Hallo allemaal . Ik heb sinds 5 weken een implanon laten plaatsen maar tot op heden nog geen menstruatie of een lichte bloeding te herkennen. Sinds een week enorm last van stemmingswisselingen vrolijk, chaggo,emotioneel en huilen. Nu vroeg ik me af horen deze bijwerkingen bij een implanon?. Zijn er dames die in verwachting zijn geraakt ondanks de implanon?. Hebben nu een zoontje van 4 maanden oud. Groetjes menneke
Er zwanger mee raken kan eigenlijk niet. Voel je hem zitten? Dan ben je mega beschermd. Implanon is veiliger dan sterilisatie zelfs. Je lijf moet er echt aan wennen! Geef het zeker 3 mnd.
Duurde hier ook een aantal weken voor ik ongesteld werd. Nu ben ik vaker wel dan niet ongesteld. (Joepie) En de stemmingswisselingen/neerslachtigheid hoort erbij.
Nou als de mood swings zo blijven aanhouden gaat tie er mooi uit. Om nu snachts wakker te worden en huilen om niks uit het niks is niet erg prettig als de wekker vroeg afgaat om te werken haha
Ik heb de implanon begin januari laten zetten omdat mijn mirena niet meer goed zat en ik wou iets wat meer betrouwbaar was. alleen nu ben ik heel onregelmatig en vaak ongesteld dat is wel lastig maar wat ik overal lees duurt het gemiddeld een half jaar en dan moet er regelmaat inkomen. En moodswings ja ik zelf denk dat het erbij hoort ook zonder hormonen heb ik daarlast van het is nu juist meer onder controle
in het begin elke 3 weken ongesteld, toen stopte het pas na een paar weken met bloeden, heel irritant, nu lijkt het weer normaal om de paar weken te worden. emotionele wisselingen komen vaak in het begin voor, je moet eraan wennen. het is veiliger dan steriliseren gelukkig, dus dat is fijn. al vind ik het moeilijk om op een stuk plastic te vertrouwen en doe soms een testje als ik twijfel
Het is echt een wennings kwestie Hier had ik de eerste maanden ook last van mood swings en zelfs vage klachten... Ik werd ongesteld na 2 maanden.. Maar dan was ik het zo 2 weken niet en dan na 1 week weer wel, heel onregelmatig natuurlijk.. En ik voelde het 2 weken van te voren al aankomen.. Hoofdpijn misselijk etc... Je lijf heeft tijd nodig er mee.