Implanon

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door daisy500, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daisy500

daisy500 Niet meer actief

Hoi meiden

hopelijk plaats ik mijn berichtje hier nog goed!
    wat een positieve verhalen allemaal.
    Wij hadden een tijd last van internet storing dus helaas geen internet Grr...

sinds een paar dagen weer internet, maar intussen tijd ook nog lekker ziek geworden..maar niet heus.

Hier gaat alles zn gangetje, we zijn nog druk aan het klussen, had na mijn laatste ongi een cyclus van 24 :S wat ik toch wel raar vind..

hoe gaat het nu met jou sunshine1976?
    zag dat je alweer 5 weekjes zwanger bent!
    erg leuk! en spannend!!!

Ik vraag maar even persoonlijk hoe het met jullie meiden gaat, (want ben niet echt meer op de hoogte geweest helaas)

Iloiza hoe gaat het bij jou nu?
    zijn jullie ook nog bezig met klussen of alles op zijn tijd?

Lees hier veel dat de implanon gebruikers snel zwanger zijn geraakt na verwijdering? dat is wel een goed teken!!

@zusterklivia81 Hoe gaat het bij jou nu? las net dat jij ook een tijdje afwezig bent geweest?

Liefs

2. ZusterKlivia81

ZusterKlivia81 Actief lid

7 jun 2008
    125
    0
    16
    Hier is t van de week helaas misgegaan.. Volledig onverwachte MK met net 6 weekjes.. We zijn er stuk van.. :(

Zal zelf de komende periode even minder actief op ZP te vinden zijn.. Wil me nu eerst maar even flink op m'n studie gaan focussen.

Wens alle meiden hier heel veel succes met alles!!

Veel liefsss

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ ZusterKlivia: Och nee meis, wat naar... :(
    Ik kan me goed voorstellen dat jullie er stuk van zijn. Het is ook niet zomaar iets natuurlijk.
    Ik kan begrijpen dat je even minder te vinden bent hier op ZP; even je gedachten ergens anders op richten. Ik duim voor jullie dat je snel weer zwanger bent van een plakbeebje. Het is je gegund, meid!!

We horen het vanzelf wel weer.
    Dus rustig aan. Liefs.

@ Daisy: Ik vroeg me al af waar je was gebleven. ;)
    Niet cool dat je ziek bent geweest, hopelijk gaat het al beter met je.
    Wij doen alles nog rustig aan hier. Ik wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie, en mijn man wil nog even de laatste dingen op een rijtje zetten (hij heeft beloofd dit zondag te doen), voor hij gaat beslissen of hij écht voor een derde wil gaan - maar mijn gevoel zegt dat hij het wel wil. Deze maand gaan we het sowieso nog rustig aan doen, we zien wel. Vanaf volgende maand willen we er dan ook echt voor gaan. :)

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ZusterKlivia, ik heb je pb-tje gestuurd.

@ Daisy, leuk om hier weer van je te horen! Hoe voel je je nu dan, ben je weer fit?

Hier alles prima, nog amper klachten wat me ook wel weer beangstigd! Het is nu met 5 weken nog zo klein en kwetsbaar het kan alle kanten nog op. Ik vind het altijd schokkend om te horen dat iemand een miskraam heeft gehad. Hoe vroeg het ook is in de zwangerschap voor de dames kan het verdriet wel enorm zijn.
    Ik kan alleen maar hopen dat het allemaal goed zal gaan! Ik vind het dan ook reuze spannend en de tijd naar de 1e echo duurt mij echt te lang, nog 2,5 week!

5. daisy500

Jeetje zusterklivia81 wat naar!!
    wat vervelend voor jullie.
    heel veel sterkte gewenst.

Ik snap heel goed dat je nu op je studie wil focussen,
    al blijft het wel heel naar.

Ik wens je heel veel succes met je studie!
    en hoop dat je afentoe nog wel is een berichtje achter laat!

@Iloiza, spannend zeg!!! hoop dat je man er ook volledig achter staat achter een derde!! wat wel heel leuk zou zijn!

Spannend van je ongi... hopen dat hij uitblijft ..toch?
    hou je ons op de hoogte?

Mijn laatste ongesteldheid was op 17 aug... heb nu een cyclus van 24, teminste als ik het goed heb gerekend... dus dan zou ik over 10 dagen kunenn testen...
    als ik iets snap van me cyclus hihi.

Liefs

6. daisy500

Hoi sunshine 1976

Ik ben heel blij voor je!
    en het is zeker nog spannend vooral nog zo vroeg in de zwangerschap.
    probeer er niet teveel aan te denken.. aan miskramen...
    ookal lijkt dat misschien heel moeilijk.

Ja dat is nog even wachten op de echo, maar wel heel spannend toch! ik had bij 5 weken ook een echo hoor in het ziekenhuis.

wens je heel veel succes! en nogmaals Super gefeliciteerd!!!!!

Liefs

7. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @daisy,dank je wel dat is lief!

Ik hoop voor jullie dat je ook snel een positieve test in je handen zult hebben!

Liefs

8. daisy500

Dankjewel!
    ja ik hoop het zelf ook, al snap ik nu echt even niks
    van me cyclus..

Liefs

9. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn de dagen steeds anders in je cycles?

10. daisy500

Hoebedoel je anders
    Ja ik heb regelmatig een cyclus van 27/28...
    Nu is me laatste ongi geweest op 17 aug dus kom ik nu op een cyclus van 24...
    maar wat ik al eerder aangaf, ik ben even in de war met me cyclus en hoe het precies werkt! Ben daar nooit een held in geweest.

Misschien dat jullie me het iets duidelijker kunnen uitleggen!

Liefs

11. daisy500

Hoi meiden

Ik had via deze site bij calculator
    wel uitgerekend waneer me laatste ongi was
    en waneer ik dan mijn ei zou hebben ( op 27 aug )
    en nu omdat me cyclus 24 is moet ik ongi worden op 10 sept
    maar klopt dit allemaal wel, ik ben echt zo slecht in dit soort dingen... en ik snap er eigenlijk even niks meer van...

Liefs

12. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hoi meiden,

Sorry hoor. Ik had hier vorige week een heel verhaal getypt, maar toen viel m'n internet weg en toen ik weer verbinding had, was m'n hele verhaal foetsie...
    Net een paar dagen weinig online geweest. Heb een drukke week gehad, veel aan m'n hoofd - maar nu weer helemaal terug!!

@ Sunshine: Hoe gaat het nu met jou? Begin je al last te krijgen van kwaaltjes, of valt het mee? Wanneer heb je precies je eerste echo? Kan me voorstellen dat het spannend is, maar de eerste week van die 2,5 die je moest wachten heb je inmiddels overleefd.
    Probeer niet te veel na te denken over wat er mis kan gaan. Het is echt schokkend wanneer je hoort of leest dat er weer iemand een miskraam heeft gehad. Het gebeurt helaas veel te vaak... Maar het gaat ook vaak goed! Probeer je daarop te focussen, probeer zo veel mogelijk te genieten. Eigenlijk zijn negen maanden zo voorbij...

@ Daisy: Ja, je cyclus kan heel verwarrend zijn - zeker als je net gestopt bent met anticonceptie, in dit geval dus het Impanon.
    Als je weer een cyclus hebt van 24 dagen, zou je dus morgen al kunnen testen. Maar het zou ook goed kunnen dat je deze keer een iets langere (normale) cyclus hebt, en als je dan morgen gaat testen zou het nog te vroeg kunnen zijn...
    Heb je trouwens ook ovutesten gebruikt? Want dan heb je natuurlijk je eisprong 'ontdekt'. Ik denk dat je zo'n 14 dagen na je eisprong het best kunt testen - dan heb je al genoeg HCG kunnen 'verzamelen' om een test positief te laten uitslaan.
    Nou, ik duim voor je dat het raak is!! Ga je morgen al testen of wacht je nog even??

Ondertussen zit ik nog steeds te wachten op mijn eerste menstruatie. Zit nu inmiddels op dag 38 en ik denk nu écht dat ik binnen nu en een paar dagen ongi ga worden.
    Heb al wel een zws-test gedaan, die was negatief natuurlijk (ook niet anders verwacht, en is ook niet erg), maar ik vind het zo vervelend dat ik nog steeds geen hoogte krijg van mijn cyclus.
    Mijn eerste cyclus na het Impanon was ook langer, zo'n 40 dagen geloof ik. Ik hoop dat ik dat nu ook zo'n beetje heb, want dan weet ik over een paar dagen tenminste wél waar ik aan toe ben...

13. daisy500

@Iloiza hoelang is de implanon er bij jou nu uit? vervelend dat je je cyclus niet weet, dat heb ik nu dus ook en ik vind het best wel iritant worden.. vooral als je bezig bent voor een kindje.

Ik hoop dat het bij jou ook weer snel duidelijkheid bezorgd, en dat je een normale cyclus krijgt! Ik had zelf niet verwacht eigenlijk dat het nog zolang onduidelijk blijft na de implanon.

Ik had rond de 26ste mijn eisprong...Ik heb nog niet getest ik twijfel zelf nog een beetje waneer ik dat het beste kan doen,
    ik ben nu wel overtijd en voel ook nog helemaal niks van ongi krampen ... maar misschien komt het nog...(wat ik niet hoop hihi)
    Ik denk dat ik morgen ochtend een test ga doen...
    vind het wel heel spannend zo..

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

14. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Iloiza,
    Hier alles redelijk goed. Er zijn dagen dat ik nergens last van heb. Dan ga ik zelfs twijfelen aan de uitslag van de zw test;)!
    Maar andere dagen ben ik erg moe en ben ik in de ochtend niet lekker, maar daar helpt een cracker op bed nog tegen! Dus ik mag niet klagen!
    Ik heb 21 sept de eerste echo ( hartje luisteren) Best spannend! Ik weet nu al hoe ik daar op de bank lig, misselijk van de zenuwen, mijn vingers gekruist en hopen dat we een hartje horen!!!

Ben je al ongesteld geworden?

@Daisy, hoe is het nu, al een test gedaan? Ik duim voor je!

15. daisy500

@sunshine1976

Spannend he de eerste echo!
    ik duim voor je dat alles goed is en je het hartje kan horen!!
    Gelukkig heb je nog niet heel veel kwaaltjes!

Ik heb vanochtend een test gedaan want ben nu 3 dagen overtijd maar deze sloeg negatief...
    dus ik weet het nu ook even niet, dan zal ik waarschijnlijk gewoon ongi gaan worden..alleen wat later dan verwacht!

Had wel een goede hoop vanochtend met testen, maar helaas :(

Succes met de echo en hou je ons op de hoogte?

Liefs

16. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Daisy: Mijn Implanon is er al weer heel lang uit hoor (februari 2008 ;)). Toen gingen we voor onze eerste. In januari 2009 kregen we Dyon, en omdat we niet heel lang wilden wachten met een tweede kindje heb ik geen anticonceptie meer gebruikt. In april 2010 kregen we Niek en omdat we niet van plan waren om zo snel een derde kindje te krijgen ben ik aan de minipil (Cerazette) gegaan. Implanon wou ik niet meer a) omdat ik een beetje bang ben geworden van hoe hij er de laatste keer uit is gehaald (zie mijn horror-verhaal een paar bladzijden terug), en b) omdat ik het zonde vond om hem er 1,5 jaar later weer uit te halen, terwijl hij 3 jaar werkt. ;)
    Na mijn Implanon had ik een langere cyclus (zo'n 40 dagen), de ronde daarna al zwanger van Dyon!
    Sinds 3 augustus ben ik gestopt met Cerazette en wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie - ik zit nu op dag 41.
    Jammer zeg, dat je vanmorgen negatief hebt getest. Misschien word je binnenkort ongi en kun je voor de volgende ronde aan de klus. Anders volgende week nog een testje doen, als je dan nog niet ongi bent? Misschien heb je nog niet genoeg HCG voor de test.

@ Sunshine: Fijn dat je niet zo veel last hebt van kwaaltjes. Veel zwangerschappen verlopen gewoon goed én zonder veel kwaaltjes - mijn vriendin had zo'n heerlijke zwangerschap (en maar tegen mij zeggen dat ik me niet zo aan moest stellen, terwijl ik elke dag zeven tot tien keer boven de plee hing ;)).
    Spannend, nog iets meer dan een week tot je eerste echo. Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Ik duim voor je dat je een hartje gaat horen! :)
    Ehm nee, nog steeds niet ongi geworden. Maar eergisteren werd ik ineens wakker van heel heftige steken in m'n buik. Ik probeerde nog te gaan slapen, maar ze werden steeds heftiger - ze leken wel op voorweeën (!!) Ik dacht dat mijn ongi eraan zat te komen, maar tot nu toe nog helemaal niks. Alleen was vanmorgen wel mijn temp veel hoger dan normaal, na een dipje. Ik denk (en hoop) dat het mijn eisprong is geweest dat die steken en krampen veroorzaakte. Dan zou ik mijn cyclus dus eindelijk weer snappen!! :) ;)

17. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iloiza, kan het geen innestellingspijns zijn geweest?
    Dat had ik namelijk bij de 1e, werd ik midden in de nacht wakker van de pijn. En wist niet wat er met me aan de hand was maar ik dacht wel, als dit lang gaat duren moet ik naar de 1e hulp. Zo pijnlijk was het! Echt zón kramp, het leken bij mij ook op weeen.

Pff ik ga maar even liggen, mijn dochtertje slaapt nu ook, dus pak ik mijn kans maar! Even onderuit op de bank tv koekeloeren!

18. daisy500

@Iloiza,

Oh ik wist niet dat je al zolang geen implanon meer heb gehad,
    Ik heb eerlijk gezegd niet eerder gehoord dat je na de implanon een veranderde cyclus kan hebben, maargoet dat zou natuurlijk heel goed mogelijk kunnen zijn.

Aangezien ik vorige maand een cyclus van 28 had en nu van 24, denk ik dat het gewoon goed zit zo, ( ik haal allemaal dingen in me hoofd nu hihi ) Dat ik misschien toch een verkeerde cyclus nu heb en pas volgende week ongesteld moet worden.. pff ben er wel degelijk veel mee bezig.

Als ik over 3 dagen nog niet ongi ben doe ik nog een test denk ik...

Je zit nu op dag 41? dat is ook lang he,
    maar het is altijd zo moeilijk te bepalen na anticonceptie gebruik!
    ik hoop dat het bij jou ook snel op gang komt!

Liefs

19. daisy500

Hoi meiden,

Hoe gaat het bij julie?

Ik was vandaag 5 dagen overtijd maar net bij het wc bezoek
    toch licht roze-rood bloed bij afvegen, dus ik denk dat ik gewoon ongesteld ga worden. Helaas!!!:(

Liefs

20. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hi meiden!!

Sorry hoor, ben even een paar dagen niet zo veel op het forum geweest. Ik wacht ondertussen nog steeds op mijn eerste menstruatie - ik zit nu op dag 47 en het frustreert me best wel dat ik nog totaal geen hoogte heb van mijn cyclus. Ik ben nog geen anderhalf jaar aan de pil geweest en het is ook nog een superlichte pil; waarom vindt mijn lijf het dan zo moeilijk om het over te nemen??
    Ik heb de afgelopen dagen andere dingen gedaan, om er even niet zo mee bezig te zijn. Gisteren kreeg ik wel weer heftige steken onderin m'n buik en ook een beetje aan de linkerkant. Meteen ging ik toch weer denken dat misschien m'n ongi zou komen of dat 't misschien mijn eisprong is geweest. Ik wil er niet te veel op hopen, maar vandaag toch een kleine temperatuurstijging. Hopelijk is het tóch mijn ei geweest, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben en kunnen we volgende ronde beginnen. :)

Voor nu ga ik jullie weer tijdelijk gedag zeggen, want we gaan morgen voor een weekje op vakantie. :D

@ Sunshine: Ik ga er niet vanuit dat het een innestelingsbloeding is geweest. Mijn man is er nog steeds niet helemaal voor 100% over uit dat hij voor een derde wil gaan, dus deze maand hebben we gewoon nog condooms gebruikt. Nu is mijn man de condooms wel erg zat, dus gaan we zeer waarschijnlijk nu écht voor een derde - als ik tenminste hoogte krijg van mijn cyclus...
    Alvast veel plezier met de echo volgende week!! Ik duim voor je dat alles goed is en je een mooi hartje ziet kloppen. :) Dan ben je weer wat geruster...

@ Daisy: Ik lees dat je toch ongi bent geworden, jammer zeg.. Hopelijk volgende ronde meer geluk!!

Deel Deze Pagina