hoeveel harde buiken mag je hebben met 20 weken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by joseetje26, Feb 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    goedemorgen,

ik heb een vraagje..

ik doe erg zwaar lichamelijk werk en had al 2 weken buikpijn na m,n werk. omdat ik ook de laatste dagen s,nachts veel harde buiken kreeg verloskundige gebeld en die vertelde dat ik per direct moest stoppen met dat fysiek zware werk..
    ik zit nu 100% in de ziektewet en doe therapeutisch werk ,dat lichamelijk niet zwaar is..

toch houd ik een paar keer per dag een harde buik... 5 keer ofzo? ik maak me er een beetje zorgen om... is dat niet teveel?
    vanmorgen moest ik hard mijn neus snuiten en mijn buik werd zo hard als een voetbal...

mijn buik is best groot en de baby is erg druk.. ik heb nu na gestopt te zijn met fysiek zwaar werk ( 2 dagen geleden) dus nog wel af en toe harde buiken...wanneer moet ik nou aan de bel trekken... het dort niet zeer maar het geeft een naar beetje krampend gevoel.. het duurd maar een paar seconden

groetjes Jose

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jose,

5 harde buiken van een paar seconden vind ik heel acceptabel. Maak je er niet te druk om. Je hebt je werk al aangepast en dat is prima. Als je een harde buik hebt nav neus snuiten, niezen, hard lachen oid dan telt die niet mee hoor. Dat is een normale reactie van je baarmoeder op de veranderde druk in je buik.

Mirjam

Share This Page