ik zwanger. (na 5 jaar implanon)

Weet je inmiddels al wat meer?

4. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Hallo,

Ik was gewoon aan de pil, en ben sinds 2 wkn gestopt met trinovum. En vorige week kreeg ik onwijs last van mijn onderbuik, ik naar de ha omdat ik dacht dat het mijn darmen waren. Maar bleek dat het ook al mijn eisprong was en dat 1 hele week lang, doet nu nog pijn. DUs wij hebben vorige week flink geklust, laat maar komen de tweede beeb.
    Dus heel veel suc6

Groetjes FEnnita

5. lara

lara Lid

17 feb 2006
    65
    0
    0
    Hey,

Ik heb geen idee nu. Het is nu dag 20 na de verwijdering van de implanon, heb vanallerlei krampen en steken gevoeld, t is echt druk in mn buik. t Zijn ozwel mijn darmen als mn baarmoeder (die is een behoorlijk aantal dagen als een tennisbal geweest zo hard) maar heb nog geen cervixslijm gespot, ook nog geen bloed. Iedere dag geklust (zo goed als)- nog ernstig verliefd, dus dat gaat vanzelf ;) Ik heb wel al getest, maar nog geen resultaat... Dus wel heel even ongeduldig geweest uit enthousiasme, maar nu besloten gewoon af te wachten. Ik heb mn laatste onttrekkingsbloeding 23/24 april gehad en ik bloedde nog toen het staafje eruit ging. Volgens de dokter moet ik dat wel als laatste menstruatie aanhouden, maar t is gewoon afwachten totdat de fabriek weer geopend wordt, want ook al ben ik nu overtijd....nog niets wijst op een zwangerschap volgens mij, sterker nog, ik voel me evenwichtiger dan ooit (rothormonen,die zijn er nu ff uit! ;))
    Ik hou jullie op de hoogte maar ben ondertussen heeeeel erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Grtjs, Lara
    (ook op naar de tweede beeb)

6. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Ik heb 2 oktober 2008 de Implanon laten verwijderen en was direct dezelfde maand zwanger!! Dus ik had gelijk na verwijdering een eisprong!

Deel Deze Pagina