Ik weet dat na het verwijderen van een mirena je cyclus nog best een tijd van slag kan zijn, dus ik verwacht wat dat betreft helemaal niks. Maar overal lees ik dat je wel een onttrekkingsbloeding krijgt na het verwijderen ervan, meestal de dag erna. Mijn spiraaltje is nu 2 dagen geleden verwijderd dus echt pas net hoor, maar nog geen drup bloed of bruinverlies gezien. Wie van jullie had dat ook? Heb wel wat buikpijn sinds gister dus zal ongetwijfeld snel genoeg komen. Nogmaals, ik verwacht absoluut geen regelmatige cyclus oid, maar ik vroeg me dit gewoon even af.
Ik had na 2 dagen onttrekkingsbloed. Maar het zal vast voorkomen dat je nergens last van hebt, ieder lichaam is anders.
We wachten gewoon af, ik ben het niet meer gewend, niet weten of je ongesteld word of niet hihi. Heb 5 jaar geen menstruatie meer gehad. Gisteravond en vanmorgen wel witte afscheiding (sorry voor de details), misschien dat dat een voorbode is? We gaan het zien
Hoi meiden. Ik heb mijn mirena 2 weken geleden laten verwijderen en heb op dag 1 een druppel bloedverlies gehad en op dag 2 een beetje bruinige afscheiding. Verder nog niets gevoeld of gezien wat nog maar een beetje op menstruatie kan wijzen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 10 jaar de mirena heb gehad en nooit ongesteld was, maar ook totaal geen menstruatie klachten had. En voor de mirena was ik altijd erg veel ongesteld en super onregelmatig. Ik ben stiekem bijna vergeten hoe mijn lichaam hoort te voelen. Voel nog steeds niets. Hoop dat mijn lichaam snel op dec rails is. Afwachten dus!
En inmiddels ben ik ongesteld geworden. Vanaf nu maar eens bijhouden wat mijn cyclus gaat doen. Hopelijk snel een beetje regelmatig
Nou niet dus, het bleef bij een druppel bloed en nu niks meer. Voorlopig maar niet de deur uit zonder inlegkruisje
Die eerste tijd zal het idd afwachten zijn. Dat is het enige nadeel van geen anticonceptie: je kan je menstruatie niet meer plannen . Ik heb de mirena gisterochtend laten verwijderen. Dus ik wacht ook in spanning af .
Ja precies, dat is even wennen. Zeker als je al 5 jaar nergens aan hebt hoeven denken haha. Kreeg vanmiddag de vraag of ik dan niet zwanger kon zijn en die drup bloed van de innesteling was. Maar dat lijkt me onmogelijk als het spiraal pas 1 april verwijderd is.
Nou ja, het zou in theorie kunnen. Je mag in de week voor het verwijderen van de mirena ook geen sex hebben (als je tenminste niet zwanger wilt worden ) omdat veel dames wel een eisprong hebben en die na verwijdering dus gewoon kan innestelen.....
Maar zo snel na een eisprong heb je toch geen innesteling? Stel ik zou inderdaad net een eisprong gehad hebben, dan is het toch nog te vroeg voor een innesteling? Het was gisteravond toen ik die drup bloedverlies had net 2 dagen na het verwijderen van mijn spiraaltje. Nou zou het heel welkom zijn als het wel zo zou zijn hoor, we hebben geen extra voorzorgsmaatregelen getroffen iig voor de week van verwijderen maar ik kan het me niet voorstellen
Stel je hebt 5 dgn voor het verwijderen de eisprong gehad, dan zou je dus een week later (2 dgn na verwijdering) de innestelling kunnen hebben.... Maara ach, kans is klein hoor
Die kans lijkt me inderdaad bijzonder klein. Zou niet verkeerd zijn op zich, maar ik ga er gewoon vanuit dat mijn menstruatie zich binnenkort aanmeld.
Hier nog geen druppel! Donderdag 3 weken geleden mirena verwijderd. Ook nog geen aanwijzingen voor menstruatie of zwanger zijn. Wij hebben ook nog onveilig sex gehad 3 dagen voor het verwijderen. Maar als ik zwanger zou zijn dan moet ik toch wel íets voelen?
Ik ben 3 dagen na verwijderen 'ongesteld' geworden! Toch wel fijn! Haagsmeisje: als je spiraal 3 wkn geleden al verwijderd is dan zou je nod ook al geweest (stel: eisprong is net voor verwijderen spiraal geweest). Heb je al getest? LVtje: al ongesteld geworden ondertussen?
Nee, het is bij 3 avonden een beetje bruinverlies gebleven. Echt héél minimaal en ook alleen in de avond, overdag en 's nachts helemaal niets. Geen idee of ik dat als "ontrekkingsbloeding" kan beschouwen, maar wacht nu dus maar op mijn eerste echte menstruatie.
Ondertussen 4 weken verder. Nog geen nieuws. Gelukkig staat onze kinderwens even onderaan ivm sollicitatie Maar het zou toch fijn zijn als mijn lichaam weer werkt. @ Lili, test gedaan, negatief! Fijn dat jij zo snel menstrueerde! Hoe lang heb je de mirena gehad?
LVtje: lastig die onduidelijkheid . Haagsmeisje:succes met je sollicitatie! Al kan ik me voorstellen dat het dubbel voelt als je je kinderwens even in de ijskast moet zetten... Ik heb de spiraal bijna 2 jaar gehad.
Succes met je sollicitaties! Ach, ik wacht gewoon af, komt vast vanzelf wel goed. Ik vermoed dat het bruinverlies toch iets is geweest van onttrekkingsgedoe. Heb het idee dat ik nu zo'n beetje mijn eisprong zo moeten hebben (kan ook zijn dat mijn lijf me voor de gek houd,dus hou een slag om de arm) maar het lijkt er iig wel op. Dus dan zou ik ergens begin mei ongesteld worden, we gaan het tzt wel merken
Dankje meiden! Sollicitatie ging goed. Als ik word aangenomen start ik een opleiding van 1,5 jaar en zal ik sws ff niet zwanger zijn. Maar heb tot nu toe ook nog steeds geen menstruatie. Gaan allemaal gekke dingen door mijn hoofd... Vervroegde overgang etc. Denken jullie erover naar de huisarts te gaan als het te lang duurt?