Implanon ervaringen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Linnidee, 24 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Sinds mijn bevalling ben ik na jaren weer begonnen met de pil, helemaal kut. Ik heb weer migraine, doorbraakbloedingen etc. Ik wil geen kinderen meer en overweeg sterilisatie maar ik wil ook naar alternatieven kijken. Spiraal is geen optie vanwege een extreem gevoelige baarmoedermond dus nu overweeg ik de inplanon. Iemand hier ervaring mee en vooral, bevalt het?

2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb ervaring en die is behoorlijk negatief.
    De implanon heb ik laten verwijderen na 3 maanden constant ongesteld te zijn geweest.
    Ik was bloedchagrijnig, moe en futloos.
    Het verwijderen ging ook niet zo makkelijk.
    Ik heb een opvallend litteken op die plek er aan overgehouden.

Behoorlijk negatief dus :p

Linnidee vindt dit leuk.
  3. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Ik heb ook ervaring met de implanon en die is alleen maar positief. Geen last van de hormonen (van de pil en pleisterpil wel) en jaren niet ongesteld geweest, ook geen licht verlies of iets. Plaatsen en verwijderen ook snel en zonder problemen gebeurt. Cyclus kwam, ondanks pcos, ook direct weer op gang na verwijderen.

Linnidee vindt dit leuk.
  4. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Haha wat een verschil per persoon kan dat zijn dan. Ik ben nog steeds niet uit wat te doen qua anticonceptie maar wil in ieder geval van de pil af! Ik ga me toch verder verdiepen in sterilisatie denk ik.

5. Reigertje

Reigertje Actief lid

6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Bij mij precies dit!

Linnidee vindt dit leuk.
  6. Krisjee

Krisjee Bekend lid

19 feb 2013
    720
    1.246
    93
    NULL
    NULL
    Ik heb wel goede ervaring met de implanon!
    Dit is nu mijn vierde.
    Twee keer per jaar een doorbraakbloeding
    Vorig jaar juli eruit gehaald vanwege een kinderwens. In ronde 2 zwanger geworden. Had gelijk weer een regelmatige cyclus.

Het enige negatieve vind ik dat een heel laag libido heb. Ik heb daar zelf niet zo'n moeite mee, mijn man wel:roflmao:

Linnidee vindt dit leuk.
  7. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier na de bevalling van N. ook een implanon laten plaatsen, maar helaas toen dezelfde ervsring als @Lotion. 7 maanden lang bloedverlies, geen libido, chagerijnig & gewichtstoename.

Nu na de geboorte van Davey begonnen met de pil, maar dat werkt toch niet zo meer voor mij omdat ik er wel wat laks mee ben & we nu geen kinderwens meer hebben. Dus van de week toch maar weer bellen voor een implanon in de hoop dat het deze keer anders zal zijn, want een spiraal durf ik echt niet en sterillisatie voor onze leeftijd te definitief.

Linnidee vindt dit leuk.
  8. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    In juni implanon laten zetten. Ben sinds juli constant ongesteld geweest (zo’n 20 weken). Nu moet ik er hormonen bij slikken in de hoop dat dat wel werkt. Sinds extra hormonen (1,5 week) niet ongesteld tot afgelopen vrijdag. Heb er dus een hard hoofd in dat dit werkt voor mij. Ben dus ook njet echt positief :roflmao: dit is helaas m’n een na laatste optie, dus ik laat ‘m er (nog) niet uithalen.
    Ik sluit me dus aan bij de negatieve ervaringen:o:

Linnidee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina