Hoi dames, Is er iemand hier die ervaring heeft met de Mirena spiraal en endometriose? Gynaecoloog raadde het aan als anticonceptie en vanwege mijn endometriose.. klopt het dat je (bijna) geen bloedingen meer hebt? Ik ben 2 december bevallen van onze dochter en moet in januari voor nacontrole naar de gyn. Wilde hem dan misschien gelijk laten plaatsen.. Bedankt alvast!
Hoi! Gefeliciteerd met je kindje! Ik heb er ervaring mee maar geen goede. Ik heb ongeveer 7 maanden mirena gehad en ik heb al die 7 maanden dag in dag uit gemenstrueerd. Het was echt niet fijn. IJzertekort opgelopen en ik voelde me erg slecht (mentaal en lichamelijk). Maar goed, dit is bij jou misschien totaal anders. Wie weet werkt het bij jou wel goed en heb je nog maar weinig bloedverlies maar dit is mijn ervaring.
Ik heb er een gehad, heb 9 weken gespot en daarna niks meer. Qua bloedverlies en endo pijn was hij perfect. Bloedde hooguit eens in de paar maanden nog een beetje wat op te vangen was met een inlegkruisje. Ik werd alleen geen vrolijk mens van de hormonen, maar ik kan ook niet tegen de pil en andere hormonen. Dus dat ligt aan mij. Als je die verdragen kan dan zou ik hem aanraden. Ik heb zelf na de bevalling een koperspiraal gehad, perfect zonder hormonen en voelde me er heel fijn bij. Maar voor bloeden en de endo een drama, bloedde elke maand compleet leeg door alles heen. Dus dat kan ook niet meer. Ik twijfel zelf over de kyleena spiraal na de bevalling. Die is niet aangeschreven voor endo, maar heeft wel stuk minder hormonen dan de mirena. Je kon er wel nog vaker menstruaties van krijgen zei de gyn me, wat meer dan bij de mirena. Heb je daar eens over gehoord?