Implanon lastig verwijderen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Meysje, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    ik twijfelde al een tijdje of ik mijn implanon zou laten zitten. Ik kon hem niet voelen, en bij de HA bleek dat deze te diep geplaatst was. Gisteren bij de gyneacoloog geweest voor advies, deze gaf aan dat het verstandig was om nu te verwijderen omdat het nou al geen pretje was. Áls hij hem er al uit kreeg. Kans was groot dat hij in 2015 helemaal niet verwijderd kon worden.

zie enorm op tegen het verwijderen, moet chirurgisch gebeuren. Vooral het feit dat de gyn mij waarschuwde dat het nog al wat voeten in de aarde had en mogelijk niet eens lukt.. Brrr..

Meer mensen zelfde lastige ervaring gehad?

2. lena1

lena1 Lid

20 mei 2013
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste zat ook vrij diep (volgens gynaecoloog), maar ik kon hem wel voelen.
    Hoe langer je 'wacht hoe 'vaster' hij aan het omliggende weefsel groeit.
    Ik heb 3x implanon gehad, de laatste maar 1 jaar en die floepte er bijna vanzelf uit nadat de gynaecoloog het mes er op had gezet.
    Een groot verschil met die daarvoor, maar geen van de 3 zijn chirurgisch verwijderd, dus daar kan ik je niet mee helpen.

3. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    tnx voor je reactie

niemand verder?

4. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    kun je hem niet laten zitten tot de werking verdwenen is ?
    een vriendin van mij laat hem ook zitten mede omdat het verwijderen op eigen kosten gaat !! (eigen risico )

5. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Hij is er al uit. Ik betaal liever dan dat ik over 2 jaar het risico loop dat hij er niet meer uit gaat (want daarom moest hij eruit) en het was ook even twijfelen door de gyn. Soms is ie na 3 jaar uitgewerkt, soms duurt het langer. Maar ik hoef gelukkig niets te betalen, goed verzekerd.

Maar goed zit nu anderhalve week later met een ontsteking en een gezwollen onderarm vol vocht, vanmiddag net bij de ha vandaan. Die implanon eens maar nooit weer

6. lena1

lena1 Lid

20 mei 2013
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat hij er uit is, wel heel vervelend dat je nu nog met zo'n ontsteking zit. Ik hoop dat het snel over is en je dit 'gedoe' achter je kunt laten.
    Wie had hem eigenlijk geplaatst bij je? Want als hij door iemand geplaatst wordt die het vaak/ dagelijks doet, dan lijkt me de kans heel klein dat hij zo slecht ingebracht wordt. Mijn huisarts heeft het na die éne keer bij mij ook nooit meer gedaan. Die vond het inbrengen echt tegenvallen, is toch een bepaalde handigheid die je volgens mij ook alleen maar krijgt door het regelmatig te oefenen.

7. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Tja... Ik heb er flink wat gedoe mee gehad. Heb ook wel een heel verhaal als reactie gegeven ergens in dit subforum.
    In het kort HA had hem veel te diep geplaatst. Drie jaar later door de gyn verwijderd na eerst een hele wroetsessie en lokale verdoving op de poli. Niet gelukt, daarna via echo, MRI uiteindelijk makkelijk verwijderd op de OK.

Ondanks dat vond ik het een ideale anticonceptie. Wil nu weer zwanger worden, maar ben wel al aan het denken wat ik daarna wil. Implanon weer of toch spiraal.

8. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Wat rot dat je nu met een ontsteking zit, al kan ik me (in jouw geval) voorstellen dat je ook blij bent dat ie eruit is en dat je geen implanon meer doet.
    Ik besef nu wel dat ik het al die keren wel getroffen heb met mijn gyn's en huisarts. Bij mij is mijn 3e implanon er 5,5 week geleden uitgegaan, werd na precies 28 dagen ongesteld. Vond ik ook wel fijn dat de boel nog gewoon werkt na 7 jaar implanon.

Beterschap met je arm!

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Fijn dat hij eruit is. Bij mij was het precies hetzelfde, een drama dus. Misgesneden en toen nog een snee, staafje schoot weg. Moest bijna naar de eerste hulp om hem daar weg te laten halen want de gyn. lukt het nauwelijks. Je had toch niet ook toevallig dr. Bosch-Draken nog wat ;) Je hoort best wel vaak dat het mis gaat eigenlijk ik vind het best verontrustend.

10. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Ontsteking is wel stukken minder, vocht zit er nog steeds. Hij is gezet door de huisarts, maar de gyn vertelde toch wel vaker moeilijkheden te treffen met verwijderen. Ik heb nu de nuvaring en die bevalt de eerste twee weken al ontzettend goed :)

Deel Deze Pagina