Na een maanden elke keer bloedverlies met spiraal

Discussion in 'Anticonceptie' started by Molly30, Dec 27, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Molly30

Molly30 Lid

Dec 7, 2021
    16
    11
    3
    Female
    Ik heb na mijn zwangerschappen altijd spiraal gehad en dit ging goed.. na mijn bevalling in nov 2018 heb ik in januari 2019 opnieuw een spiraal laten zetten, Nouja paar weekjes licht bloedverlies gehad en daarna niet weer… maar eenmaal in maart 2020 heb ik een galblaas operatie gehad en daarna begon ik weer met bloedverlies, en wanneer ik dacht dat het bijna over we begon het weer. Ik heb toen een kuur gehad om soort van te resetten omdat het onderhand al juli (2020) was na de kuur nog niet over toen besloten hem te verwijderen en paar weken rusten en dan opnieuw een nieuwe laten plaatsen dat ook gedaan want september 2020 een nieuwe laten zetten, het ging goed geen bloedverlies meer dus dacht dat het lag aan de spiraal… tot 2,5 maand geleden begon ik weer met bloedverlies dacht dus menstruatie maar heb nog steeds bloedverlies, niet veel maar het is er wel… al huisarts geweest en kan weer een kuur krijgen maar ze zegt ja net als vorige keer kan het zijn dat het niet helpt en daarna weer begint met bloeden… spiraal zit goed, uitstrijkje is ook goed.. werkt dan de spiraal gewoon niet goed?? Iemand ervaring? Want is toch gek dat ie n jaar wel goed gaat?

2. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Je hebt het, neem ik aan over een hormoonspiraal?
    Ik heb 4 mnd na bevalling van 3e een mirena spiraal gehad. Ik gaf toen ook nog BV. Toen baby 9 mnd was kwam mijn eigen cyclus op gang, eerst een rommeltje, maar vanaf baby 15 mnd was gewoon regelmatig, iedere maand ongesteld. Heel af en toe had ik wat spotting tussendoor, maar dacht er weinig bij. Ook had ik iedere maand veel PMS klachten (misselijk, opgeblazen, prikkelbaar, moe etc)
    Toen baby 2 jaar ben ik met BV gestopt. Toen begon de ellende pas echt. Menstruaties duurden steeds langer en kreeg ook steeds vaker tussendoor bloedverlies. Ik had 3 van de 4 weken bloedverlies en werd iedere maand erger.

Bij gyn geweest, die benoemde dat dit een bekende bijwerking is bij hormoonspiraal en gaf de oplossing de gewone combinatiepil erbij te gaan slikken. Dat was voor mij geen optie en toen heb ik mijn mirena ingeruild voor een koperspiraal. Liever hevige menstruaties die ik goed kon voorspellen, dan dat eindeloze (en onvoorspelbare) bloedverlies dag in, dag uit. Ik voelde me veel beter na verwijderen van mirena, bleek dus ook veel andere bijwerkingen te hebben gehad...

(totaal 2,5 jaar mirena gehad. Ik denk dat ik in het begin relatief weinig 'last' heb gehad vanwege het ontzwangeren en daarna BV, maar toen dat hormonaal allemaal weer 'normaal' was, bleek pas echt hoe slecht mirena matcht met mij... Ik herken dus dat deze klachten pas later ontstaan zijn)

Share This Page