Stoppen met de pil na een maand doorslikken

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door FreeWilly8, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Nog een pilvraagje. Maakt het uit als ik in juli de pil doorslik, dus de stopweek oversla, en dan in augustus er helemaal mee stop? Of is het dan beter om in augustus een stopweek in te lassen en dan pas na de volgende strip, dus pas in september, te stoppen?

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej freewilly...

Ik weet niet of het uitmaakt om een hele maand door te slikken. maar weet van mezelf wel, dat ik na een week doorslikken altijd hele erge buikpijn kreeg, maar ik denk dat dat per vrouw verschillend is...

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Maakt niets uit hoor. Als je hem doorslikt kun je wel een tussentijdse bloeding krijgen, maar dat verschild per vrouw hoe snel dit gebeurd.

4. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    En als je dan een doorbraakbloeding krijgt, is het beter de stopweek alsnog op dat moment in te lassen, anders blijf je tijdens het restant vd strip tobben.
    Sommige vrouwen krijgen dat al na 1 1/2 strip en anderen nog niet na 6 maanden!
    NB dat doorslikken geldt alleen voor de eenfasepillen.

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Had ik ook altijd last van. Daarom als ik de ongie wilde verschuiven (ipv overslaan) maakte ik mijn cyclus korter. Dan slikte ik een paar maanden slechts twee weken. Rekende ik dan van te voren uit, zodat ik in de door mijn gewenste periode niet ongie was.

Heb eens 2 maanden doorgeslikt. Heb twee dagen met vreselijke buikkrampen op bed gelegen, en heeft een jaar geduurd voor mijn buikkrampen weer redelijk terug waren naar oude niveau. :confused:

Denk dat het eraan ligt hoe gevoelig je daarvoor bent. En ja, dat merk je alleen maar door het te doen. Ik had zelf geen doorbraakbloedingen.

6. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Euhm, bedankt voor de reacties, maar mijn vraag wordt verkeerd begrepen, denk ik.

Ik heb één keer eerder een stopweek overgeslagen en bij mij gaf dat geen problemen, alleen een beetje spotting, maar daar had ik geen last van.
    Mijn vraag is echter of het uitmaakt dat ik een maand voordat ik wil stoppen met de pil (om dus zwanger te kunnen worden) de stopweek oversla. Dus in juli en augustus doorslikken (zonder stopweek) en in september er helemaal mee stoppen, dus na de stopweek niet beginnen aan een nieuwe strip. Is dit erg, omdat je lichaam dan van slag raakt, of maakt het niet uit?

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    dat maakt niks uit

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Nee hoor. Mijn antwoord komt er op neer dat je lichaam van slag zou kunnen raken. Daarom kreeg ik juist veel meer buikpijn enzo. Dat was niet omdat ik toevallig meer moest vloeien ofzo, want de hoeveelheid en lengte van de menstruatie bleef het zelfde. Je geeft je lichaam niet even een week rust, als je doorslikt. Dus ik denk wel dat het wat uitmaakt.

Maar waarom zou je willen doorslikken? Ik ging ervan uit dat je op een bepaalde dag wil stoppen. Mijn advies kwam dus neer op, verkort je cyclus, zodat je juist op die dag stopt. Maar als je de vorige keer geen extra last had, dan hoeft het niet op die manier.

Ik heb zelf vanaf ca. 8 maanden voor het stoppen voor de zekerheid niet meer gesleuteld aan mijn pilgebruik. Om mijn lichaam niet van slag te maken. De laatste keer dat ik mijn cyclus veranderde (verkorte) was toen ik ging trouwen in augustus. (Wilde mijn ongie de week voor het trouwen hebben, voor een zorgeloze trouwdag, en huwelijksreis :D).

9. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Maar hoe verkort je dan je cyclus? Wat bedoel je daarmee? Ik bedoel, ik begrijp wel hoe je dat hebt gedaan, maar in de bijsluiter (Mycrogynon 20) staat namelijk dat je absoluut niet korter dan 3 weken mag slikker, maar wel langer, als dat nodig is, omdat je anders niet meer beschermd bent.

Ik wil de pil doorslikken omdat ik anders in een evangelisatieweek (waarbij we niet al te geweldige sanitair hebben die ook nog eens helemaal op een uithoek van het terrein ligt) of nog net ongesteld ben, of last krijg van ontpillingsverschijnselen, omdat ik op de eerste dag van die evangelisatieweek in principe aan een nieuwe strip zou moeten beginnen. Alleen vaak ben ik nog wel een beetje ongesteld op de eerste paar dagen van een nieuwe strip en dat is gewoon echt niet handig in die week. Mijn man wilde graag dat ik niet aan een nieuwe strip zou beginnen, maar dan ben ik bang dat ik ontpillingsverschijnselen krijg. Daarom, om dat dus te voorkomen, wil ik even een keer doorslikken, zodat ik niet ongesteld wordt of ontpillingsverschijnselen krijg. Euhm, snap je?

Iid was die ene keer dat ik de pil heb doorgeslikt ook om ervoor te zorgen dat ik niet ongesteld zou zijn op de trouwdag en tijdens de huwelijksreis.

10. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik heb zelfs 2 maanden achter elkaar mijn pil doorgeslikt en besloot toen om te gaan stoppen met de pil. En ik werd heel mooi na 28 dagen na de pilbloeding ongesteld. en de pilbloeding verlipe ook normaal. Ik heb zelfs bijna 17 jaar de pil geslikt dus ik was helemaal verbaasd dat alles zo snel weer normaal ging.

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    @FreeWilly: Ik heb het even nagezocht. Ik gebruikte Microgynon30, en daar staat niks over niet korter dan 21 dagen. :(

Het enige dat ik vond was
    Wat ik zelf deed was de pil voor 14 dagen slikken, en dan een stopweek van 7 dagen. Ik rekende dan met mijn agenda uit, hoeveel keer ik dat moest doen, om dus in de door mij gewenste periode niet ongie te zijn (of te worden).
    Wat mij ontrekkingsbloeding betrof had ik altijd wel mazzel. De dag voor ik met een nieuwe strip begon, was de dag waarop mijn ongie dan ook echt klaar was. Ik begon altijd op zaterdag te slikken, en was dus altijd tot vrijdag ongesteld. Zo was ik lekker nooit in het weekend ongie. (Da's sinds ik gestopt ben wel anders. Dit is mijn tweede weekend... vast en zeker payback-time van mijn lichaam :))

Deel Deze Pagina