Implanon maar streepje?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door JennyDallas, 4 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    @JennyDallas vraagje
    Hoelang was je al zwanger dan de vorige keer en wat verdrietig dat t zo gegaan is hoop snel op duidelijkheid voor je en wat wens je eigenlijk wel of niet zwanger hoop ik met je mee ♡
     
  2. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Oh sorry wil je niet onzeker maken hoor alleen dat is wat ik dacht nu begin ik ook wel te twijfelen als dat zolang zichtbaar is op een test
     
  3. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Ik was helaas 10 weken, hartje was gestopt en vruchtje gestopt met groeien op 9 weken
     
  4. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Oh wat vreselijk ja en nu deze onzekerheid ja goed misschien had ik dan even moeten nadenken voor ik een reactie gaf sorry daarvoor
     
  5. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Het is oke hoor, de onzekerheid is niet leuk maar komt vast wel goed :) zondag hoop ik meer zekerheid of zaterdag mocht ik niet volhouden
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  6. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Zo werkt het niet bij een huisarts hoor!
    De huisarts bepaalt de indicatie voor testen. Veel verrichtingen hebben een maximum capaciteit, losstaand van de kosten. Huisartsen hebben als taak om toe te zien dat zorgmiddelen op de juiste manier worden ingezet.
     
    Sado vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Wellicht, maar feit blijft dat jij zelf voor een bloedtest betaald, dus als jij op je strepen gaat staan, mag een ha niet weigeren (wel anders adviseren).

    Zelfde als dat ik jou zomaar 10 euro geef. Eigenlijk vind ik dat je beter kan sparen, maar jij wil het allemaal uitgeven aan snoep.
    Aangezien het nu jouw geld is, kan ik je niet verbieden om dat snoep te kopen, maar ik kan je wel adviseren om te gaan sparen (uiteraard met onderbouwende argumenten).
     
  8. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113

    Wat een onzin. Geen enkele arts is verplicht zaken te doen of te verwijzen die niet medisch noodzakelijk zijn. Het is niet wie betaald bepaald! Een huisarts moet toezien op nuttige inzet van kostbare medische middelen. En dat is maar goed ook.

    Jij kunt een second opinion vragen elders. Maar die arts vraagt dan het dossier op. En moet zich houden aan dezelfde richtlijnen.
     
    Sado vindt dit leuk.
  9. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Nee, zo werkt dat dus niet.
    Een (huis)arts bepaalt de indicatie voor de test en vraagt die aan als die medisch noodzakelijk is. En kan gewoon wél weigeren.

    Die vergelijking met het tientje slaat ook nergens op. In Nederland wordt er voor élke inwoner van NL zo’n €5500 per jaar aan zorgkosten uitgegeven. Dat is vele malen meer dan wat je zelf bijdraagt aan bijv. Zorgverzekering (ongeveer €1200/jr).
    De rest komt vanuit de schatkist uit algemene belastingen. Artsen in Nederland zien er op toe dat er alleen zorg wordt gebruikt bij een goede indicatie. Anders wordt de zorg nog meer onbetaalbaar dan hij nu al is.
     

Deel Deze Pagina