Oeps, per ongeluk 2x de pil geslikt

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door dochters, 26 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik weet niet waar ik het moet plaatsen, dus doe het maar hier. Het heeft in elk geval niks met zwangerschap etc te maken....

Maar vanmorgen heb ik de pil ingenomen, zoals ik elke ochtend doe als ik de badkamer inloop. De tweede keer dat ik de badkamer inliep pakte ik weer mijn pilstrip en deed er gedachteloos één in mijn mond. Ik kwam er later achter dat ik dus de donderdag ook al geslikt heb...

Aanstaande vrijdag slik ik officieel de laatste van de strip en dan begint mijn stopweek daarna. Hoe los ik dit op?

En kan ik last krijgen van eventuele bijwerkingen?

(Het is trouwens een lichte pil met een moeilijke benaming...)

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik zou dan morgen die van vrijdag nemen zodat je stopweek gewoon 1 dag eerder begint, of je moet een reserve strip hebben, dan kan je daar gewoon 1 pil van pakken zodat je stopweek gewoon vrijdag is..
    mocht je geen reserve strip hebben dan zou ik wel zorgen dat je volgende week 1 dag eerder ook weer de pil gaat slikken..
    volgens mij is het niet heel ernstig als je dit een x doet, elke week/dag is weer een ander verhaal..

3. Bloomm

Bloomm Actief lid

6 apr 2016
    218
    154
    43
    ik denk dat het met de bijwerkingen wel mee zal vallen, ook omdat je zegt dat het een lichte pil is.
    In een morningafterpil zitten ongeveer evenveel hormonen als in 1 hele strip, en daar krijgen vrouwen vaak wel wat bijwerkingen van.
    dus denk dat een extra pil wel mee zal vallen.
    Ik weet niet of je een meerfasenpil hebt, daar heb ik niet zoveel verstand van. Als alle pillen het zelfde zijn is er niets aan de hand. Je kan dan gewoon een pil uit een reserve strip pakken vrijdag of je stopweek een dag eerder laten beginnen.

4. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Hihi toen ik de pil nog slikte heb ik dit zo vaak gehad. Dan had ik de donderdag al op en nam ik per ongeluk de andere donderdag bijv aan het einde van de strip. Dit maakt niet uit. Je zal waarschijnlijk geen bijwerkingen krijgen. Ik nam dan altijd de volgende dag een extra pil uit de reservestrip en maakte de strip verder af.

5. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik doe dit heel vaak, aangezien ik last van doorbraakbloedingen heb en dit de enige manier is om het te stoppen. En ik slik een hele zware pil. Nooit ergens last van gehad :)

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kan geen kwaad en onwaarschijnlijk dat je met één extra pilleke opeens bijwerkingen zult krijgen.

7. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik de tip van Ster88 overneem. Ik neem morgen wel een pil uit mijn reserve pilstrip. Dan komt het wel weer goed...

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Geeft niks.
    Bij sommige medicatie moet je hem zelfs 2x per dag slikken , omdat de werking minder is

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    niks, gewoon strip afmaken. je bent een dag eerder klaar dus word misschien een dag eerder ongesteld. en na 7 dagen gewoon weer beginnen als normaal

10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dan kun je het vanavond twee keer gezellig maken... ;)

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

dit advies kreeg ik inderdaad ook om de doorbraakbloedingen tegen te gaan. Even dubbel slikken.

Deel Deze Pagina