Implanon

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by daisy500, Jul 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. daisy500

daisy500 Niet meer actief

Hoi Iloiza,

natuurlijk mag je mee komen kletsen
    gezellig juist evaringen en verhalen delen!

was het erg pijnlijk de implanon verwijderen?
    Ik heb namelijk er niet zoveel moeite mee gehad toen die werd verwijderd.
    heb even een plekje gekregen erdoor maar dat was na 3 weken ook helemaal weg.

wat ik begreep is dat je na de verwijdering ook meteen vruchtbaar bent dus 2 maanden ging bij jou ook snel?
    ik hoop ook zo dat het deze keer al raak is, hihi ookal is het misschien nog wel te snel?

heb jij bij je vorige zwangerschappen ook evaring gehad met innestelingsbloeding?

ik hoop dat het bij jou ook weer net zo snel mag gaan!
    en dat we straks lekker kunnen genieten van het zwanger zijn!

Kijk er zo naar uit!

Liefs

2. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Meiden,

Weten jullie al wanneer jullie NOD is? Ik namelijk niet echt. Ik was na de implanon voor het eerst weer echt ongesteld op 25 juli. Maar ik weet niet op hoeveel dagen mijn cycles zit.
    Is tussen de 38 en 35 dagen niet gebruikelijk?

Ik kan me van de vorige keer niet herinneren dat ik zo aan het wachten was! Toen ging ik er eigenlijk ook vanuit dat het minimaal wel een half jaar zou duren. Dus was ik er eigenlijk niet zo mee bezig die eerste maand! Nu wel!!

3. daisy500

Hoi sunshine1979

Wat toevallig ik ben na het verwijderen van de implanon ook ongi geworden op 25 juli.
    heb als het goed is op 10 aug mijn eisprong gehad..

en als ik het goed heb moet ik rond de 24/25ste weer ongi worden ... dus het is echt afwachten nu ... ben heel benieuwd!

ik zelf ben ook niet zo goed met mijn cyclus eerlijk gezegd en vooral niet na het verwijderen van de implanon.
    Ik heb net ook een beetje lopen surfen op het net voor wat meer duidelijkheid.

hopelijk kom jij er ook snel achter meis!

Liefs

4. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Daisy, de eerste keer dat ik mijn Implanon liet verwijderen deed het een beetje pijn, maar viel het eigenlijk wel mee. De tweede keer was een regelrechte ramp, maar ik weet niet of je dat echt wilt weten...
    Ik was inderdaad snel zwanger nadat ik mijn Implanon had laten verwijderen. Hopelijk gaat het nu weer zo snel en bij jullie ook.
    Ik heb beide zwangerschappen geen innestelingsbloeding gehad. Wel had ik bij de eerste op mijn NOD heel gespannen borsten met zichtbare blauwe aderen erop en ik voelde me een beetje anders dan anders. Bij de tweede had ik dat niet gemerkt. Ik had nog steeds zichtbare aderen op mijn borsten vanwege de borstvoeding. Ik merkte pas dat ik zwanger was toen ik ineens heel misselijk werd en geen eten meer kon ruiken, dat kwam me bekend voor... ;)

Sunshine, de duur van het ontpillen na het Implanon is bij iedere vrouw anders. Mijn eerste cyclus na het Implanon duurde wel +/- 40 dagen, ik weet het niet meer precies. De tweede cyclus was al weer 28 dagen, en toen werd ik ook al zwanger.
    Hopelijk heb jij ook snel je cyclus weer terug.

5. ZusterKlivia81

ZusterKlivia81 Actief lid

Jun 7, 2008
    125
    0
    16
    Hey meiden, t begint hier weer gezellig te worden!! :D

@ Sunshine, n 'normale cyclus ligt tussen de 24 en 35 dagen, gemiddeld kun je uitgaan van ongeveer 28 dagen, maar da's n hele keurige cyclus ;)
    Als de eerste dag van je laatste ongi 25 juli was dan kun je rond 21 aug je volgende ongi oftewel je NOD verwachten.. spannend!!

Zelf ga ik voor t gemak maar even uit van mijn laatste cyclus van 30 dagen. Dan zou mijn NOD 19 aug zijn.. Met n iets kortere cyclus kan ie al op 17 aug vallen.. pfffff ook heel spannend dus!! Ik schaam me er n beetje voor maar begin al lichte test-drang te krijgen.. :) Voel nog helemaal niks maar bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook helemaal niks gemerkt behalve dat ik overtijd was. Wat wel apart was trouwens was dat ik t gewoon 'wist'.. gek he? Ik was 1 dag overtijd en toen dacht ik huh? best raar.. Maar mijn omgeving zei da's gewoon de stress die je nu ervaart (mijn vriend was toen net overleden). Maar die dag erna dacht ik jaaa daaag.. nu ga ik gewoon ff n test doen. Dus ik naar de HA gefietst maar toen de assistente hoorde dat ik 1 of 2 dagen overtijd was stuurde ze me doodleuk naar huis!! Kom over 2 weken maar trug zei ze.. Nou je kunt je voorstellen dat ik me behoorlijk niet serieus genomen voelde! Ben meteen doorgefietst naar de Kruidvat en eenmaal thuis kleurde de test knalpositief.. Anyway.. voelen deed ik niets.. behalve wat rommelende darmen dan.. dus toch wel iets hihi..

Anyway.. de komende dagen worden dus weer spannend.. Hopen dat ik m'n gedachten wat kan verzetten hihi.. Miss wil iemand eens n pendeltje wagen voor me? :)

@ Daisy, jouw NOD is een weekje later zag ik? Heb je gebruikelijk n wat langere cyclus dan? Spannend he? :p

@ Iloiza, bij mij deed t verwijderen ook pijn.. twas nogal ingekapseld en de assistente heeft ff flink moeten trekken.. auwww.. en nu heb ik ook n best groot litteken overgehouden.. maja.. niks aan te doen

Liefss

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    ZusterKlivia, nou bij mij deed het niet alleen flink pijn, het was gewoon een ramp!!
    Ach, ik kan het ook wel gewoon vertellen. Bij alle lezers hier is het Implanon er immers al uit, toch??

Mijn eerste Implanon gaf geen problemen, alleen een klein beetje pijn. Hoort erbij.
    De tweede zat behoorlijk ingekapseld en de huisarts kreeg hem er niet uit. Hij heeft flink zitten morren, maar heeft het helaas op moeten geven, omdat mijn zenuwen begonnen te protesteren. Hij heeft me een pleister opgedaan en zei "Kom volgende week maar terug, dan proberen we het opnieuw."
    De volgende dag werd ik wakker en wou ik mijn pleister vervangen, omdat hij zo nattig was, maar er was echt iets goed mis. Er was een soort van blaar ontstaan onder mijn huid, want er zat een grote vochtplek (groter dan een tennisbal) onder de pleister en de pleister 'dreef' zeg maar op mijn huid. Ik kon hem er ook niet afhalen, omdat ik dan de hele bovenste laag van mijn huid eraf zou halen.
    Ben meteen weer naar de huisarts gegaan en ze hebben er met z'n tweeën naar gekeken en zo voorzichtig mogelijk de pleister verwijderd. Ik kreeg er een betadinepleister op (BRAND BRAND!!) en een steriel gaasje erover en verband om mijn hele arm. Het zag er werkelijk niet uit, maar mijn arm moest eerst genezen voor ze nog iets konden doen.
    Toen het genezen was, zag het eruit als een brandwond en het voelde ook niet prettig aan. De huisarts verwees me door naar het ziekenhuis, daar moest de chirurg mijn Implanon maar verwijderen.

In het ziekenhuis was het ook een ramp, want blijkbaar was mijn afspraak niet goed doorgekomen in het systeem want geen enkele chirurg wist wie mij zou moeten helpen.
    Uiteindelijk is er op het moment dat ik in de wachtkamer zat nog een team samengesteld en zij hebben met z'n drieën mijn Implanon succesvol verwijderd en het litteken zo veel mogelijk beperkt.
    Ik was heel blij toen dat voorbij was, zeg. En nog blijer dat ik er niet eens zo'n groot litteken aan heb overgehouden (een kleine knikker) en natuurlijk nóg blijer dat ik zo snel daarna zwanger was!! :D

En ZusterKlivia, wat bijzonder dat je het de vorige keer gewoon 'wist'.
    Ik had dat ook toen ik zwanger was van mijn oudste. We zouden een paar dagen naar Rome gaan en ik zou mijn NOD hebben op de dag dat we zouden vertrekken. Ik had er al een heel goed gevoel over, maar wilde per sé in Rome testen. En in Rome testte ik dus positief!! Mijn gevoel zat goed!!

7. ZusterKlivia81

Jun 7, 2008
    125
    0
    16
    Jeeeetje meis!! Wat n verhaal!!! Ik zit er hier gewoonweg van te gruwelen... ehmm.. ik neem noooooooit meer n Implanon.. als ik daar nog niet zeker van was dan ben ik t nu wel!

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Ja, op zich vond ik de Implanon een prima anticonceptiemiddel, maar ik neem ook noooooooooooit meer een Implanon. Ben er wel klaar mee nu. ;)

9. daisy500

Jeetje wat een verhaal iloiza!!
    elke evaring is natuurlijk weer anders met de implanon, ik heb er veder geen last van gehad tijdens het verwijderen, het ging heel makkelijk en eigk ook geheel pijnloos..

wel heel vervelend dat je het zo heb meegemaakt!

Ik ben ongi geworden op 25juli en als het goed is heb ik mijn eisprong gehad op 10 aug... ik ben er zelf niet zo heel goed bekend mee met mijn cyclus, vooral niet na de implanon...

heb wel 2 dagen echt last gehad van ongi krampen, en 1 druppeltje bloed, (wat ik ook bij mijn eerste zwangerschap had)
    dus het is voor mij nu echt afwachten...

hoe zit het trouwens dat als je 1 dag na je eisprong gemeenschap heb? maakt dat ook nog wat uit?

Ik hoop dat alle meiden hier snel zwanger raken!

leuk dat we zo onze evaringen/verhalen kwijt kunnen!

Liefs

10. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nooit problemen met het verwijderen en plaatsten van de implanon gehad, maar gats wat een gruwel verhaal! Heeft je huisarts een pleister er op geplakt? Na ja, wat een Bob de Bouwer;) zeg!

@Iloiza, De vorige keer dat ik de implanon liet verwijderen ben ik 1 x ongesteld geworden en de maand erop was ik zwanger:) Ik was wel even van mijn aprepo ( hoe schrijf je dat:D haha) Ik deed meer uit gein een test. Mijn vriend en ik hebben beide de gebruiksaanwijzing 2 x gelezen of het wel klopte? En het eerst wat er bij me op kwam 'en nu?'

@Daisy, grappig wellicht lopen we wel gelijk op. Ik ga uit van een cycles van 28-30 dagen. Zo was het vroeger in ieder geval voor de implanonperiode. Maar het is nog lang wachten he tot de nod!!

@zusterklivia, haha die testdrang heb ik nu al terwijl ik inderdaad nog tot ronde de 21 moet wachten:) Ik kan me nog net inhouden;)

11. daisy500

het is wel grappig idd dat we het zelfde oplopen sunshine hihi.
    ben erg benieuwd over 2 weken.

voor mij is de implanon ook geen oplossing meer
    ookal vond ik het geen vervelend anticonceptimiddel.

succes meiden!!!

12. daisy500

ik kan ook echt niet wachten tot ik kan testen...pff zit egt een beetje nu de dagen af te tellen... hihi...

13. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Net thuisgekomen van een leuke avond met vriendinnen en ik heb BUIKPIJN...
    Hopelijk morgen ongesteld, dan kan ik mijn cyclus in de gaten gaan houden.

14. daisy500

hoi iloiza,

ik hoop het ook voor je.
    het zou wel lekker zijn om je cyclus wat beter te weten natuurlijk.

Ik heb al 3 dagen zeurden buikpijn + rugpijn..
    hoe voelt jou buikpijn?
    bij mij zijn het echt van die ongi krampen... alhoewel dat niet kan natuurlijk ..

Liefs

15. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Daisy, hier voelt het ook als menstruatiepijn, maar ik heb nog geen bloed gezien...
    Ik wacht geduldig af (er is ook weinig anders dat ik kan doen). ;)
    Nu maar hopen dat mijn cyclus weer snel op gang is.

Ik hoop ook dat jij er snel achter komt wat die krampen veroorzaakt.
    Hopen natuurlijk een zwangerschap, je weet maar nooit...

16. daisy500

@iloiza,

het zou lekker zijn als jij je gewone cyclus weer terug heb, dat maakt ook weer een hoop duidelijk!

nu is het maar afwachten of je ongi word .. of niet!
    Spannend!

Ik heb nog nooit echt eerder deze krampen gehad Na mijn ong ... jij wel ?
    sommigen zeggen dat het je eisprong kan zijn, maar ik voel dan niet zulke krampen...

blijft spannend, als het goed is kan ik rond de 22ste testen...

Liefs

17. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Daisy, ik heb altijd krampen gehad vlak voor en tijdens mijn menstruatie, maar sinds ik ben bevallen van mijn oudste kan ik ook mijn eisprong voelen, en dat voelt ook als dit soort krampen. Vervelend, want het kan dus van alles zijn... :S

Het zal voor ons allebei spannend blijven tot we meer duidelijkheid hebben. Eisprong? Aankondiging menstruatie? Ontpillen? Zwangerschap?

Nog een weekje volhouden, dan kun je testen, en dan maar hopen op goed nieuws!!

Liefs

18. daisy500

we weten ook niet precies wat het is,
    dat is zo jammer!..
    alleen vlak voor me ongi heb ik het niet, want ik moet pas over 2 weken weer ongi worden.

nou we wachten het rustig af, maar het houd je wel bezig hihi.

19. ZusterKlivia81

Jun 7, 2008
    125
    0
    16
    Hoi meiden!

Deze maand heb ik ook last gehad van krampen, vanaf n paar dagen na mijn vermoedelijke eisprong, af en aan.. Dus ik begrijp jullie!! ;)

Ennuh.. vandaag zit ik op 13 of 14 DPO (kheb n vroege eisprong gehad op 31 juli of 1 augustus) en omdat ik jarig ben heb ik m'n vriend z'n kop n beetje gek lopen zeuren of ik niet al voorzichtig n testje zou kunnen/mogen wagen.. En wat denk je dat ie zei? "Nou vooruit, voor je verjaardag dan.. maarrr als ie negatief is wil ik er niets meer over horen tot eind volgende week hoor!" hihihi :D

Dit is t resultaat.. wat denken jullie? Mijn NOD zou op z'n vroegst pas 17 aug moeten zijn..

View attachment 174610

20. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Nou, dat lijkt me een behoorlijk positieve test!! :)
    Met een paar dagen zou die moeten knallen!!
    Voorzichtig gefeliciteerd met de zwangerschap en natuurlijk ook gefeliciteerd met je verjaardag!! Volgens mij kan deze dag niet meer stuk!!

Share This Page