Implanon

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by daisy500, Jul 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het gelijk even gecheckt en het is houdbaar tot 9-2011, dus wellicht red ik dat net haha.

Hoe vond je de reactie van je familie?

Ik moet even terugdenken, mijn manager van toen wist het toen ik 7 weken zwanger was ( ik wist het zelf met 5 weken) Die heb ik het zo vroeg verteld omdat ik me zo misselijk voelde in de ochtend en veel thuis heb gewerkt in die paar weken.

Familie en vrienden volgens mij rond de 10 weken? Ik weet het niet precies meer. Wel redelijk op tijd ook. Ik heb al mega moeite om niet te vertellen dat we opnieuw zijn begonnen voor een 2e, dus laat staan dat als ik zwanger ben. Maar ik vind de periode dat we het samen weten ook wel erg speciaal, dus zal het niet direct gaan vertellen.

Werk je of studeerde jij nog? Wanneer wil je daar gaan vertellen?

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    ZusterKlivia, de eerste keer hebben wij het binnen een week nadat wij het zelf wisten aan de naaste familie verteld. Toen was ik 5 weken. Met 8 weken heb ik het moeten vertellen op mijn werk, omdat ik zo misselijk was dat ik het in het begin nog op een griepje kon gooien - maar na twee weken natuurlijk niet meer. ;)
    Op mijn werk werd wel leuk gereageerd, alleen niet door mijn leidinggevende. Hij feliciteerde me wel natuurlijk, maar begon binnen twee minuten al te ratelen over 'dat het niet zo handig zou zijn om mijn contract straks in november te verlengen'. :(
    Ik zat daar best wel mee en daarom (en omdat mijn man - toen nog vriend - en ik nog niet zo lang bij elkaar waren, en ik heel bang was voor nog meer negatieve reacties) hebben we het de rest van de buitenwereld het pas verteld toen ik 15 weken was. De praatjes kwamen alsnog wel, dat er achter onze rug om werd gezegd "Jeetje, nog maar zo kort bij elkaar en nu al een huis gekocht en zwanger - dat kan nóóóóóóóóóóit goed gaan!" (Hadden zij effe ongelijk!! ;))
    De tweede keer kwamen wij er pas achter toen ik 7 weken was - doordat ik weer zo misselijk was en maar niet beter werd. Dat kwam me een beetje bekend voor. ;)
    We hebben het meteen aan onze ouders verteld en aan mijn zwager, maar we vonden het heel moeilijk om het aan mijn schoonzus en zwager te vertellen, want zij hadden net vier maanden daarvoor een kindje verloren met 21 weken zwangerschap. Maar dankzij mijn schoonmoeder was het niet nodig om het aan mijn schoonzus en zwager te vertellen, want meteen toen wij weg waren heeft zij de telefoon gegrepen en het 'eruit geflapt'. EN BEDANKT!! Ik was echt zó kwaad. Dit was al moeilijk genoeg, en nu hoorden ze het ook nog van iemand anders dan van ons zelf. Nu was het extra moeilijk om ze onder ogen te komen...
    Maargoed, de tweede keer wist de familie het dus ook toen ik zo'n 7 à 8 weken was. Werk had ik op dat moment niet meer (ze hadden mijn contract inderdaad niet verlengd in november). En weer vanwege reacties heb ik het uitgesteld tot 15 weken tot ik het kenbaar maakte. Gelukkig vielen de praatjes toen mee, al had ik verwacht dat iedereen het te snel vond. Maar wat me wel heel veel pijn heeft gedaan - en nu nog steeds doet - is dat mijn schoonmoeder toen niet leuk reageerde. Ze vond het niet 'gepast' dat ik weer zwanger was, terwijl haar dochter dat had moeten zijn en ze heeft me ook nooit gefeliciteerd. Ik had het kunnen begrijpen als mijn schoonzus en zwager zo hadden gereageerd, maar niet mijn schoonmoeder. Mijn schoonzus en zwager hadden er wel moeite mee, maar waren tenminste blij voor ons.
    (Zo, dat was een heel verhaal ;)).

Sunshine, ik vind het ook moeilijk om voor me te houden dat we graag een derde zouden willen. Mijn moeder weet het en een paar goede vriendinnen. Zo kan ik er tóch over praten, maar hoeft niet gelijk de hele wereld het te weten (al zou ik het soms wel van de daken willen schreeuwen). ;)

3. sunshine1976

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iloiza, jeetje wat een verhaal zeg!
    Wat kunnen schoonmoeders en leidinggevende toch soms een stelletje horken zijn he! Niet 'gepast' van jullie? Niet gepast van schoonmama zul je bedoelen!
    Anyway julie gaan nu voor de 3e toch?
    Had je ook de implanon? 1e maand nu voor jullie?

Update: nog niet ongesteld

4. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Sunshine, ja inderdaad... schoonmoeders en leidinggevenden kunnen echt horken zijn. Ik heb na alle gedoe niet zo veel vertrouwen meer in werkgevers en leidinggevenden (en ben lekker op dreef om ZZP'er te worden ;)). En de band met mijn schoonmoeder is ook niet zo sterk.
    Mijn man moet nog over de laatste drempel heen voor hij echt voor die derde wil gaan. Hij wíl het wel graag, maar twijfelt nog een beetje over het financiële plaatje. Ik heb gezegd dat ik er in oktober graag voor wil gaan, want we willen het leeftijdsverschil tussen Niek en de baby niet te groot laten worden. Dat is hij met mij eens, dus we hebben afgesproken dat we alle kosten deze week op een rijtje gaan zetten en mijn man gaat voor oktober definitief beslissen. Maar ik heb er een goed gevoel over, omdat hij ook heel veel van kinderen houd en graag een derde zou willen én omdat de wens bij mij heel sterk is. Hij zou me niet willen teleurstellen en ik voel me gewoon nog niet 'compleet', hoe blij en gelukkig ik ook ben met onze zoontjes. Ik heb altijd geweten dat ik drie kinderen zou willen, dus voor mij is het plaatje nog niet 'af'. Sommigen denken dat ik gewoon graag een dochter had gehad, maar dat is het echt niet. Ik zou even blij zijn met een derde zoon, dan met een eerste dochter.

En ik zie dat je nog niet ongi bent geworden?? Is er al meer nieuws?? Superspannend zeg!! :D

5. sunshine1976

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannende maand voor jou dus! Hopelijk kunnen jullie het financieel aan om aan een 3e kleine te beginnen. Liefde gegoeg in ieder geval:)
    Ik heb voor we aan een 2e begonnen ook een financieel plaatje gemaakt, hoeveel het kost voor kinderopvang e.d. Dat is toch erg belangrijk he.

Ik ben nog steeds niet ongesteld, ik zal denk ik vanavond als mijn vriend thuis is en de kleine op bed ligt een test doen. Met predictor kan het schijnbaar op elk moment van de dag. Ik vind het nu wel erg lang duren voor ik ongesteld ben. Dus wellicht vanavond meer nieuws hier;)

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Ja, zeker een spannende maand. Maar ik denk zelf dat we er financieel wel uit komen. Een dakkapel is even een investering, maar we hebben alle spullen nog, dus er hoeft niet veel bij te komen. Misschien wat kleertjes, als we een meisje zouden krijgen - maar dat komt ook wel goed. Kinderopvang hebben wij niet mee te maken. Voorlopig ben ik zelf thuis en als ik straks wel weer een baan heb of als ZZP'er kan beginnen passen mijn moeder en schoonmoeder graag op. ;)
    Maar liefde genoeg inderdaad... :)

Ook spannend bij jou dus. Ja, het duurt nu inderdaad wel lang. Toch maar even een testje wagen. Ik denk dat als je al zo lang overtijd bent, je sowieso op elk moment van de dag zou moeten kunnen testen. Spannend!! Ik duim voor je.

7. sunshine1976

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen twijfel mogelijk, ik ben ZWANGER!Ik was gewoon nerveus om de test te doen. Zaten we hier een beetje nerveus te doen met z'n 2en haha! Als het goed is dan ben ik nu 4 weken en en een paar dagen. Dus nu eerst door die spannende 1e periode heen.

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Gefeliciteerd Sunshine!! :D
    Ik had al zo'n voorgevoel en moest het meteen even checken vandaag. ;) Maar echt super zeg!! Maar je weet nu dus niet precies hoe lang je zwanger bent? Misschien kun je via de ha of vk al een echo regelen om te kijken hoe ver je bent. Dat kreeg ik ook bij de tweede, toen wist ik ook niet hoe lang ik zwanger was.
    Ja, eerst door die spannende periode heen. Ik hoop voor je op een plakbeeb. Echt super!!

Maar nu ben ik wel weer alleen hier...... ;)
    Daisy, ben jij er nog??

9. sunshine1976

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn laatste ongesteldheid begon op 25 juli. Volgens sommige we sites ben ik dan uitgerekend op 30april ( leve de koningin;))En dan zou ik nu 33dagen zwanger zijn. Maar met andere sites moet ik mijn cyclesdagen invullen en die weet ik niet precies. Ik schat iets van 28-30 dagen in.

Ja ik was ook al benieuwd hoe het met Daisy is.

10. mamamandy

mamamandy Actief lid

Aug 27, 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    hallo

heb hier heel lang niet meer gekekken of geschreven
    maar ben benieuwd hoe snel jullie na stoppen van inplanon zwanger zijn geraakt

sunshine1976 gefeliciteerd supper nu lekker genietten waneer heb jij hem laten verwijderen de inplanon?

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Sunshine, oh op die manier. Ja, die sites waar je geen cyclusduur hoeft in te vullen gaan volgens mij standaard uit van een cyclus van 28 dagen. Mocht deze cyclus eigenlijk 30 dagen hebben geduurd, dan ben je op 2 mei uitgerekend. Het scheelt elkaar dus niet veel. Een termijnecho zal waarschijnlijk ook ergens in de laatste dagen van april of eerste dagen van mei uitkomen. Echt super!!

Mamamandy, grappig dat ik je hier ook tegenkom. Ik heb een Implanon gehad voor mijn eerste zwangerschap. Toen ik hem heb laten verwijderen had ik een eerste cyclus van zo'n 1,5 maand en de eerste ronde daarna was ik al zwanger!! Het kan dus heel snel... :D

12. ZusterKlivia81

ZusterKlivia81 Actief lid

Jun 7, 2008
    125
    0
    16
    Hey meiden! Kheb n paar drukke dagen achter de rug en ben nu aant bijlezen en wat zie ik?? Sunshine is zwanger!!! GEFELICITEERD meid!!!!! Helemaal super zeg!!! En ook al zo snel na Implanon, dat geeft goede hoop voor alle Implanon-gebruiksters, ja toch? ;)

@ Iloiza, trek je maar niks aan van die ronduit tactloze opmerkingen van je schoonmoeder.. Hoe ongevoelig kun je zijn?? En wat t financiële plaatje betreft, hier hebben we t door persoonlijke omstandigheden ook niet bepaald breed, maar lang leve marktplaats en de tweedehands winkeltjes die dit land kent ;) Het belangrijkste is volgens ons dat we ons kindje veel liefde en aandacht kunnen bieden. En twee liefdevolle oma's die ten alle tijden met raad en daad bij willen staan :) dat komt dus vast wel goed!!

13. mamamandy

mamamandy Actief lid

Aug 27, 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    ja

leuk zie je idd overal hahaah
    oo dat klinkt goed heb altijd gedacht dat inpanon lang moet uitwerken
    ik heb hem wel nog

14. sunshine1976

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi mamamandy,

7 juli jl. heb ik hem laten verwijderen en na wat doorbraakbloedingen na de verwijdering had ik mijn 1e periode vanaf 25 juli. En nu een maandje later ben ik alweer een ruime 4 weken zwanger:D Dus inderdaad goed nieuws voor alle implanon gebruikers!
    De vorige keer toen het raak was ging het precies hetzelfde.

Mijn huisarts vertelde dat de werking van de implanon sneller weg is dan bijvoorbeeld de pil. Omdat de implanon continue maar kleine hoeveelheden hormoon afscheidt en zodra die eruit is de werking daardoor erg snel zijn kracht verlies. De pil heeft zwaardere hormonen waardoor het wat langer duurt.

Zijn jullie er al uit wanneer de implanon verwijderd gaat worden?

15. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames, jullie kletsen er heerlijk op los! Omdat jullie inmiddels een heuse club zijn, heb ik jullie topic verplaatst naar de Zwanger Worden Clubs.

Veel kletsplezier! :D

Groetjes,
    Josien (moderator)

16. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Ah, ik was dit topic al kwijt. ;)

Sunshine, leuke nieuwe banner!! :D

17. sunshine1976

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ben benieuwd of de andere dames het nog terug kunnen vinden!

18. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Ja, ik ook.
    Maar Daisy is volgens mij al een tijdje niet meer online geweest. Haar laatste post is al van zo'n twee weken geleden. Ben benieuwd hoe het met haar gaat...

Heb jij (al) last van kwaaltjes??

19. sunshine1976

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    kleine kwaaltjes maar niet noemenswaardig, borrelende darmen, wat weeig ongesteldheidsgevoel in mijn onderbuik en dat was het eigenlijk wel weer. Maar het hcg schijnt deze week zijn intrede te gaan doen dus ik houdt mijn hart vast...

Vandaag was mijn eerste werkdag nadat we de test gedaan hadden en ik heb echt een paar keer op mijn tong moeten bijten om het niet al te vertellen!

Aftellen naar de 1e x hartje luisteren, nog 2 weken, ppff duurt lang!

20. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Nu maar hopen dat je er niet teveel van gaat merken als de HCG zijn intrede doet...

Ik kan me voorstellen dat je echt je best moest doen om het nog niet te vertellen. Het is natuurlijk ook zulk leuk nieuws dat je graag wilt delen!! :)

Ja, als je moet wachten dan duurt twee weken zeker lang... Succes!!

Share This Page