Of je verdoving krijgt bij een spiraal:|

Discussion in 'Anticonceptie' started by Jozeentjj, Jan 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jozeentjj

Jozeentjj Nieuw lid

Jan 11, 2009
    1
    0
    0
    gaat nog naar school+bijbaantj
    helevoetsluis
    noou ik heb nou alleen maar gehoort dat het pijn doet een spiraal.. :confused:
    maar krijg je dan geen verdoving?
    en hoe word het eigenlijk gedaan:S

alvast bedankt voor je antwoord!(K)

2. Hi,

Het was helemaal niet pijnlijk vond ik.
    Misschien omdat ik al 2x bevallen ben?
    Ik heb wel van te voren een paracetamolletje genomen was het advoes van de gyn.
    Alleen achteraf soort weeen. Dus plan niet zoveel daarna.

Het was zo gepiept.

Suc6!

3. bouchere

bouchere Niet meer actief

de plaatsing viel werkelijk 100% mee,
    de 1e keer maar iets gevoeld ,de 2e keer
    zelfs helemaal niets.
    je mag inderdaad een paracetamol innemen voor de
    plaatsing,maar ik persoonlijk vond dat niet nodig.

succes

groetjes
    diana

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    de plaatsing deed echt wel pijn, daarna heb ik er echt geen last van gehad. En verdoving doen ze niet denk ik.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ze hebben bij mij 5 x geprobeerd wilde niet :confused:
    Maaar ik voelde niets en ook geen paracetamol ingenomen vond het niet nodig :) (bevalling was ook bijna pijnloos vandaar)

Ik weet niet hoe hoog je pijngrens is maar denk maar zo het is zo gezet en daarna ben je het alweer vergeten denk dat bevallen echt 10 x erger is dan spiraaltje laten zetten ;)

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    P'sies, vergeleken een bevalling is dit peanuts hoor! :)

7. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Je kunt een verdoving krijgen als je écht heel bang bent, maar zou het zelf niet doen! Het deed bij mij geen pijn, was alleen een vervelend gevoel, allemaal die instrumenten daar beneden... :(
    Je kunt naproxen vragen aan je huisarts (receptje) zodat je er daar 2 van kunt innemen een uur voordat het geplaatst wordt, heb ik ook gedaan en dus niet echt pijn gehad maar denk dat dat ook kwam omdat ik ook al eens bevallen ben. Dat deed trouwens ook géén pijn, het hechten was erger :)

8. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    De eerste keer vond ik het niet enorm pijnlijk, maar wel gevoelig, de 2e keer (na de bevalling) nergens last van gehad.

En hoe wou je dat verdoven dan? met een ruggenprik?

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij mij is het tot 2x toe niet gelukt anderhalf jaar terug, omdat mijn bm echt overreageerde en het zoveel pijn deed dat ik van mijn stokje ging. (en ik ben echt niet kinderachtig!) als je nog geen kinderen hebt gebaard kan het extreem pijnlijk zijn, zoals in mijn geval, maar je kunt ook niets voelen. dus je weet het niet van tevoren. verdoven heb ik nog nooit van gehoord.

10. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    http://www.mirena.nl/html/working/insertion_and_control/index.html

Het inbrengen neemt in het algemeen niet veel tijd in beslag. Bij vrouwen die al eens bevallen zijn is het inbrengen eenvoudig en hoegenaamd pijnloos. Plaatsing van Mirena na een bevalling moet tot minimaal 6 weken uitgesteld worden. Wanneer u nooit bevallen bent moet u er rekening mee houden dat het inbrengen pijnlijk kan zijn. In overleg met uw arts kan zonodig plaatselijke verdoving worden toegepast.
    Na het plaatsen hebben sommige vrouwen last van een krampachtig gevoel in de onderbuik. In het algemeen verdwijnt dit binnen enkele uren

11. lief649

lief649 Actief lid

Oct 3, 2007
    449
    0
    0
    het geven van een verdoving is net zo pijnlijk als het plaatsen van de spiraal zei mijn ha, dus dan schiet het ook niet echt op, toch !?

12. r0x

r0x Lid

Feb 8, 2009
    17
    0
    0
    Meisje, Als je een abortus aan kan! Is dit niks!

Een abortus is 10 x zo pijnlijker.

13. Loveable123

Loveable123 Actief lid

Nov 6, 2008
    410
    0
    0
    Ik heb wel verdoving gekregen tijdens het plaatsen maar toen nog zoveel pijn dat ze het plaatsen afgeblazen hebben halverwege.
    Ik wordt nu doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek en optie's...

14. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    ik heb één keer voor mijn bevalling geprobeerd een spiraatlje te laten plaatsen en is toen tot 2x toe niet gelukt. na mijn bevalling weer geprobeerd en het was een fluitje van een cent, natuurlijk is het geen pretje maar in vergelijking met een bevalling is het peanuts. en ik had wel vooraf een diclofenac zetpil tegen de pijn en achteraf ook nog een en dat hielp goed, heb wat last gehad van krampen maar na een halve dag is dat ook voorbij. en nu nooit meer ongi, heerlijk. alleen ben van plan om hem eruit te laten halen. wij willen voor een tweede gaan!

15. Trees

Trees Niet meer actief

hier hetzelfde na 20 minuten porren was dat ding nog steeds niet door de baarmoedermond. Tja dat deed 20 minuten zeer, maar daarna was het over. Daarna hebben ze weer een poging in het ziekenhuis gedaan, maar na een half uurtje ook opgeven. Uiteindelijk mbv een hysteroscopie (cameraatje) geplaatst. Ze hadden hiervoor de baarmoedermond verdoofd. Was totaal zinloos. De prik deed meer pijn en de pijn werd bij mij niet eens veroorzaakt doordat het de baarmoedermond door moest, maar omdat ik een afwijkende vorm baarmoeder heb. Ach toen dat ding geplaatst werd had ik alleen een wat kramperig gevoel. Ondanks dat het allemaal niet erg soepel ging, vond ik de pijn nog relatief. En je hebt geen geheugen voor pijn, dus het gevoel vergeet je snel. Ik zou zonder problemen er weer één laten plaatsen en ik zou nooit meer de verdoving willen (zo enge lange spuit in je toeter bibber :confused:).

Share This Page