Eind maart heb ik een implanon staafje laten plaatsen door de ha, maar blijkbaar had hij er geen verstand van en baal er best van!:x Hij moest eerst de beschrijving lezen, maar deed dit heel vluchtig. Dacht dat ik verdoving zou krijgen, maar was niet nodig zegt hij. Naderhand las hij pas dat het wel moest en zei letterlijk: Pfffff hoe moet ik dat nou weten? Ook de volgende dingen heeft hij niet gedaan terwijl ik las dat het wel gedaan zou moeten worden: - gebruikerskaart invullen, daarop staat waar het staafje is geplaatst. - drukverband aanbrengen. - controle afspraak maken over 3 maanden om te kijken of het daadwerkelijk nog goed zit. En las net ook nog eens dat als je rechts bent hij links moet worden geplaatst en laat ik nou rechts zijn en dat het rechts is geplaatst!:x
Jeetje... Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit! 1 Ding wat echt heel belangrijk is, is de controle na 3 maanden! Niet om je bang te maken, maar die van mijn vriendin was toen verdwenen... Ze hebben hem nooit weer gevonden... Deed de HA ook nog moeilijk over een zwangerschapstest, gelukkig bleek ze niet zwanger te zijn. Zulke dingen kunnen natuurlijk gebeuren bij elk anticonceptiemiddel, niet alleen bij de implagnon. Maak voor de zekerheid dus maar gewoon een controleafspraak Liefs
Hoi Dames, Graag wil ik een positieve reactie geven over implanon. Ik heb momenteel ook een implanon staafje in mijn arm. In het ziekenhuis laten plaatsen, met verdoving. En ik vind het een prima middel! Ik ben niet een keer ongesteld geworden. Ik heb totaal geen last van het staafje, en binnenkort laat ik em er weer uit halen
Enkele jaren geleden heb ik ook een Implanonstaafje gehad. Ik heb hem maar een paar weekjes erin gehad, maar toch was het staafje al aan de wandel gegaan in mijn arm. HA kon hem niet vinden waar hij hoorde te zitten (nadat m'n arm al open lag). Heb toen een echo van m'n arm moeten laten maken om aan te wijzen waar hij zat... Twee mooie (ahum) littekens van op m'n arm :x
misschien rare vraag maar wat moet ik me er van voorstellen? hoe groot is dat ding? en hoe zetten ze het in je arm?
het staafje is ongeveer zo groot als een lucifer. het is 2mm bij 4cm. Normaal gesproken (bij mij dus niet) krijg je verdoving en daarna word door middel van een spuit het staafje naar binnen gebracht in je bovenarm. Ondanks dat er geen verdoving was gegeven, was het niet echt pijnlijk, wel een vervelend gevoel. Maar ik ben er tot nu toe tevreden over, ik heb 1 maal een keer heel eventjes gebloed.Heb weleens het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar er komt niets.
hmm oke bedankt voor je uitleg! misschien dat dit dan wel wat voor mij is, want de pil is 10x niks voor mij!
de pil is ook niets voor mij, vandaar deze keuze. En heb er ook echt geen spijt van, alleen jammer dat de ha zo onervaren er in was.
@jongmoedertje: ik. Vergat de pil een aantal keer, zo vlak na de bevalling. Dus dat was niet zo fijn. De implanon is echt een aanrader. Laat je vorlichten door huisarts en internet (betrouwbare informatieve websites). Zo'n staafje kan wel 3 jaar blijven zitten, en wordt volgens mij vergoed in de basisverzekering. implanon staafje kost iets v 138 euro ofzo. Succes met je keuze.
Hai, nou da's een rare kwibus dan zeg die huisarts! Zonder verdoving dat doet zeer en ook nog eens geen drukverband, had je veel pijn na die tijd? Voel je de implanon zitten? Heb zelf ook implanon gehad en was er heel tevreden over. Heb hem laten plaatsen door de gyn die ook mijn bevalling had gedaan. Had wel een onregelmatige cyclus, maar na het uit halen was mijn eisprong direct weer aanwezig. Ik ben door de pil heen zwanger geworden, maar heb hier met implanon nooit geen "zorgen" om gehad. Succes, Selma
wat super dat ik dit topic nu zie wij zijn deze maand gestopt met de pil en gaan nu voor een brusje voor onze kerel maar hierna is het goed geweest ik ben zelf werkzaam als kraamverzorgster dus wel beetje op de hoogte van anti conceptie (hoor iedre keer de vk het vertellen) laatst heb ik het besproken met een vk en die zei dat een implanon super goed was maar er zat een rand voorwaarde aan : Eerst checken of je HA het ooit al eens gedaan heeft anders op zoek naar iemand die er wl ervaring mee heeft!!! hier in de buurt rgelt het ggd 1x per maand iemand die er super veel ervaringenmee heeft dus meiden goed checken en dan laten plaatsen want het werkt echt goed!
okay dan ga ik misschien 2 hele domme vragen stellen maar toch wie weet?! Blijft dat staafje dan altijd werken zeg maar? (anders weet je toch nooit wanneer hij uitgewerkt is?) En voor de mensen die last hadden van pil bijwerkingen is dat hierbij ook het geval?
ik ben ontzettend tevreden over de implanon heb hem nu de 3de keer! niet meer ongesteld en geen andere bijwerkingen die k bij de pil wel had. ik vind het de uitvinding van de eeuw! haha @johana79 na 3 jaar moet hij worden verwijderd dan werkt hij zeg maar niet meer. ik persoonlijk heb er totaal geen bijwerkingen van gehad, en die had ik bij de pil wel heel erg. ik vind het echt een super uitvinding haha