Implanon, hormonale migraine en doorlopend af en aan bloedingen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door D83, 16 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    In overleg met neuroloog en gyn gekozen voor de implanon omdat dit de minste schommelingen zou geven in de hormoonhuishouding
    Desondanks nog steeds hormonale mograine die de spuigaten uitloopt en al sinds ie zit (19sept geplaatst na verwijderen koperspiraal) af en aan ongesteld
    Waar m'n cyclus kort na de bevalling als vanouds was is t door t koperspiraal en nu de implanon een grote puinhoop
    Kan nie meer zeggen wanneer ik on ben want t varieert dagelijks van geen bloeding tot helderrood en dan weet alleen bruin of stolsels
    Bij t spiraal was m'n migraine nog heftiger kwa intensiteit maar dan alleen tijdens m'n duidelijke menstruatie (die wel veel heftiger was als zonder)
    Heb ontzettend veel migraine en overweeg m dinsdag te verwijderen want dan ga ik terug naar de gyn
    Omdat ze zeiden drie maanden wennen twijfel ik..
    Las goede resultaten mbt migraine maar ben ik dan een uitzondering?
    En is jullie bloeding ook zo onregelmatig? T zou juist moeten afnemen / stopen dacht ik...
    Slik preventieve medicijnen omdat de migraine dus zo heftig is met de implanon maar die doen ook werkelijk niks
    Heb wel goede pijnstilling maar t gebruik daarvan is enorm omdat ik anders nie functioneer..

Help!

2. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel vervelend... had precies hetzelfde... 24/7 zware hoofdpijn, permanent bloedingen. Heb hem na 2 maanden weg laten halen het was niet te doen. Nooit geen Implanon meer hier. Google eens op ervaringen Implanon, veel vrouwen hebben er problemen mee... snap eigenlijk niet waarom ze dit nog steeds toepassen. Sterkte ermee..

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedankt voor je reactie
    Hoe voelde j j na t verwijderen
    En wat heb j toen genomen?
    Hoe is t nu met de migraine?
    Zal zeker eens googlen!

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook de implanon en inderdaad de eerste 2 maanden was het hier echt rommelen met bloedingen, maar daarna geen bloeding meer gehad.

Hormonale migraine heb ik ook last van, maar nu ik de implanon heb niet meer.
    Heb heel af en toe nog migraine, maar dat is sinds de bevalling op 1 hand te tellen en dan komt het meer door slaaptekort.

Ben zelf op dat vlak erg tevreden, alleen is mijn libio helemaal weg en kan ik aanrakingen zelfs niet meer verdragen op dat vlak zeg ik eruit met dat ding maar verder heel tevreden.

5. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat laatste zinnetje Oxbow dat zou voor mij ook al reden genoeg zijn voor verwijdering hoor...;) En anders zou m'n vent het van me 'eisen' :)

Bij mij was de bloeding 1 dag na verwijderen al gestopt, evenals de hoofdpijn. Wat een verademing! Omdat ik Endometriose heb slik ik nu weer noodgedwongen de pil anders ben ik 2 weken per maand beroerd. (Vanaf de eisprong tot en met menstruatie..) dat bevalt goed al vergeet ik hem soms. Daarom leek Implanon zo ideaal, je hoeft nergens aan te denken een paar jaar lang.

PS mijn man is daarbij ook gesteriliseerd maar dat is alleen omdat we geen kinderwens meer hebben.

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

Het kan ook meerdere factoren zijn, maar ik denk dat de implanon een grote boosdoener is, maar ook slaaptekort en de drukte van ons gezin, tijd voor mijn eigen heb ik niet behalve 's avonds (van half 9 tot een uurtje of 11)en dan wil ik rust ;) of val ik in slaap.
    Voor de rest ligt er 's nachts 'nachts altijd een kleine tussen ons in.

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn implanon is in augustus gezet. Heb 2 maanden hoofdpijn en bloedingen gehad en mijn libido komt pas nu weer op gang. Ben daarna niet meer ongesteld geweest.

Ik vind het een ideale ac, maar je moet even door die erste masnden heen. Ik heb hem al eerder gehad en toen was het precies hetzelfde.

Mamatje81, ze zetten hem nog steeds omdat jouw ervaringen en die op internet nog niet bepaald een accuraat beeld geven van de werelijkheid ;) Daarnaast is het het meest veilige ac middel wat er maar bestaat, veiliger dan sterilsatie. Dat zal ook wel meespelen.

8. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik heb sinds vorig jaar september de Implanon. Wat een ramp zeg!! Ik heb bijna costant bloedingen met hevige buikpijn. Het is totaal ontregeld! Ik heb heel lang geduld gehad en gehoopt dat het na een jaar stabieler zou worden maar het wordt alleen erger.

Omdat mijn man en ik geen kinderwens meer hebben heeft hij zich een paar weken geleden laten steriliseren zodat ik de Implanon kan laten verwijderen. Ook een groot nadeel is dat mijn libidogehalte 0,0 is terwijl het voorheen dik in orde was!

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier eind vd middag een afspraak n na de zoveelste migraine besloten m te verwijderen
    Ti's nog geen drie mnd maar heb weinig hoop
    Lees maar 1 positieve reactie.. En heb nog maar weinig hoop
    Zit alleen heel erg tegen t verwijderen zelf op.....

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Moet wel zeggen dat ik bijna nog f zou doorbijten na jouw reactie Cathelijne
    Maar trek t nie meer :(

11. Cathelijne1986

Als het zo erg is kan ik me dat goed voorstellen! Hopelijk ben je snel vanaf.

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hij is verwijderd
    Ben erg benieuwd hoe ik erop ga reageren en hoe snel
    Hopelijk positief!

13. winnietje

winnietje Niet meer actief

Hier ook laten verwijderen. Eerste 2 maanden niet ongesteld worden daarna begon de ellende.2 weken ongi 3 dagen niks en dan weer van voor af aan. Deze vorige maand laten verwijderen

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik was super blij met implanon en echt nooit geen probleem gehad
    Niet ongesteld
    Bijna geen migraine meer en geen last gehad van libido verlies

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb me zonder in geen tijden zo goed gevoeld!

16. Cathelijne1986

17. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Fijn dat je je nu beter voelt nu het staafje eruit is!

Ik ben ook 3 maanden langs ongesteld geweest en toen heb ik hem later verwijderen. Mn man laat nu een knip doen

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Vreselijk he
    Hier ook af en aan
    Na t verwijderen 2 dg ongesteld en toen een eisprong en wist toen pas dat ik m'n libido kwijt was afgelopen tijd
    Dacht dat t meer aan t beroerd zijn lag (speelt ook vast mee ntl) maar Avonds dan uitgeteld en echt geen zin meer

Deel Deze Pagina